Moderators

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Moderators

Bericht door Jason McCoy »

Hoi,

ik heb een kleine opmerking met betrekking op de moderators.

Ik zie hun naam in het rood of groen staan.
Dit is handig en de meesten begrijpen dit helemaal.

Maar ik kan me voorstellen dat voor mensen die nieuw komen kijken dit niet helemaal duidelijk is.

Soms zie ik dan ook topics van nieuwe mensen. Waar dan best kort op geantwoord word word met probeer eerst dit, of kijk eerst daar.
Neem bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?f=78&t=40210
Ik bedoel het is goed bedoeld, maar een nieuw lid zal denken wat loopt die te zeuren. Als ze zien dat het een moderator betreft is dat meteen duidelijk denk ik.
Soms zie ik dat een topic gesloten word omdat er al iets over geschreven word enzo.

Toevallig kwam ik net een topic tegen en daar werd dat de persoon welkom is en beter de zoekfunctie moet gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat dit best rauw overkomt op een nieuw lid welke zich dan wellicht wat minder welkom voelt.
Natuurlijk snap ik t wel want nagenoeg ieder nieuw lid gebruikt de zoekfunctie slecht of helemaal niet.

Maar kan er voor de Moderators niet wat duidelijker aangegeven worden wat hun taak op het forum is?
Ik zie bijvoorbeeld bij Jazzy wel staan dat i quadfanaat is ofzo als status. Waarom staat daar niet moderator.
Of op het moment dat een moderator ergens zo commentaar op zet kan er ook gezegd worden van: welkom, als moderator van het forum.... blablabla.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moderators

Bericht door Jazzy »

Ik vind de suggestie van de herkenbaarheid van de moderators een heel goede, ik heb een speciale rang aangemaakt en even bij de moderators ingesteld. Is dat iets wat helpt?

Inhoudelijk blijft het voor de moderators altijd een beetje schipperen tussen vrijheid blijheid en bijsturen. We hebben hier weinig regels en willen dat graag zo houden, dat past bij de cultuur van het forum. Toch krijgen we regelmatig opmerkingen van mensen die zich ergeren aan nieuwe bezoekers die zich niet voorstellen en een vraag stellen zonder zelf eerst te zoeken, denk bijvoorbeeld aan de bekende "wat voor quad moet ik kopen". Als we dan een topic sluiten dan lijkt dat misschien ongastvrij maar het gebeurt altijd met opgave van redenen. We hopen dat nieuwe leden niet alleen hun vragen dumpen maar hun weg vinden op het forum en een echte bijdrage kunnen leveren.

Er zijn ook veel forums waar veel strakkker gemodereerd wordt, ik denk bijvoorbeeld aan Skodaforum.nl en gathering.tweakers.net. Of forums die hun huisregels veel duidelijker presenteren zodat nieuwe leden vooraf weten wat er van ze verwacht wordt. Misschien dat we dit nog eens wat professioneler kunnen gaan doen zodat we minder eerste tyopics hoeven te sluiten of te wijzen op de zoekfunctie en sticky topics.

Suggesties zijn welkom en alle feedback wordt gewaardeerd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Moderators

Bericht door Jason McCoy »

Tuurlijk, jullie moeten ook actief kunnen deelnemen aan gesprekken zonder mod te zijn. Dat bedoel ik ook niet.

Denk dat dit zo wel wat duidelijker is idd.
Maar je kunt toch gewoon in word of op een microsoft kladblok wat teksten aanmaken voor die standard dingen die mensen dan vragen.
Daar omschrijf je even dat je moderator bent en wat de bedoeling van het forum is. Dit kan vrij kort en beknopt en dan ziet zo iemand meteen hoe en wat.

Zijn maar wat ideeen hoor.

Ik vind t best zoals t gaat maar zie soms reacties waarvan ik denk nou nou dat is best kortaf.
En dat komt omdat je jezelf altijd aan het herhalen bent denk ik.
Dus als je dan al wat klaar hebt staan is t knippen en plakken en klaar.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Moderators

Bericht door Haagje »

Onderaan het forumindex staat het netjes uitgelegd wie wat is.

Legenda: Beheerders, Globale moderators
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Moderators

Bericht door Jason McCoy »

Ja klopt ook wel.

Maar als je een topic maakt en jullie reageren dan kon je niet zien waarom dat was en wie jullie zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie