storing op het forum

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: storing op het forum

Bericht door Schuer »

Als je nog hulp nodig hebben met onderhoud en dergelijke.. Laat maar weten. Ik help met plezier (ben software/web developer van beroep :bier: )

Betreffende die webhost..
AlfA schreef: is het forum overgezet naar een "privé-server" van No Limit. (dit was in begin februari 2010, als ik me niet vergis)
Degene die die server beheert, zou zorgen voor de omzetting, de technische kant, enz...
Dit vond ik al straf, omdat een host normaal de plaats aanbied om een website te maken, die gaat zich toch niet bezig houden met overzetten van databases, en het oplossen van problemen hier rond ? Dit had ik toen ook al gemeld.
En blijkbaar had ik gelijk. Sindsdien gaat het bergaf, en zijn we regelmatig niet bereikbaar, zijn er problemen met rechten, klok staat verkeerd, enz...
Zoiets zou in mijn ogen echt niet kunnen? Jullie betalen toch jaarlijks voor de webhost? Dan verwacht/eis ik toch wel volledige controle..

Ben ook wel eens benieuwd naar het volume dat jullie nodig hebben/gebruiken. Zijn zeker betere oplossingen te vinden.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door sjmallie94 »

nouw het licht voor de hand dat aan geld licht ;) want als je meer kunt betalen , kun je overstappen naar een beteren server. lijkt me toch of zit ik mis ?? en met die feesten kan natuurlijk altijd. zo leer je leden kennen leren , en hebben heel veel plezier ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door AlfA »

quad-racerrr schreef:Mooi op te zien dit :)

Tja het is dat we hier in nederland en belgie jammer genoeg bijna allemaal op 20mbit lijnen zitten.
Amerika heeft 100mb down en up. Daar kun je er zo een thuis hosten.
Je vergist je in iets...
Wij hebben Asyncrone verbindingen, dat wil zeggen, 20mbit down, 1.5mbit up ofzo, en dat is niet haalbaar voor 'n forum.
Ik denk dat de meesten toch écht onderschatten hoeveel volume we maandelijks verbruiken...

We zitten bijna aan 1 GIGbyte datavolume per DAG,
dat is tussen de 25 en 30 GIGabyte per maand... (even aangepast, oogskes waren wat klein, en vergist in grootte :))
De vorige hosting, door mij geregeld stond o 2 servers, één dedicated server voor het forum, en een shared voor de database.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: storing op het forum

Bericht door Jazzy »

AlfA schreef:We zitten bijna aan 10 GIGbyte datavolume per DAG,
dat is tussen de 250 en 300 GIGabyte per maand...
Waar zit hem dat in dan? Wat voor verkeer is dat behalve de pagina's, icons en banners? Ik ben geen expert (tenzij je er mee wilt mailen, daar heb ik wel verstand van :)) maar volgens mij is dat zeer veel verkeer voor een forum wat niet eens zo heel erg groot is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door AlfA »

Voor December :

Total Hits : 4171265
Total Visits 30888
Total KBytes 23729875

Database alleen al is GEZIPT bijna 600mb.
Buiten één banner zorgt viewtopic.php voor het meeste verkeer, dit is dus de pagina, die één bepaald topic wat je aanklikt, laat zien.
daarna volgen nog een paar banners van sponsors.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: storing op het forum

Bericht door Haagje »

Kun je de banners van sponsers niet via hun website laten lopen?
Dat scheelt ook weer aan data.
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: storing op het forum

Bericht door mobydirk »

komt dat niet wat raar over?
"ja natuurlijk willen wij dat jij ons betaald om reklame te maken op ons forum. maar het moet wel via je eigen site lopen"
dat lijkt mij wat raar
vraag dan meer geld om dat op te vangen
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: storing op het forum

Bericht door Boncari »

Wordt met die banner niet de bovenste afbeelding van het forum bedoeld? Ik klik daar regelmatig op, ik kan me namelijk niet voorstellen dat er vaker naar een winkel wordt geklikt dan naar een topic.... ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: storing op het forum

Bericht door Haagje »

Banner van sponsers, die staan boven en onder in dit forum. ( behalve op de index pagina alleen boven dacht ik )
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: storing op het forum

Bericht door Schuer »

Kunnen die banners niet gecached worden ofzo? Zodat die niet de hele mee opgehaald moeten worden? Dat die viewtopic.php veel verkeer opleverd, klinkt vrij logisch.. maar een banner.. daar klopt toch iets niet....

*edit: banners plaatsen in het statisch gedeelte van het forum? En niet in het dynamisch gedeelte (waar alle topics etc inzitte)?
Laatst gewijzigd door Schuer op zo 09 jan, 2011 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door sjmallie94 »

klopt maar als je niet ingelogt bent staan er tussen de reactie's van members ook reclamen ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: storing op het forum

Bericht door Schuer »

Die zou ik dus als eerste er tussen uithalen. (toch zeker als je het verkeer naar beneden wilt halen) en zoals ik hierboven al vermelde.. Banners niet tussen de dynamische content zetten, want bij elke page refresh weer al die fotos binnetrekken. Zo tikt die teller wel lekker door ja :)
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door sjmallie94 »

ik vraag me zo wie zo af wie is de oprichter van dit forum ?? , ik zat net tussen de beheerders te kijken en zag dat ralph op 08 jan 2003 17:32 geregistreerd is , de rest is allemaal later ;) kijk zelf maar.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: storing op het forum

Bericht door AlfA »

Boncari schreef:Wordt met die banner niet de bovenste afbeelding van het forum bedoeld? Ik klik daar regelmatig op, ik kan me namelijk niet voorstellen dat er vaker naar een winkel wordt geklikt dan naar een topic.... ;)
Die banners worden élke keer weergegeven dat ergens op het forum geklikt wordt, dus niet alleen bij een topic, maar ook in het hoofd, en gebruikersmenu, etc...
Schuer schreef:Kunnen die banners niet gecached worden ofzo? Zodat die niet de hele mee opgehaald moeten worden? Dat die viewtopic.php veel verkeer opleverd, klinkt vrij logisch.. maar een banner.. daar klopt toch iets niet....

*edit: banners plaatsen in het statisch gedeelte van het forum? En niet in het dynamisch gedeelte (waar alle topics etc inzitte)?
Neen dat gaat niet, want die banners wisselen elke keer, zodat elke sponsor evenveel aan bod komt. op 't moment dat ze in de cache staan, gebeurt dit niemeer.
En op deze manier kunnen we ook het aantal kliks bijhouden op de banners, zodat de sponsors indien gewenst weten hoeveel ze aangeklikt worden.

Dus helaas gaat dit niet op een andere manier, we hebben de grootte van de banners ondertussen al beperkt.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: storing op het forum

Bericht door Schuer »

AlfA schreef: Neen dat gaat niet
Alles kan in het development wereldje :)

Edit: ff hardop aant denke: async loopje inbouwe die om de zoveel sec een ander foto uit een array laat zien? Op elke foto een onclick definieren die zo de clicks per foto bij houdt? Er zijn veel wegen die naar rome leidde ;)
Plaats reactie