Om over na te denken...

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Plaats reactie
Masioni
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 jul, 2006 16:02

Om over na te denken...

Bericht door Masioni »

Deze tekst zag ik op een ander forum, misschien leuk om even over na te denken :) :

Af en toe hebben leden onderling een beetje ruzie.. Een meningsverschil...
Natuurlijk zijn we allemaal verschillend, allemaal met onze eigen achtergronden, taalgebruik, woordkeuze.
Daar kunnen best wel eens misverstanden door ontstaan.

7% van onze communicatie gaat met (geschreven) woorden, wat we hier doen dus.
We maken wat we bedoelen vaak duidelijker met handgebaren, lichaamstaal en dat is goed voor nog eens 35% van elkaar begrijpen!
De overige 58% maken we duidelijk met oogkontakt, onze stem, de toon...

Geen wonder dat het af en toe verkeerd gaat! Het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om met die 7% middelen, 100% goed uit te leggen wat we willen zeggen, wat we bedoelen. Een vraag stellen, lukt nog wel, maar zodra emoties mee gaan spelen wordt het moeilijker.
Natuurlijk hebben we emoticons, misschien kunnen we die 7% daarmee wel verdubbelen! :D :D

De ander moet dan wel lezen, zien, dat er een gezichtje achter staat en begrijpen dat "[scheldwoord]! :D " iets anders is als "[scheldwoord]! :verymad: "

Maar op een forum mis je dus 93% van de communicatiemiddelen die je normaal, oog in oog wel hebt...... Raar hè? :roll:
Geen wonder dat het soms (per ongeluk!) mis gaat...

Geschreven op http://www.dutchfs.org/forum/index.php, door FsTheo.
I'm dreaming of a white [strike]christmas[/strike] Raptor 700
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

inderdaad daar zit veel waarheid in

daarom ook dat je op msn vaak meningsverschillen hebt zonder da je het zo bedoelt
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Interessant en waarheidsgetrouw artikel. Vooral ik moet der soms wat meer op letten met mijn ironische opmerkingen die soms verkeerd begrepen worden. :engel:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

het is precies hierom dat ik msn en dergelijke programma's eigelijk maar slecht vind om een gesprek met bepaalde inhoud te voeren.

je kan er veel op bespreken en op een forum ook.
echter als je het over wat zwaardere onderwerpen gaat hebben is het imo beter om dat in een persoonlijk gesprek te doen
CustomCoatingsHelvoirt
FUBAR
Quadrider
Quadrider
Berichten: 413
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 22:09
Locatie: Antwerpen

Bericht door FUBAR »

Dubois schreef:Interessant en waarheidsgetrouw artikel. Vooral ik moet der soms wat meer op letten met mijn ironische opmerkingen die soms verkeerd begrepen worden. :engel:
Dobois, waarover heb je het nu? :p Begrijp me niet verkeerd he :mrgreen:

Wat gezegd wordt, is de waarheid, het is soms moeilijk om te begrijpen wat een ander wil zeggen, als je enkel een tekst ziet...Hopelijk denkt iedereen die dit leest volgende keer twee keer na voor ze zich aangevallen voelen...Een grapje maakt het hier alleen maar leuker, spijtig dat er vaak ruzie van komt...
-- We ride together - We die together - Bad boys For life! --
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Ik heb het over mijn scherpe tong hé, om het met uw woorden maar te zeggen. :mrgreen:

Het is een feit dat sommigen de humor hiervan niet altijd inzien, maar dat leren ze dan na verloop van tijd wel... :duivel2:
FUBAR
Quadrider
Quadrider
Berichten: 413
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 22:09
Locatie: Antwerpen

Bericht door FUBAR »

Amai, goed geheugen :applaus:

Ik heb het toch al altijd doorgehad wanneer uw scherpe tong de bovenhand nam...Wie dat niet doorheeft, moet het inderdaad maar leren :p
-- We ride together - We die together - Bad boys For life! --
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

dat is de waarheid hier goeie toppic :duimhoog:
Plaats reactie