Nieuwe Renegade 650 Xxc

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Nieuwe Renegade 650 Xxc

Bericht door johnjeep »

Nieuwste telg in de familie. Juist binnen bij de dealer, ze waren hem nog aan het afmonteren maar hij mag al mee naar huis.
Nieuw speelgoed voor zoonlief. Zijn eerste quad. Kunnen we lekker samen gaan rijden.
Deze is drive by wire, met ABS en Traction Control. Ben benieuwd wat dat gaat geven.
Wel leuk dat je van de duimgas een knijpgas kunt maken zoals bij een Jetski door gewoonweg deze een halve slag naar voor te draaien en visa versa. De knop om de 4x4 in te schakelen zit nu ook links en rechts nog een extra motorstop.
Trekhaak, stekker voor aanhangwagen en spatbordverbreders standaard erbij.
Afbeelding
Swinnen
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 aug, 2017 12:05
Locatie: Bree (Belgie)

Re: Nieuwe Renegade 650 Xxc

Bericht door Swinnen »

Mooi ding hopelijk veel plezier mee beleven maar dat komt wel goed waarschijnlijk.
Wat houd dat drive by wire precies in? Heb er nl nog nooit van gehoord :wink:
Is dit dan een 2018 model? En ingeschreven als L7E?
Veel plezier ermee!
Groet'n uut Bree :buig:
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: Nieuwe Renegade 650 Xxc

Bericht door johnjeep »

Wel ik bedoel dat gas geven niet gebeurd dmv en gaskabel die een gasklep van de injectie bediend en deze zo in een bepaalde stand zet. Dit systeem zet de gasklep dmv een elektrische actuator zeg maar een motortje is een bepaalde stand naar gelang het signaal dat er komt van de stand van de gashendel. Dit is eigenlijk een potentiometer die een bepaalde electrische weerstand doorgeeft aan de motorsturing die op haar beurt het motortje aanstuurt.
Het is geen L7e voor België zijn praktisch alle modellen de nieuwe T3b inschrijving. Wat er op neerkomt dat het eigenlijk een tractor is die 105km/u mag. Met B of G rijbewijs. G is tractor rijbewijs voor België. Ik weet dat hij nieuw zijnde nu eenmalig al naar de technische keuring moet maar of dit jaarlijks opnieuw moet kan ik je pas zeggen als hij de eerste maal is geweest.Enige minpunt is de joekel van een nummerplaat die erop moet. Groot vierkant model voor België.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe Renegade 650 Xxc

Bericht door Paul Snip »

De 650 is een heerlijke motor. Ik heb hem zelf ook. Echt ruim voldoende vermogen en relatief zuinig. Tot voor kort werd hij helaas niet in de Renegade geleverd. Mooie machine, veel plezier ermee.
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: Nieuwe Renegade 650 Xxc

Bericht door johnjeep »

Bedankt Paul. :buig:
Plaats reactie