Welke quad voor naar mijn werk?

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Plaats reactie
LeRoi3
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 nov, 2013 20:16

Welke quad voor naar mijn werk?

Bericht door LeRoi3 »

Goedenavond!

Laat ik ten eerste zeggen dat ik een complete leek ben op het gebied van quads, maar heb mij toch aangemeld op dit forum omdat ik nou eenmaal zit met een paar vragen.

Ik zou graag een quad aan willen schaffen aangezien mijn brommer het voor de zoveelste keer heeft begeven en een auto voor mij qua prijs een stap te groot is. (En meestal wanneer ik een auto nodig heb is deze gewoon beschikbaar behalve voor naar mijn werk) Het zit zo, ik had een tomos (heel wat anders inderdaad :lol: ) En die is ermee gestopt, nu ben ik naar een quad aan het kijken omdat ik liever op een quad scheur dan op een scooter die misschien wel net zo duur is.

Ik ga de quad vooral gebruiken voor vervoer, dus niet om mee te crossen of iets dergelijks, misschien 1 keer in de zoveel tijd omdat het kan. Zo'n grote SUV achtige quad zie ik niet zitten, eerder dacht ik aan (je voelt 'm al aankomen) de Yamaha Raptor qua model in ieder geval.

Geen idee welke quad het beste bij mij past, ik weet niks van onderhoud dit zal gedaan moeten worden door een brommerzaak en ik rij er vooral mee naar mijn werk (zo'n 22 km per dag).

In het kort:

- Welke quad past het best mij?
- Sportief uiterlijk (Yamaha Raptor)
- Aantal cc? (Ik heb een autorijbewijs)
- Voor naar het werk (22 km per dag)
- Budget max 3.000 euro
- Tweedehands prima uiteraard maar waar let ik dan op? (Aantal KM enzo?)

Veel vragen! I know, maar jullie helpen mij hier enorm mee! :buig:

Gr
Leroy
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: Welke quad voor naar mijn werk?

Bericht door bizon450 »

welkom.

met 3000, raptor uiterlijk, zo min moggelijk omderhoud kom ik uit op een yamaha raptor 350.
350cc lucht gekoelde 4takt motor.
je hoeft gewoon om de zo veel tijd je ketting aan te spannen en te smeren, vetnippels eens smeren, luchtfilter schoonmaken en vers olie + filtertje steken. met basic tools en je doet het op je gemak kan je dat makkelijk zelf :bier:

voor 3000 euro kan je misschien ook eens kijken achter een suzuki LTZ 400.. 400cc watergekoelde motor, heeft natuurlijk wat meer power dan de 350.

naar de km stand is het bij veel quads moeilijk om naar te kijken, de meesten kloppen langs geen kanten, omdat er vanuit het fabriek geen km teller op zit. kijk gewoon hoe goed hij verzorgd is geweest.

hoop dat je er wat mee bent ;)

trouwens voor 3000 kan je toch een auto kopen.. :p is natuurlijk duurder dan een quad
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Welke quad voor naar mijn werk?

Bericht door Jason McCoy »

Ik heb eventueel ook nog wel een Yamaha Warrior staan
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: Welke quad voor naar mijn werk?

Bericht door bizon450 »

:stupid:
die was ik vergeten, ik motorisch het zelfde als een raptor 350, wel een stuk goedkoper maar niet de raptor look ;)
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Plaats reactie