kledij / uitrusting

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
MXStraining
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16

kledij / uitrusting

Bericht door MXStraining »

Hallokes,

Nieuw met de quad en zeker met toertochten dus zoekende :D

Kunnen jullie mij tips geven om mijn kledij te voorzien om toertochten te maken? Kijken jullie voor goede afwasbare kledij of doen jullie gewone motokledij aan met eventuele regenbroek/jas erboven om gewapend te zijn tegen vuil, modder, water, bij de off road stukken?

Wat met rijden tijdens de wintermaanden? Aan te bevelen? Naast dikke handschoenen en goede beschermende kledij nog tips aub?

mvg
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: kledij / uitrusting

Bericht door yvesvanhout »

In de zomer gewoon korte broek en t schirt maar wel geen zotte dingen doen...
Alst wa frisser is een lange jeans broek en trui ...

Als het regent en je weet dat je een tijdje in de regen gaat rijden is regenpakje gemakkelijk

In de winter gewoon warmere kleding en handschoenen en handvat verwarming is niet de grote kost maar wel aan te raden

Voor komende winter zou ik ook nog handbeschermers willen aanschaffen.dat zou ook nog iets warmer moeten zijn en als het regent houd het tog iets van regen tegen ook
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Jason McCoy »

Kortje broek en shirt? Als je dan dr af pleurt kunnen ze je van t asfalt af schrapen. Das dus geen advies.

Goeie kleding kopen. Fatsoenlijke laarsen, helm en handschoenen. Verder crosbroek en crosshirt of enduro jas

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Pindapotje »

Ik dacht dat in België beschermende kledij sowieso verplicht was?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Jazzy »

Was dat niet Frankrijk?

In principe kun je op de quad gewoon motorkleding gebruiken. Een goede jas, broek en laarzen heb je voor ieder budget. Zelf rijd ik eigenlijk nooit met korte mouwen, hooguit een kort stukje hier in de straat. Dress for the slide, not for the ride... :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Quadrijder2 »

Ja ik rijdt ook altijd met een motorjas en broek met beschermende stukken erin.
Zomers heb ik stevige schoenen en voor de blubber of winter goeie laarzen.
De motorbroek laat ik uit bij warme dagen en zeker de voering die gaat er in de winter weer in.
Dunne handschoentjes zomers en dikke s'winters . 8)
Voor de regen neem je gewoon een regenpakkie mee.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: kledij / uitrusting

Bericht door yvesvanhout »

Jason McCoy schreef:Kortje broek en shirt? Als je dan dr af pleurt kunnen ze je van t asfalt af schrapen. Das dus geen advies.

Goeie kleding kopen. Fatsoenlijke laarsen, helm en handschoenen. Verder crosbroek en crosshirt of enduro jas

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Daarom dat ik ook zeg geen zotte dingen doen...bedoelk rustig en defensief rijden

Lange afstand is ook nog anders maar hier rondom continu ...ik ken natuurlijk genoeg gekken die erin slagen om ne verbrede raptor ondertsteboven krijgen
Maar ik heb zelf nog niets voor gehad op de baan dat ik er af zou slagen
Kheb voor mezelf ne 450 welke max. 85-90 km/h gaat en dit is dan ook voldoende voor me

En in belgie is op een quad alleen een keurmerk helm voldoende. Natuurlijk heb ik ook wel stevige hoge schoenen aan en zou ik toekomst gericht nog een setje crosslaarzen willen aanschaffen maar is voor wat ik doe nog niet echt nodig.doe ook geen extreme dingen met men quad
* yamaha wolverine 450 4x4 *
MXStraining
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16

Re: kledij / uitrusting

Bericht door MXStraining »

Jup thx vo de reacties,

Vanzelfsprekend een soort motokledij maar ik lees dat de meeste bij het off roaden er iets boven aantrekken dat afwasbaar is? Lijkt mij ook beste en goedkoopste oplossing...

mvg
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Jason McCoy »

Het gaat er niet om of je zelf rustig doet. Als een auto je schept heb je met je t shitje een fiks probleem

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 13 apr, 2016 14:40

Re: kledij / uitrusting

Bericht door Hackeross »

Idd motorjas en motorspijkerbroek en stevige hoge schoenen ( heb nog geen motor schoenen :roll: )
en voor de zomer cross handschoenen en winter motorhandschoen en thermobroek voor onder de motorbroek
en me helm natuurlijk en dat samen lijkt me veilig genoeg om mee :crosser:
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: kledij / uitrusting

Bericht door yvesvanhout »

Jason McCoy schreef:Het gaat er niet om of je zelf rustig doet. Als een auto je schept heb je met je t shitje een fiks probleem

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
als je geschept word heb je zowiezo een probleem met of zonder motovest en broek :p

maar ik begrijp wat jij bedoelt hoor :wink:
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Plaats reactie