welke side by side met laadbak?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
theridingman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 14:40

welke side by side met laadbak?

Bericht door theridingman »

Bij het voorstel topic heb ik het beschreven, ik zoek een side by side met laadbak voor met mijn hond zeer regelmatig op locatie aan hondensport te gaan doen, maar ook trainingen, wandelingen, enz... daarnaast zal hij dienen voor korte en iets minder korte verplaatsingen, voor te gaan winkelen, en ten slot wil ik ook graag gezellige toertochtjes rijden met gelijk gezinden voornamelijk op de weg maar eventueel ook soft off-road. Ik rij al jaren motor maar voor de doeleinden die ik beschrijf kan ik met mijn motor niet doen en een auto heb ik niet en heb ik totaal niks mee. Daarom dus een side by side zodat ik dus makkelijk mijn hond kan vervoeren maar ook al eens een passagier. Ik ben totaal niet thuis in dit wereldje en weet zelfs niet exact wat er voor mij allemaal beschikbaar is.

Momenteel kom ik uit op de Kymco UXV, de Polaris Ranger, of Can Am commander. Maar ik weet totaal niet hoe deze voertuigen presteren of waar ik moet op oordelen.

Moet je eigenlijk een helm dragen op deze side by sides?

En mag je daarmee op de autosnelweg? Niet dat dit mijn bedoeling is om dat veel te doen, maar ik weet het wel graag of het mag of niet.

Iemand goede tips?
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door java »

Je hebt ook nog cfmoto en Arctic Cat hebben ook utv/ sbs
het licht er aan hoe het op kenteken staat of u op de snelweg mag. Quads mogen in België er niet op in Nederland wel.
Afbeelding
theridingman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 sep, 2014 14:40

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door theridingman »

Ik heb ergens gelezen dat de helmplicht niet geldig is voor de voertuigen met een driepuntsgordel. Van de Cfmoto zforce 800 Vtwin weet ik ondertussen dat die met zo een gordel is uitgerust. Van de andere modellen vind ik die gegevens niet.

Niemand hier op het forum dat hier meer van weet?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door AC67 »

Ik zou in dergelijk voertuig met een belabberde kreukelzone niet zonder helm willen rijden.Zelfde verhaal als quad met gordel.
Het mag zonder helm met gordel maar of dat veilig is?
Ik vertrouw die opbouw niet.is niet echt een rolkooi.Heeft niks te zeggen bij een aanrijding.
Je bent dan helaas echt de pineut.
Ik zou desondanks een helm dragen.veiligheid boven alles.
Zelfs overwegen om goede beschermende kleding te dragen.
Maar ja:ik ben misschien ubervoorzichtig.
Laatst gewijzigd door AC67 op do 11 sep, 2014 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door Jason McCoy »

Volgens mij hebben ze allemaal een gordel. Kawasaki heeft ook een nieuwe side by side uitgebracht dacht ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door AC67 »

Jason McCoy schreef:Volgens mij hebben ze allemaal een gordel. Kawasaki heeft ook een nieuwe side by side uitgebracht dacht ik
Klopt.staat in de nieuwe utv/atv action.net binnengekregen vandaag.leuke machine zo te zien.
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: welke side by side met laadbak?

Bericht door libie »

Je hebt van CFmot de Zforche en de Tracker. Voor beide moet je wettelijk geen helm dragen. Persoonlijk zou ik wel een helm dragen, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Plaats reactie