nieuwe quad kopen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

nieuwe quad kopen

Bericht door rien »

quad kopen
is dit wat
CFORCE 825I EPS
Afbeelding

laat even weten wat jullie ervaring hier in zijn gr rien
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door rien »

Afbeelding
deze heb ik nu
leuk ding maar niet voor in de bergen verder erg tevreden over max 72 km meer kan hij niet

gr rien
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door rien »

sorry vergat weer wat aan te vinken
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door java »

Rijden wel een aantal in NL. Meen dat er onderlaatst iemand lid is geworden die van een cfmoto x8 naar can am is overgestapt.
Afbeelding
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door rien »

ja vind ik net een straat te ver
niet genoeg € voor

gr rien
r
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Partagas »

Rien, staar je niet blind op het uiterlijk! Nieuw is best leuk, maar je zou ook een goede 2e hands machine van een betrouwbaar merk kunnen overwegen :p
Mijn machine heb ik ook gebruikt gekocht. Wél bij de Can-Am dealer (QFFin Eersel) dus met garantie. Je krijgt een eerlijk advies en super service daar! Een Outlander vanaf 500 CC heeft een 2 cil. (V-Twin) Rotax motor en rijd makkelijk over de 100 km. p.u. Veel power en ideaal om te toeren! :crosser: Gewoon een keer gaan proefrijden joh...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door ysie »

Ik ben reeds een aantal maanden me aan verdiepen in cfmoto.
Ik snap dat jullie can-am beter vinden. Is ook zo, is de koning quad.
Vergeet wel de kostprijs niet. Je mag niet vergeten dat niet iedereen zelfde budget of denkwijze heeft. De cfmoto 825 heeft nu eps( vertaald in Vlaams servostuur :-) ). Rijd met goede banden 120 km/h met originele banden 110km/h. Die 77 klopt dus niet, alleen is hij de eerste 500 km afgedreven naar 77.
Je rijdt met een krachtige 2 cilinder van 800 cc. Beter dan een 500 cc indien hij voor 80% op de verharde, normale weg wordt gebruikt. Een heel mooi koppel. In Canada hebben ze 5 jaar garantie. Prijs kwaliteit is dit top. Nogmaals met deze machine zal men veel plezier hebben. Iedereen moet dus voor zichzelf uitmaken voor welk doel hij wordt gebruikt, welke prijs en hoe zwaar moet de motor zijn.
Ik heb een aantal eigenaars persoonlijk gecontacteerd en ze zeggen er geen slecht woord over. 4x4 , men kan 100% sperren. High en low drive. Langere chassis voor 2 personen. Snelheid wordt gemeten aan Cardan en niet aan de wielen dus je kan gerust grotere wielen plaatsen en de snelheidsmeter blijft kloppen. Ik prefereer eerder cfmoto nieuw met garantie of tweedehands can-am waar je dan niet weet hoe hij onderhouden is.
De vorige generaties van cfmoto was inderdaad niet zo goed. Neem zeker geen oud model geen 500cc. Maar de laatste 2 modellen 825 en ik geloof 550 is wel degelijk heel goed.
Geloof me, al heel veel over opgezocht.
Ik zou zeggen doe een dealer en rijdt proef met beide merken, je zal er zelf wel uitkomen.
Hopelijk kon ik je helpen en hou je ons op de hoogte wat het geworden is.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door ferdi »

Ben benieuwd mannen, ik heb hier geen kaas van gegeten maar eerlijk is eerlijk hij zit er in het eerste opzicht goed uit.
Hij heeft niks weg van een chinees merk of dat ik zeg het is een C-Keus quad ofzo.
Ik ben zelf liefhebber van de sportquads maar een 4x4 vind ik ook mooi maar in mijn regio heb ik daar niet veel aan.
Succes met je keus en zoals hierboven al beschreven is schijnt het een goede quad te zijn...

Mvg ferdi
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door java »

Cfmoto bouwt sinds 2004 meen ik quad's. Dan kan je er van uit gaan dat het wat kinder ziekten in zitten. De een vind cf een b merk en de andere een c. Vind het abc merk gebeuren een beetje overdreven. Je moet een machine vinden die bij je past.
Afbeelding
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Jazzy »

We hebben hier in het verleden veel discussie over gehad en voor de meeste mensen werkt het model met de A, B en C-merken prima. Onder de C-merken verstaan we alle niet nader gespecificeerde Chinese merken, denk aan de naamloze 110cc quads die je veel via Marktplaats verhandeld ziet worden.

Onder de A-merken vallen de grote Japanse en Noor-Amerikaanse merken als Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki, Polaris, Can-am en Arctic Cat. Onder de B-merken valt alles wat niet tot de absolute top behoort maar zeker beter geworden is dan de bekende Chinese rommel, om het maar even zo uit te drukken. Dus denk aan merken als TGB, SMC, Barossa, Eton en dus ook CFmoto.

Verder heb je dan dus de vraag of je voor het zelfde geld een B of een A-merk wilt rijden. Daar moet je dan ook afschrijving en dergelijke meenemen. Dan zie je nog wel dat een B-merk na twee jaar op de helft van de nieuwprijs zit en een A-merk misschien na 5 of 7 jaar. Voorbeeld is bijvoorbeeld de Raptor 700, zelfs de oudste modellen uit 2006 kosten nu nog steeds 5000 euro wat ongeveer de helft van de nieuwprijs is. Dat ligt met een CFmoto anders, hoe goed de quad ook is voor een Chinese quad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Partagas »

Rien, dat je huidige 300cc niet echt super vlot is in de bergen snap ik best. Je moet je echter afvragen hoe vaak rij je in de bergen? OK, je bent nu toevallig in Spanje maar straks in NL kan je machine toch prima mee?
Als je echt iets anders wil zou ik ook eens goed nadenken of je überhaupt een 800 CC nodig hebt... Een 500 of 650 is t.o.v. jouw 300 al een hele stap. Kortom, ga eens naar een goede quadzaak en vraag of je op verschillende quads mag proefrijden. Je ervaart dan gauw genoeg wat lekker rijdt en wat niet :wink:
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Quadrijder2 »

java schreef:Cfmoto bouwt sinds 2004 meen ik quad's. Dan kan je er van uit gaan dat het wat kinder ziekten in zitten. De een vind cf een b merk en de andere een c. Vind het abc merk gebeuren een beetje overdreven. Je moet een machine vinden die bij je past.
Je hebt helemaal gelijk,kijk naar je eigen gevoel en je centjes natuurlijk. Maar voor de beginnend quadrijder blijft dit moeilijk natuurlijk zeker als je het lijstje ziet met AB en C merk.
Ik rij nu de TGB 500 Blade en ik weet niet of het een B of C merk is ,maar ik weet wel dat ik hier ongeloofelijk veel plezier aan beleef met voor mij genoeg power of het nou modder,bergen of asfalt is. Maar om rustig te toeren op 100 km wegen kom je te kort.
En wat de kwaliteit op langere termijn betreft weet ik het nog niet ,en zeker geen verkeerde keuze voor de beginnend rijder.
Maar goed Rien vraagt nu advies omdat hij nu daar lekker in Spanje zit rond te crossen en merkt dat hij dus wel power te kort komt.
Mijn volgende keuze zou zeker Can Am zijn ,kijk eens naar de mooie aanbieding die nu loopt van de Outlander L 500 MAX DPS
met 5 jaar garantie. Ok hij is dan wel kaal maar dan kun je hem nog op wat langere termijn naar je zin maken en je hebt gewoon een supersterke en betrouwbare 2 cilinder Rotax motor.
Maar voor dat geld heb je inderdaad nog beter aangeklede merken die er soms beter uitzien als de gele rakkers.
De echte techneuten hier op het forum zullen graag hun advies geven.
Het blijft toch persoonlijk maar ga naar een goeie dealer en maak verschillende proefritten. :wink:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Hein »

Bij QFF staat sinds gisteren een gebruikte outlander XMR. Slechts 2 jaar oud en altijd goed onderhouden. Is van een oud mannetje geweest.
Is een supermachine met 30 " blackwater evolution banden erop.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door Quadrijder2 »

[quote="Hein"]Bij QFF staat sinds gisteren een gebruikte outlander XMR. Slechts 2 jaar oud en altijd goed onderhouden. Is van een oud mannetje geweest.
Is een supermachine met 30 " blackwater evolution banden erop.[/quote

Heb je weer een nieuwe dan ? :wink:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 27 feb, 2013 21:19
Locatie: messelbroek

Re: nieuwe quad kopen

Bericht door scorpion »

vorig jaar een toer in schotland gedaan,
iemand had deze cf bij, zonder stuurbekrachtiging wel.
de conclusie na dat weekend was vrij kort, voldoet niet, is nadien ook terug verkocht geweest.
er reden ook 2 zeer oude honda's 250cc mee, die gingen beter.
Plaats reactie