Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door No Limit W-tec »

Wordt in Frankrijk aangeboden voor 19.199 euro maar weet niet of dat met of zonder homologatie is.

Met alle respect brutus voor wat je doet in CT maar de Commander is toch evolutie verder dan de Rhino. Oa het achtervering systeem heeft Can Am goed afgekeken van de Buggy's en Dakar voertuigen (en Wtec voorarmen :mrgreen: ).

Een RZR is geen CT voertuig, daar is ie niet voor gemaakt. De RZR is in de eerste plaats ontwikkeld voor de wedstrijden (waar ie alles won), niet voor baggeren door de modder.

Denk dat Can Am mooi compromis is tussen Rhino en RZR.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door den eddy »

Volgens de cam-am website zou de commander 1000 xt wel met homologatie zijn.
A motorcycle is God's gift to mankind
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door brutus »

No Limit W-tec schreef:
Met alle respect brutus voor wat je doet in CT maar de Commander is toch evolutie verder dan de Rhino. Oa het achtervering systeem heeft Can Am goed afgekeken van de Buggy's en Dakar voertuigen (en Wtec voorarmen :mrgreen: ).

.

net mijn punt, de commander is geen 4x4 pur sang, het is een compromis tussen 4x4 en baja/dakar/bug

CT is combi van modder, rotsen, steile hellingen en snelheid

de Circuitstage in de CT zijn 13 ronden van 1.5km puur op snelheid, terrein is 50/50 bos en moeras

om dan met mijn grasmaaier als 46e te starten en 40 monsters in te halen (en een 10tal gedubbeld) had ik genoeg aan mijn eenpitterke (zowel de RZR in snelheid achtergelaten als diverse +250pk wagens)

tkan ook aan de chauffeur liggen aangezien ze mij daar Team Flatout noemen :mrgreen:


PS ben benieuwd om de commander s in wedstrijd te zien, tspel moetzich nog bewijzen
en hoe ze die op een 15kw plaat gaan krijgen zie ik niet in, tspel zit boven de 500kg
flokkie1
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 19:33
Locatie: ergens dicht bij leuven

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door flokkie1 »

allee ik zal dan een rino en een commander moeten testen deze dat het snelste gaat zal ik dan kopen :mrgreen:
een commander 19199 euro is wel hoog prijskaartje :? .[/quote]
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door brutus »

flokkie1 schreef:allee ik zal dan een rino en een commander moeten testen deze dat het snelste gaat zal ik dan kopen
een commander 19199 euro is wel hoog prijskaartje .
[/quote]


hangt af welke test he ;)

op asfalt of een grasstrook zal een commander / rzr het wel halen

maar in haakse en korte bochten, plooien en rotsafdalingen wil ik mij gerust meten met beide

en 19k is er idd over, ik weet wat t gekost heeft om mijn rhino om te bouwen om te doen wat ik wil doen en dan ga ik met de commander aan 35k zitten indien ik het zelfde wil :shock: :roll:

aan de CT en derg meedoen kost elke keer handenvol geld aan nieuwe spullen en verbeteringen en na 8 dagen wedstrijd mag je herbeginnen :mrgreen:
die commander zal een place-mas-tu-vu-ssv worden vrees ik
mudfox
Quadrider
Quadrider
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 06 mar, 2006 03:53
Locatie: POPERINGE
Contacteer:

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door mudfox »

bRUTUS,
heb je een foto van je machine ?
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door brutus »

mudfox schreef:bRUTUS,
heb je een foto van je machine ?

tspel ligt wat open maar heb nog wel foto's van Bertrix forumweekend, winches zitten er niet op op deze foto's (Goldfish 9.5tds en Warn 2.5rt achter)

Afbeelding

Afbeelding

waterdichte kast met alle elektra

Afbeelding


meer fotokes : http://www.facebook.com/home.php?#!/alb ... 1420505973" onclick="window.open(this.href);return false;

Croatia Trophy dit jaar :

http://www.youtube.com/watch?v=GwEj46_86d0" onclick="window.open(this.href);return false; showstart Glina

http://www.youtube.com/watch?v=CfbUWbLwiJg" onclick="window.open(this.href);return false; circuit stage , 13 ronden v 1.5km, als 46e gestart en als 6e gefinished (10tal wagens kunnen dubbelen)

http://www.youtube.com/watch?v=iLmIHa06isQ" onclick="window.open(this.href);return false; Stage 1

pas op, ik zeg niet dat t gene goeie is, ben wat sceptisch ;)
mudfox
Quadrider
Quadrider
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 06 mar, 2006 03:53
Locatie: POPERINGE
Contacteer:

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door mudfox »

brutus schreef:
flokkie1 schreef:allee ik zal dan een rino en een commander moeten testen deze dat het snelste gaat zal ik dan kopen
een commander 19199 euro is wel hoog prijskaartje .

hangt af welke test he ;)

op asfalt of een grasstrook zal een commander / rzr het wel halen

maar in haakse en korte bochten, plooien en rotsafdalingen wil ik mij gerust meten met beide

en 19k is er idd over, ik weet wat t gekost heeft om mijn rhino om te bouwen om te doen wat ik wil doen en dan ga ik met de commander aan 35k zitten indien ik het zelfde wil :shock: :roll:

aan de CT en derg meedoen kost elke keer handenvol geld aan nieuwe spullen en verbeteringen en na 8 dagen wedstrijd mag je herbeginnen :mrgreen:
die commander zal een place-mas-tu-vu-ssv worden vrees ik[/quote]


in de USA is de commander al enorm populair en kent geen concurrentie.
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: Eindelijk ! Can Am Sidebyside is er !

Bericht door brutus »

in de USA moet ge geen papieren/homologatie hebben enkel EPA certificaat,
en ja in de USA .... das ook nie moeilijk can am en polaris spelen thuis, de prijs is een pak minder
en zoals eerder gezegd, USA is meer snelheid,endurance,baja-achtige wedstrijden en dan zijn de RZR's en Commanders in voordeel, de rotsen waar ze op "crawlen" gaat ge in Belgie niet vinden, ge moet al richting Spanje/Portugal voor moab-achtige terreinen

het grootste voordeel aan een ssv in vergelijing met een terreinWAGEN is zijn lage gewicht en zijn gewichtsverdeling, de RZR in kroatie had t moeilijk, sleurt serieuze pak kgs meer mee dan de rhino (oa 1 cilinder meer waardoor het grotere blok het centraal gewicht naar achteren plaatst

ook wil ik de vergelijking maken tussen rhino/full sper klassiek en de commander met viscolock op een steile helling van dik 200 a 300m..

soit, ik zie er naar uit om ze in terrein tegen te komen ;)
Plaats reactie