Avatar Maken? [Afbeelding Onder Naam]

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Avatar Maken? [Afbeelding Onder Naam]

Bericht door Ivoman #7 »

Aangezien ik af en toe eens wordt aangesproken een avatar te maken, steek ik een handje toe met een Doe-Het-Nu-Maar-Eens-Zelf topic'je :duimhoog: :wink:

----------------------------------------------------------------
Hoe krijg ik een afbeelding of avatar onder m'n gebruikersnaam?
----------------------------------------------------------------

Wat is een avatar?
Een avatar is een kleine afbeelding die onder je gebruikersnaam getoond wordt. Je kan deze via je Profiel in enkele stappen toevoegen.

Vooraleer een afbeelding wil toevoegen moet deze aan enkele voorwaarden voeldoen. Elke forum heeft andere voorwaarden. Op het QFB forum is er enkel 1 voorwaarde: de afbeelding mag niet grooter zijn dan 100 pixels breed en 140 pixels hoog. (max. 140 x 100) Alle maten die daaronder liggen zijn ok. En de bestandgrootte kan niet groter zijn dan 1024kb.

Hoe maak ik een avatar die aan de voorwaarden voeldoen?

Als je niet vertrouwd bent met programma's zoals Photoshop, Paint en andere foto editing programma's, ziehier volgende online tool die het voor iedereen zeer makelijk zal maken een avatar te maken zonder kennis te hebben van foto editing programma's:

Volg volgende stappen:
  • 2: kopieer en plak je foto naar je Bureaublad
    1: Ga naar MyPictr.com
    2: Upload je foto: klik 'browse' (Bladeren), duid je foto aan die op je desktop staat
    3: Network: blank laten
    4: Grootte: 140px x 100px
    5: Gebruik de Zoom module aan de linkerkant (test en bekijk wat je ermee kan aanvangen) om een resultaat te bekomen die je bevalt
    6: Als je tevree bent met het resultaat, klik de 'pictrit' knop (een nieuwe pagina laadt)
    7: Belangrijk: DOAWNLOAD je nieuwe foto en zet deze opnieuw op je bureaublad
Nu heb je je avatar aangemaakt! Nu gaan we deze in je profiel op het forum verwerken.

Hoe stop ik m'n avatar in m'n profiel?

a) avatar URL

Optioneel: Voor je het in je profiel stop kan je best nog even nagaan of de foto dimensies and de bestandgrootte voldoen aan de forum avatar voorwaarden (respectievelijk 140px x 100px , 1024kb). Dat kan je doen doe met de rechtermuisklik op de foto te klikken en Eigenschappen te klikken.

Als je foto aan de voorwaarden voldoet, zal je je foto ergen moeten hosten. (hosten = downloadbaar maken) Gemakkelijkheidshalve stel ik voor ImageShack te gebruiken. Meer informatie omtrent hoe ImageShack te gebruiken, zie dit topic.

In kort; Op ImageShack moet je bladeren naar de nieuwe avatar die op je bureaublad staat en daarna op 'host it!' drukken. Op een volgende pagina zoek je naar de URL naast 'Direct Link'. Deze URL selecteer je, en kopieer je.

b) Voeg je avatar URL in je profiel

Ga nu naar je profiel op het forum en zoek onderaan naar je 'Avatar paneel'.

In het veld naast 'Gebruik Avatar op andere Site:' plak je de 'Direct Link'.

Klik onderaan je profiel op OK en je bent klaar!

beste,

Yves
Plaats reactie