Quads verbieden op de openbare weg ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door Yair »

In de volskrant staat een pagina groot stuk, zal er een foto van maken.
_____________________________
Afbeelding
QXjef
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 22 okt, 2008 18:09

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door QXjef »

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1361522 ... mgaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 21:35
Locatie: Emmen

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door mafdaf »

Lekkere reacties ook op dat stukje...
Barossa Cheetah 250cc
300
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: do 27 apr, 2006 07:27
Locatie: Friesland

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door 300 »

Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door Jason McCoy »

Goed verhaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door banshee03 »

ind een goed verhaal.

het is niet haalbaar een algemeen verbod.
maar hier weet je maar nooit in dit land tegenwoordig,

ik hoop dat de gordel heel snel verboden word.
ik hoop ook dat er voor mensen een cursus of een les volgt om een quad te kunnen berijden en ze weten wat ze overkomt en hoe ze moeten handele met het voertuig.

al komt er een rijbewijs voor daar kan ik ook mee leven.
maar een verbod nee daar kan ik niet mee leven.

ik hoop ook dat de 18jarige en de overige mafkezen stoppen met roekeloos gedrag en menen de king te zijn.
en met alle gevolgen nadien wat gebeurt door onwetenheid,schijt aan alles en het te verzieken voor iedereen die wel weet wat ze doen.

iedereen houwdt van gassen maar doe het verantwoord en niet in woonwijken centrums etc.

gr
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door Jason McCoy »

Ze mogen bij mel een cursus komen volgen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door Minyi »

banshee03 schreef: ik hoop ook dat de 18jarige en de overige mafkezen stoppen met roekeloos gedrag en menen de king te zijn.

gr
Ben niet helemaal eens met die 18 jarige. Ik ben ook op 18 jaar begonnen ( ben nu 19 dus schiet nog niet erg op ) maar ben altijd altijd bewust geweest van m'n positie op de weg.

Komt ook mede door m'n rijinstructeur. Die zelf ook motoren doet. Die wist dat ik later een quad wou en heeft me dus ook een soort motor rijden geleerd in de auto, ( minimaal een paar auto's verder kijken en je defensief opstellen ).

Ramptoeristen hou je altijd, maar het word een stuk minder als ze weten dat ze vrij kwetsbaar zijn en dat andere bestuurders ook mensen zijn.

Hij had zelf een tegeltje aan de muur met een leuken spreuk: Wegens tekort aan bestuurders rijden hier mensen, behandel ze met respect, ze zijn zeldzaam.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door java »

Leuk tegeltje
Afbeelding
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door Jeroen1991 »

Minyi schreef:
banshee03 schreef: ik hoop ook dat de 18jarige en de overige mafkezen stoppen met roekeloos gedrag en menen de king te zijn.

gr
Ben niet helemaal eens met die 18 jarige. Ik ben ook op 18 jaar begonnen ( ben nu 19 dus schiet nog niet erg op ) maar ben altijd altijd bewust geweest van m'n positie op de weg.

Komt ook mede door m'n rijinstructeur. Die zelf ook motoren doet. Die wist dat ik later een quad wou en heeft me dus ook een soort motor rijden geleerd in de auto, ( minimaal een paar auto's verder kijken en je defensief opstellen ).

Ramptoeristen hou je altijd, maar het word een stuk minder als ze weten dat ze vrij kwetsbaar zijn en dat andere bestuurders ook mensen zijn.

Hij had zelf een tegeltje aan de muur met een leuken spreuk: Wegens tekort aan bestuurders rijden hier mensen, behandel ze met respect, ze zijn zeldzaam.
Hier wil ik inderdaad even bijtreden, doe je hier nu niet hetzelfde als de pers en politiekers? alle 18-jarigen over dezelfde kam scheren???
goed bezig jongen!
ik ben zelf nu al veel ouder, al reed ik op die leeftijd ook zeer verantwoord met de quad na ervaring off road en op veldwegen op te doen :bier:
Yamaha Raptor 660R!
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door banshee03 »

ik ben zelf 26.

maar hier zijn laats ook wat voorvallen geweest 2 15jarige op een raptor 700,kids zijn er gelukkig goed vanaf gekomen maar zijn door een stroomkast en alles gevlogen.

ik zie dagelijks hier toch wel mensen met quads die net hun rijbewijs hebben en roekeloos rijden als een debiel door het centrum bv met volle gas erop.
mensen op zebrapad niet voorlaten en nog even gas bij geven.

autos voorbij vliegen voorrang niet verlenen snap je het is wachten op problemen wat ik wil zeggen is dat het gezeik hier door komt.

velen weten niet eens wat zoon machine presteren kan,de ervaring is nog ver te zoekken ook.
ik was 18 toen ik me 1e quad had een raptor 660,natuurlijk heb ik ook geknald met deze machine maar op open terreinen,en niet in woonwijken bij scholen centrums etc.
ik kam niet iedereen over 1 kam ik zie ook jongeren die wel netjes zijn en verantwoord in woonwijken etc.

maar dat groepje verpesters is hier in de meerderheid.

ik houw ook van gas geven maar doe het wel verantwoord niet in een woonwijk,centrum etc.

stel je eens voor er komt zo een volle gas door de wijk en rijd je kind omver laten we hopen dat dat nooit gebeurd.

begrijp me niet verkeerd ik houw van motors en quads van kinds af aan en van zo klein als ik was ben ik al met deze sport bezig van beiden.

hopelijk waait dit snel over allemaal.
en hopelijk neemt dat groepje verpesters af voor de rest.

want een heel land verbieden voor 1paar nee dat gaat tever.
en mocht het ooit zover komen vragen ze er zelf om iedereem weet wel wat er dan gaat gebeuren.
gr
Gebruikersavatar
De Duiker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 99
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 17:20
Locatie: Raalte

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door De Duiker »

Ik vindt de quad een gammele rot wagen, die ze alleen maar op de onverharde weg moeten toelaten met toestemming :lol: van aan en afvoer er naar toe.
Water in, Water uit.
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 07 okt, 2011 14:01

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door dutchgun »

Alles moet verboden worden, behalve de CanAm 500L max............................ :afgestudeerd: :mrgreen: :mrgreen:
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: za 27 jul, 2013 21:30

Re: Quads verbieden op de openbare weg ?

Bericht door banshee03 »

word het ooit ook nog wel, het enige wat niet verboden word is betalen en betalen :lol:
Plaats reactie