Elektrische ATV

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Elektrische ATV

Bericht door erikalbring »

benzine is gewoon stukken praktisher, als je met een lege tank komt te staan loop je naar iemand toe en vraag je ff of ze een likje benzine voor je hebben, dan kun je naar de eerst volgende pomp rijden en m weer voltanken, als je met zo'n elektrish ding stil komt te staan moet ie eerst minstens een uur aan de lader hangen voordat je een keer weer verder kunt rijden, veel minder practish (of hoe je dat ook schrijft) en accus zij vreselijk duur en worden na een tijdje 'lui', ze laden dan niet meer goed vol en je hebt dus maar een klein deel van de accu over om nog te kunnen rijden
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
lejeune
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 57
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 21:56

Re: Elektrische ATV

Bericht door lejeune »

wij hebben polaris rangers EV geleverd aan Walibi België,deze mensen zijn zeer tevreden.Ze zijn ook niet over 1 nacht ijs gegaan en bij de testen die ze er mee deden waren zelfs wij verwonderd door de kracht van de EV.
de actieradius van de EV is ook goed,op evenementen kan je met een opgeladen accu een volledige dag rondrijden.al is dat relatief = als je een aanhangwagen van 500kg gaat trekken dan gaat de batterij sneller leeg zijn natuurlijk.
microtractors
uw officiële yamaha en polaris quad dealer voor Belgisch Limburg.
GROTE OPENDEURDAGEN OP19 en 20 oktober MET TAL VAN PROMOTIES OP TWEEDEHANDS QUADS EN OP NIEUWE STOCK QUADS!!MIS DIT NIET!!
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Elektrische ATV

Bericht door Ardjuh »

erikalbring schreef:benzine is gewoon stukken praktisher, als je met een lege tank komt te staan loop je naar iemand toe en vraag je ff of ze een likje benzine voor je hebben, dan kun je naar de eerst volgende pomp rijden en m weer voltanken, als je met zo'n elektrish ding stil komt te staan moet ie eerst minstens een uur aan de lader hangen voordat je een keer weer verder kunt rijden, veel minder practish (of hoe je dat ook schrijft) en accus zij vreselijk duur en worden na een tijdje 'lui', ze laden dan niet meer goed vol en je hebt dus maar een klein deel van de accu over om nog te kunnen rijden
Valt wel mee hoor, ben aan het kijken geweest om een 450 om te bouwen naar elektrisch. Ben er van overtuigd dat een elektrische een benzine eruit kan rijden... met gemak! Alleen de accu is een probleem, financieel gezien. Je zou hem zo kunnen maken dat je hem eruit kunt trekken en andere erin duwen.

Alleen een goede accu moet je aan bedragen denken die tussen de 2500-5000 euro zitten. Die accu's gaan een 1000x laden dan zitten ze op 80% van hun capaciteit dus 1000x 15-20 min vol gas = 250 uur (een normale 450 is tegen die tijd al 6x rereviseerd, 200x getankt/luchtfilter, 50x olie gewisseld, 25x olie filter...).

Totaal is het ook goedkoper om elektrisch te rijden, alleen voor de aanschaf heb je een aardig kapitaal nodig.

Ze zijn momenteel ook bezig met een accu die de eigenschappen heeft van een condensator, dit betekend dat je nagenoeg geen laad tijd meer hebt. En zeer veel vermogen er in korte tijd eruit kunt trekken...
No Can't Do!
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: Elektrische ATV

Bericht door HondaTRX450r »

Ziet er toch niet uit een quad op de crossbaan zonder geluid. Dan wil ik niet eens meer gaan kijken laat staan zelf rijden :? :(

In Assen heb ik dan een aantal elektrische motors gezien, maar het is niks aan om het te zien.
Laatst gewijzigd door HondaTRX450r op wo 14 aug, 2013 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Elektrische ATV

Bericht door Jason McCoy »

Is wel de toekomst denk ik. Tenzij er waterstof motoren gaan komen.
Zonder geluid crossen lijkt me ook vrij gevaarlijk eigenlijk, dan hoor je niet of er iemand achter je zit ofzo.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12

Re: Elektrische ATV

Bericht door HondaTRX450r »

Mwa tegen die tijd dat ze dat hebben uitgevonden zijn alle crossbanen al gesloten :lol:
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Elektrische ATV

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Is wel de toekomst denk ik. Tenzij er waterstof motoren gaan komen.
Zonder geluid crossen lijkt me ook vrij gevaarlijk eigenlijk, dan hoor je niet of er iemand achter je zit ofzo.
Een waterstof motor bestaat niet! Je kan een zuiger motor op waterstof laten lopen, maar dat is zinloos... Maar is wachten op de eerste betaalbare goede PEM cell, die zet waterstof om in elektriciteit + water.. of andersom. Daarmee kun je weer een elektra motor voeden.

Ik ben nooit echt geinterreseerd wat achter me zit, dat is probleem van gene die achter me zit... :wink: Naar voren kan ik gewoon kijken, heb ik geen geluid nodig.
HondaTRX450r schreef:Mwa tegen die tijd dat ze dat hebben uitgevonden zijn alle crossbanen al gesloten :lol:
Geruchten gaan al dat sommige banen weer open gaan met alleen elektra motoren. :wink:
No Can't Do!
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Elektrische ATV

Bericht door erikalbring »

heb bij een dealer hier ook een keer een electrische (betá) zien staan, opzich best een leuk ding, om off-road mee te rijden, denk haast dat ze voor op een crossbaan te zwaar zijn door de accu's, en idd, met een electromotor kun je best een gewone motor eruit rijden, maar ik zie nu af en toe wel eens zo'n amperá langsrijden, maar die dingen zouden ze verboden moeten maken, als t mistig is zijn die dingen levensgevaarlijk voor fietsers, want je hoort ze niet
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: Elektrische ATV

Bericht door bizon450 »

Moet wel wennen zijn..
Ipv. BRAÁPBRAAAAAAAAPBRAAAAP :quad:

Zzzoemmmmmmmmmmmmm :zzz:
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Elektrische ATV

Bericht door Ardjuh »

Word heel anders rijden idd, kwa gewicht scheeld het niet veel.
Zijn hele goede lichte accu's op de markt.. Alleen die zijn duur.

elektra motor heeft geen versnellingen, en heel veel koppel.
Dus koppelen en schakelen is verleden tijd.
No Can't Do!
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Elektrische ATV

Bericht door lexjeweetwel »

en wat dacht je hier van

http://www.piranha-racing.be/pc/103/nl- ... tric-bikes

geluid kan het probleem niet zijn, een spieker met een motorgeluid wat meer geluid maakt als je gas geeft is zo gemaakt.

grtn Lex
XMR 1000
Plaats reactie