welke side by side kopen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
paskie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:55

welke side by side kopen?

Bericht door paskie »

Hey iedereen, ik ben van plan om een side by side te kopen en ik zou via deze weg willen vragen op wat ik moet kijken, type merk motor. Alle sugesties zijn welkom. Mercie!! :)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: welke side by side kopen?

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb heel tevreden van mijn RZR en eens de ring uit de vario gehaald haalt ie tegen de 100 km per uur en dat is ruim snel genoeg, ik rij er meestal rond de 80 mee. Can Am beweert met 1000 of 1200 te komen dus kan je misschien daarop wachten maar Can Am kennende zal het prijskaartje even dik zijn als de motor.

Groot voordeel van de RZR vind ik is dat ie in bestelwagen kan dus handig in transport voor mij.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: welke side by side kopen?

Bericht door brutus »

Yamaha Rhino, de (voor mij) beste 4x4 ssv

Rzr is te laag qua grondspeling voor zwaar offroad, yamahastukken zijn duur, maar Polaris OVERDREVEN duur
de Ranger van Polaris daarentegen is volgens mij categorie Rhino, maar duur he, duuuur :roll:
de Rzr neemt meer en meer de plaats in vd Rhino wat betreft snelheids UTV races
ik heb nu in Kroatie gezien tegen wat die Rhino bestand is en ben weer eens aangenaam verrast,
maar een Rzr kan dit niet aan, de omstandigheden en de duur was enorm belastend maar de Rhino hield stand
aftermarket voor extreem offroad is er heel veel te vinden en aan schappelijke prijzen

en als can Am komt met een ssv zal het hopelijk met een ander 4x4systeem zijn dan in de outlander/Renegade, die visco-bazaar is niet mijn ding, geef mij maar de klassieke manier

prijzen ? tja, onder de 12000 euro ga je niks vinden nieuw (rhino 660 vind je nog wel nieuw voor 12000)
dan gaat het heel steil omhoog met de prijzen :chagarijn:

my 02 cents
paskie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:55

Re: welke side by side kopen?

Bericht door paskie »

Na vele uren nadenken en testritten is de beslissing genomen. Wij hebben uiteindelijk een rhino gekocht. Heb lang getwijfeld tss een tyrex en een rhino. De tyrex heeft meer kracht en ligt stabieler op de weg(bochten) tov een rhino. Maar omwille van de moeilijke leveringstermijn vd tyrex (dan wel voorradig en de dag daarna weer niet) is het de rhino geworden.Heeft er iemand een idee hoe ik de snelheid kan opvoeren ven de rhino? Loopt momenteel 67 km/h en is echt te langzaam voor op de openbare weg. De dealer heeft mij verteldt dat zij de ecu van de grizzly 700 er zouden inbouwen en dan de snelheid tss de 80 en 90 km/h zou zijn. Heeft hier al iemand iets over gehoord?

Als iemand sites weet waar ik anderdelen kan kopen mag je mij deze altijd achter laten.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: welke side by side kopen?

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb destijds een Rhino 660 omgebouwd door volgende te doen :

- andere cdi
- andere vario schijf
- grotere einddop uitlaat

Dan liep ie vlot 90 en maakte minder toeren en lawaai. Voor de vario schijf maakt het verschil.

Link : http://www.hunterworks.com/yamaha_rhino__accessories" onclick="window.open(this.href);return false;
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie