Welke helm ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Welke helm ?

Bericht door Quadrijder2 »

Hallo allemaal
Wat is jullie mening welke helm je het beste kan kopen voor op de Utility Quads ?
Een jethelm , integraal of systeemhelm ?
Ik ben wel brildragend ,mijn keus zou zijn een jethelm.
Maar misschien hebben jullie er meer ervaring mee.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: Welke helm ?

Bericht door PimSmeets »

Ik heb zelf een endurance-helm van Shiro gekocht.

Model crosshelm, maar dan met vizier zodat je niet een crossbril hoeft te gebruiken.

Bevalt super en ziet er goed en sportief uit!
jensdude17
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 25 apr, 2014 18:06
Locatie: geel

Re: Welke helm ?

Bericht door jensdude17 »

PimSmeets schreef:Ik heb zelf een endurance-helm van Shiro gekocht.

Model crosshelm, maar dan met vizier zodat je niet een crossbril hoeft te gebruiken.

Bevalt super en ziet er goed en sportief uit!
Heb ik ook zo een model weet zo wel niet welk merk .. maar ook zeer handig met de ingebouwde zonnebril :p
Kymco MXU 500cc 4*4 Greenline series :D
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: Welke helm ?

Bericht door bkk »

zelf heb ik een jethelm en een systeemhelm, ook brildragend

jethelm is lichter van gewicht, en als je bij lage snelheden lekker met het vizier open rijd merk je er nouwelijks wat van

de systeemhelm is weer lekker in de winter of bij regen omdat de nek dan veel beter beschermd is, zet je echter de kap omhoog dan voel je hem wel trekken, en werkt de zonneklep bij mij dan niet omdat hij omhoog staat, bij de jethelm kan ik wel de zonneklep omlaag doen, en toch het scherm omhoog laten
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Welke helm ?

Bericht door elooijenga »

Ik gebruik een Shark S900C integraalhelm. Ideaal. Zit een zonnescherm in en pinlock dus beslaat niet. Ben wel van plan er nog een systeemhelm bij te kopen. Vooral met het huidige weer lijkt me dat prettig.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Welke helm ?

Bericht door Partagas »

Toen ik m'n quad ging ophalen bij de dealer had ik graag een Shark Evoline Series 3 gekocht. Helaas had hij deze niet in huis. Ik heb daarom voor een wat goedkopere systeemhelm gekozen, een Rocc 680. Komt in de Duitse MOTORRAD als "Gut" uit de bus. Het geïntegreerd zonnevizier is ook te gebruiken als het voorstuk helemaal open staat. Daarnaast heeft ie Pin-lock maar dat kostte EUR 20,00 extra. Ansich een prima helm voor z'n geld. Ik probeer hem gewoon een poosje uit maar misschien haal ik er voor volgende zomer toch nog een jethelm bij.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Welke helm ?

Bericht door Quadrijder2 »

Ik heb nu gekozen voor de systeemhelm MT Raptor ,zit ook het zonnevizier in.
Bevalt zeer goed en is betaalbaar,en ook omdat ik brildragend ben is het zonnevizier een uitkomst.
Je schuift hem zo naar beneden onder het rijden als je hem nodig hebt. 8) (let wel op natuurlijk met 1 hand was ik effe vergeten , sorry.)
De Jethelm had ik al maar dat vinden de kids weer niet stoer.
Maar in de zomer is het wel veel fijner om mee te rijden wel minder veilig zonder kin bescherming.
Het is allemaal een beetje uit proberen en ervaring opdoen ,want ik ben ook nog maar een beginneling.
Gelukkig zitten we hier op een geweldig forum waar je alles kunt vragen. :wink:
Afbeelding
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Welke helm ?

Bericht door Partagas »

M'n vrouw zette de Rocc 680 zo op, zonder haar bril af te zetten. Toen was de keuze gauw gemaakt en heb ik dezelfde genomen 8) Ik draag zelf ook een bril, normaliter tijdens het autorijden maar nu dus ook op de quad.

Helm en kleding mogen eigenlijk nooit een sluitpost zijn. Het is de enige bescherming die je hebt, mocht er iets misgaan...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Welke helm ?

Bericht door elooijenga »

Ik heb ook nog gekeken naar een Evoline. Vond het jammer dat er geen pinlock in zat. Pasvorm vond ik ook niet super. Zal wel aan m'n hoofd liggen :-). Systeemhelm die mij tot nog toe perfect zat was de Shoei Neotec. Helaas wel aan de prijs.
Arctic Cat XR 700 Limited
jurgen1987
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 okt, 2009 18:18
Locatie: sint-lievens-houtem

Re: Welke helm ?

Bericht door jurgen1987 »

zelf ben ik ook een brildrager en heb mijn integraalhelm vervangen door een systeemhelm, persoonlijk ben ik blij met deze keuze, in de integraalhelm kwam op den duur altijd de stof binnenin los door het op en afzetten van de bril
For some of us, there's therapy; for the rest of us, there's Can-Am
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Welke helm ?

Bericht door petern »

Ik rij al een jaartje of 6 met jethelmen op de 4x4 quad rond. Niet zo zwaar op mijn kop/nek , komt vriendelijker tov ander bosgebruikers over en nog niet de kin open gehad. Moet daarbij wel zeggen dat ik nog nooit voorover afgevlogen ben(alleen maar achterover)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Welke helm ?

Bericht door AC67 »

Ik heb diverse,zowel jet als systeem.ligt aan het weer en temperatuur buiten.
Ik draag een bril.
Ik heb de helmen in zowel in zwart als in fluor.het kan me weinig schelen of ik vriendelijk overkom qua open helm.
ik heb liever een warm en veilig hoofd.Rij ik colonne beveiliging of werk ik als regelaar fluor op de kop.
Alleen onderweg en op zoek naar rust dan zwart en donker vizier.wel allemaal betere prijsklasse.
heb wel een goedkope 69 euro blubberhelm.blijf nederlander he?
Laatst gewijzigd door AC67 op di 09 sep, 2014 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Welke helm ?

Bericht door Jason McCoy »

Ik rij altijd met integraal. In 99% van de gevallen toch. Ook brildragend maar gaat prima.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 13 apr, 2016 14:40

Re: Welke helm ?

Bericht door Hackeross »

oud topic weet het maar zit toch met een vraag ik heb nu een MT Synchrony crosshelm (zie foto)

Afbeelding

Afbeelding

En op mijn oude china quad met een top van 80 had ik nergens last van maar nu op mijn Raptor 700
merk ik dat mijn helm bijna van mijn hoofd waait onder het rijden en de cross bril drukt dan ook lekker
tegen mijn hoofd aan wat nog al pijn doet en niets echt lekker is voor me nek tijdens het rijden

nou vind ik de Endurohelm ook mooi en er zijn ook mooie systeemhelmen maar zou ik met de Enduro ook die zelfte probleem
hebben als met mijn crosshelm ?

heeft iemand hier ervaring met de enduro helm ?
dus last van de wind enz
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Welke helm ?

Bericht door Jazzy »

Misschien moet je eens kijken of je de klep lager kunt zetten, het lijkt er op dat de wind er nu onder komt in plaats van er overheen gaat. Zelf rijdt ik ook vaan met een crosshelm en -bril maar herken je klachten niet, ook niet als ik 120 km/h rijd.

Met een endurohelm bedoel je een crosshelm met een groot vizier? Die heb ik ook gehad maar als je dan een beetje gaat werken had ik al snel last van een beslaand vizier. Was er eentje van Kenny, misschien dat een betere helm hier beter tegen kan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie