Camera

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Camera

Bericht door elooijenga »

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Sony HDR sportscams? Ik heb een GoPro Hero 3 black gehad en ook de Hero 3+ black maar vond deze zwaar tegenvallen. Vooral door het gemis van beeldstabilisatie.
De Virb Elite van Garmin zou ik via mijn Zumo 590LM kunnen bedienen, pluspunt. Maar ook deze kent geen stabilisatie.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Camera

Bericht door java »

Op je helm monteren dan heb je geen last van trillingen.
Afbeelding
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Camera

Bericht door elooijenga »

Wil geen geplak of geklooi op mn helm eigenlijk....
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
RubenB
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: za 27 dec, 2014 18:56
Locatie: Houwerzijl
Contacteer:

Re: Camera

Bericht door RubenB »

Ikzelf ben helemaal GoPro-minded.
In vergelijking met andere camera's zijn de mogelijkheden veel uitgebreider, verschillende mounts onbeperkt en de kwaliteit gewoonweg subliem.
Ik heb zelf de Hero 960 en de 3+ Black, en wil er graag nog een 3+ bij hebben.

Beeldstabilisatie zegt niks, het is de manier waarop je de camera bevestigd. Het is met name de resonantie van de banden en de motor van een quad of buggy in combinatie met een fisheye lens die er voor zorgt dat je een "blurry" effect krijgt. Je moet er dus voor zorgen dat de resonantie wordt opgeheven. Zie link: http://www.sony.nl/electronics/actioncam/hdr-as30v" onclick="window.open(this.href);return false; Sony geeft het zelf ook al een beetje aan ( (Let op: de effectiviteit van beeldstabilisatie is afhankelijk van de ...)
Daarnaast is de gebruikte software en instellingen van zowel camera als software van grote invloed van het uiteindelijke resultaat. Met verkeerde instellingen op de camera en later bij het renderen kan het resultaat bedroevend zijn. Dit is een kwestie van ervaring opdoen. Zo heb ik een filmpje wel 20x gerenderd voordat ik tevreden was.
Ook kijk ik naar de mogelijkheden, zoals video-loop (dashcam functie), timelapse, etc.
Tja, ik zweer bij de GoPro, met name om de vele mogelijkheden van mounten. Ik heb voor nog geen 10 euro een paar leuke mounts in China op de kop getikt en ben zeer tevreden!!

Wil je een leuke vergelijking: https://www.youtube.com/watch?v=N5WXCyLfATg" onclick="window.open(this.href);return false; Lees ook de reacties, staat ook veel info in!

Dus, als iemand nog een 3+ heeft liggen en deze graag kwijt wil... :D
Plaats reactie