Gas hapert quad 150cc

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
Mika123
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun, 2018 06:31

Gas hapert quad 150cc

Bericht door Mika123 »


Ik heb vandaag een nieuwe carburateur met luchtfilter in mijn quaf vervangen, vanwege lekkage en kapotte deksel.
Ik heb de carburateur en de luchtfilter geïnstalleerd en hij startte erg vlot, ook in stationair loopt hij na beetje afstellen perfect, echter
blijft hij bij het vermeerderen van gas erg snel haperen/stotteren, er komt tijdens de hapering ook wat meer blauwe lucht uit mijn uitlaat. Dit stotteren doet hij pas na een beetje zacht rijden. Hij stottert in alle (4) versnellingen. Heb het idee dat hij op 3 poten loopt. Hij heeft ook niet de neiging om uit te vallen. heb er een zelfde maat carburateur ingezet en zelfde maat luchtfilter. Het is een MOLKT carberateur 26mm

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? 
Als je vragen hebt stel ze gerust 
groet mika




Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

PeeJay
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 feb, 2020 12:37

Re: Gas hapert quad 150cc

Bericht door PeeJay »

Is het inmiddels opgelost?

Is alles hetzelfde aan de nieuwe carburateur? Maat van de sproeier, gasnaald, etc?
Gebeurt het bij alles gasstanden? Of alleen bij volgas? Klinkt alsof de quad teveel brandstof krijgt.

Hier een schema met waar het probleem vermoedelijk zit, afhankelijk van de gasstand.

Afbeelding
Van kinderen op de achterbank komen ongelukken. Van ongelukken op de achterbank komen kinderen.
Plaats reactie