Nieuwe ForumSoftware

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Nieuwe ForumSoftware

Bericht door AlfA »

Zoals jullie al wel gemerkt hebben zijn we vanavond (28/10/08) omgegaan naar de nieuwe versie van forumsoftware.
voor de kenners : PHPbb 3.0.2
Alfredo en ik (vooral Alfredo, waarvoor dank !) hebben vanavond de omschakeling in gang gezet. in de komende dagen zullen nog wel enkele aanpassingen komen.

Dit brengt enkele grote veranderingen met zich mee.

Andere moderatoren : 6 extra moderatoren komen ons team versterken, nl : Flangler, Sebastien, WJB#222, Peet #77, Robby, Stompie
De huidige mods blijven actief op alle onderdelen.

Bij elke sectie vind je nu de moderatoren die verantwoordelijk zijn. Heb je problemen, meld ze aan hun.

We gaan ook strenger optreden tegen mistoestanden !
Het forum moet terug informatief worden, in plaats van een chatbox. Iemand die informatie zoekt gaat deze ook terug kunnen vinden.
Wat houdt dit in?

Als er een vraag gesteld wordt, antwoord dan alleen als je kan bijdragen tot een oplossing. Zeker als het om technische info gaat.

Antwoorden die alleen uit onzin bestaan zullen ook gewoon gewist worden !
Ga je meermaals in de fout, zullen we je via PM hierover waarschuwen.

De kaarten en reputatiepunten komen te vervallen, maar de moderatoren kunnen wel waarschuwingen en bans uitdelen.

De Tekoop sectie gaat grondig onder handen genomen worden, en alle niet relevante commentaren worden verwijderd.

hebben jullie nog opmerkingen, dingen die niet werken, meld het hier even.
VInd je het een vooruitgang, zeg het ook, wij horen ook eens graag complimentjes :)

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door kees »

Het ziet er allemaal wel leuk en wel uit. Ik schrok me echt kapot toen ik zojuist op het forum kwam. Ik vind het erg jammer van die reputatiepunten. Ik vond dat wel erg handig eerlijk gezegd. Is er nog een manier om de oude look terug te krijgen? Een instelling ofzo :?: :?: . Dit is mij iets te druk/onoverzichtelijk.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door FlangleR »

het is even wennen maar je word het gewoon

deze update zal het forum enkel ten goede komen :wink:
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door kees »

Zal wel wennen zijn dan denk ik. De header vind ik iig erg mooi ontworpen. Reputatiepunten difinitief weg? Wat is daar de reden van als ik vragen mag?
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door FlangleR »

als ik zo vrij mag zijn vond ik dit persoonlijk geen goed systeem en werd het niet gebruikt waarvoor het diende
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Alfredo »

De banner heeft Vyrena gemaakt. :)

De reputatie is inderdaad weggevallen en dit voor verschillende redenen. Hoewel de intentie goed was en het systeem in theorie goed werkte, viel dat in de praktijk tegen. Het oorspronkelijke doel was om behulpzame leden meer in de kijker te zetten, maar uiteindelijk werd het een populariteitsverkiezing. Er werden punten uitgedeeld omdat mensen een mooie quad hadden, omdat ze elkaar in het echte leven kenden of gewoon omdat de andere persoon ook een pluspunt had gegeven. Compleet niet de bedoeling dus.
Omdat deze modificatie uiteindelijk voor meer problemen tussen leden zorgde dan iets anders, hebben we besloten het nu zonder te doen.

Het kaartensysteem is ook weggevallen, dit omdat het publiekelijke karakter niet werkte. Mensen maakten ook teveel ophef voor een gele kaart, terwijl die eigenlijk een waarschuwend karakter had. Nu kunnen er nog steeds waarschuwingen worden uitgedeeld, maar dan achter de schermen.

We zullen zien hoe de skin algemeen beoordeeld wordt en waar nodig aanpassingen doorvoeren. Sowieso komen er nog aangepaste buttons die bij de rest passen.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Scratch »

Hey,
Damn ik dacht ff WTF is hier gebeurd :p
Hij is wel mooier geworden maar ik vind de lay-out wel iets minder overzichtelijker maar dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen...

Veder zijn de nieuwe regels zeker een pluspunt :wink:

succes der mee om hem nog beter te maken dan hij al is :bier:

greetz
Léon
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 832
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 22:14
Locatie: nbr

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Léon »

Ziet er allemaal gelikt uit, jullie heben weer goed je best gedaan.
:applaus: :applaus: :applaus:
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Charger69 »

Hallo

Allereerst wil ik jullie feliciteren met de geboorte van jullie nieuwe forum.

De lay-out is wel knap maar naar mijn smaak wat te druk. Ok het zal met de tijd wel wennen maar het wil niet altijd zeggen dat alle nieuwe dingen steeds enkel een vooruitgang is.

Zo vind ik het persoonlijk jammer dat het forum gedeelte niet meer het hele scherm breed is zoals het voordien was. Andere dingen zijn dan alweer beter dan vroeger.

Proficiat ook aan de nieuwe moderatoren die het forum komen versterken in het beheren ervan, alhoewel ik ( er zullen er nog wel dezelfde mening zijn ) bij de keuze van enkele moderatoren mijn bedenkingen heb. Dit kan nu gelukkig niet meer geuit worden doordat het reputatie systeem weggevallen is.

Dat het kaarten systeem weggevallen is lijkt mij op dit nieuwe forum wel gepast, maar anderzijds blijft het wel enigzins bestaan doordat er via pm door een mod opgetreden gaat worden. Dus op dit front niks nieuws eigenlijk maar het zal op dit forum wel nodig zijn waarschijnlijk. Jullie moderatoren zullen het wel weten waarmee jullie bezig zijn.

Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan en lukt het jullie versterkte moderator team hun werk goed te doen, alhoewel ik toch van mening ben dat er nu wel héél veel moderatoren zijn. Maar ook hier zullen jullie wel een reden voor hebben die waarschijnlijk met de loop van tijd wel zal blijken.

Over het informatief blijven van een forum : dit is praktisch onmogelijk doordat iedereen wel ergens van mening is dat hij of zij ergens een vraag of weet ik veel wat heeft en dat niet altijd van technische aard is. Chat toestanden gaan er altijd onstaan en zeker met zo een brede waaier van topic onderwerpen waar men in kan posten.
Een forum is niet enkel technisch maar is voor velen een vorm van communicatie buiten chatboxen als msn om.

In ieder geval succes en verder maar hopen dat het allemaal verder vlotjes verloopt.

MVG, Guido.
chupkes
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 07 nov, 2005 14:34

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door chupkes »

Ziet er mooi uit mannen, nice work! :applaus:
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Tiesko »

Het ziet er inderdaad heel mooi uit mannen!!...chapeau :applaus:
2takt
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door JohnBeton »

Ik vind het een hele verbetering tov vroeger.
Layout is 10x mooier en de schermvulling is ook pakken beter.
:buig: :tongduim:
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Dutje#82 »

vind het best ok ! jammer dat je niemer de blokken kunt enrollen, bvbv side by side en 4x4 die minimaliseerde ik omdat ik ze nooit lees, maakt de rest overzichterlijker
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door kees »

Charger69 schreef: Over het informatief blijven van een forum : dit is praktisch onmogelijk doordat iedereen wel ergens van mening is dat hij of zij ergens een vraag of weet ik veel wat heeft en dat niet altijd van technische aard is. Chat toestanden gaan er altijd onstaan en zeker met zo een brede waaier van topic onderwerpen waar men in kan posten.
Een forum is niet enkel technisch maar is voor velen een vorm van communicatie buiten chatboxen als msn om.
Vind ik ook. Ik heb altijd z'n hekel als mensen zeggen "offtopic". Ik hoop niet dat het te streng word.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door KrisZ400 »

Het forum is een heel pak verbeterd, en de layout mooier geworden :applaus:

Kan de instelling er terug op komen zodat foto's automatisch verkleind worden zoals op het vorige forum?
Ik krijg bij een te grote foto geen links-rechts scoll-balk
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Plaats reactie