Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
eight50
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 10 apr, 2018 13:33

Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door eight50 »

Hi guys,
Binnenkort ontvang ik mijn Polaris Scrambler 850. Hij staat nog op de fabrieksbanden. Carlisle 489 II in de standaardmaten 26x10--14 en 26x8x-14.
Ik zoek eigenlijk een vervanging, maar merk dat de maat dusdanig is dat ik weinig alternatieven heb. Ik kwam Maxxis Big foot tegen en wellicht Pro Armor Attack (zal dan 11 breed moeten worden achter).
Mis ik nog wat merken die deze maten leveren? Ik zoek combi band zand/modder/ bos en een beetje openbare weg.
groetjes Dennis
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door ukachitalu »

Hoi Dennis,

Ik heb deze keuze zelf ook moeten maken (al een paar keer).

Ik kan je zeggen: voor zand, duurzaamheid van de band, weg ritten en algemeen gebruik zijn de cerossen ongelooflijk goed. Ceros banden gaan ook nog eens heel erg lang mee. Bij modder, is een ceros eigenlijk niet geschikt. (maxxis ceros)
Ik heb nu bighorns, bevallen wat grip betreft fantastisch. Ik heb ze zo rond 0.3 bar staan en dat is wat grip betreft een topper, modder of zand, kan hij allemaal goed zat hebben. (maxxis bighorn)

Gisteren nog even over het volgende setje gedacht: ik zie veel GNCC wedstrijden met de dirt commander banden om de quads heen. deze wou ik ook voor ik de bighorns kreeg, was alleen toen beetje lastig aan te komen en prijs speelde mee. https://www.gbcmotorsports.com/products/dirt-commander ik vind ze zelf gaaf er uit zien, profiel met veel grip en dikke wanden.

Ik had ook gelezen dat veel mensen tegenwoordig rondom de zelfde maat op de quad zetten omdat de banden dan ook makkelijk voor en achter wisselbaar zijn, is opzich ook een grappige gedachte. Ook de breedte van de band speelt een grote rol, laat je goed informeren, want keuze genoeg en aangezien banden vaak een vorse investering is, mag je goed geinformeerd zijn. Bespaar er in elk geval niet te veel op, vooral met 850 cc aan geweld wil je goed contact hebben met de bodem.
eight50
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 10 apr, 2018 13:33

Re: Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door eight50 »

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga de mogelijkheden eens op een rijtje zetten. Zal zeker niet voor budget banden gaan.
We hebben nu:
Carlisle 489 II
Maxxis Ceros
Maxxis Big foot
Dirt commander

Zelf nog gezien:
ITP terrascross
Pro Armor attack
CST Behemoth
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door Jazzy »

Hier nog een fan van de Ceros, tenzij je echt door hele vette blubber wilt heb je met de Ceros de perfecte all-round band. Zeer slijtvast, goede grip op de weg, ook als het nat is, en ruim voldoende grip in het zand.

Over de CST Behemoth is hier op het forum wel wat praktijkervaring te vinden. Wat ik vooral onthouden heb is dat het een nogal zware band is, heb niet helemaal duidelijk of hij echt veel meerwaarde biedt tov. de Ceros.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
eight50
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 10 apr, 2018 13:33

Re: Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door eight50 »

Dank je wel!
Wat zou de breedte doen met de handling? van 8 inch naar 9 inch en van 10 naar 11. Kan me haast niet voorstellen dat 1 inch zoveel verschil maakt bij recreatief gebruik.
Maakt de zoektocht aanzienlijk eenvoudiger want die maatvoering is meer te krijgen.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Nieuwe banden voor Polaris Scrambler 850

Bericht door ukachitalu »

Dennis,

ik denk dat de breedte gesprek ook nodige onenigheden zou hebben. Ik vind namelijk de nauwere banden fijner, ik vind ze meer snijden in de bochten en wat stuureigenschappen beter. Had ik het gelukt dat mijn dealer 2 testmodellen had waar ik dit mocht merken (het verschil er tussen).

ik denk dat ook hier weer geld hoe rijd je; ik rij op een OTR vaak meer enthousiast en dus ook veel harder vergeleken met als ik thuis een rondje rijd, en vind dus ook mijn nauwere bighorns fijner, deze mening delen ze in de GNCC classes overigens ook.

Ik heb zelf terracross gehad op een kingquad, kan er niet een vergelijking op doen wegens de verschil in power waar je het over hebt. maar verder ook niet negatief ervaren en sommigen zweren er bij.

verder rijden sommigen in onze groep op Bakcwaters, en zijn hier heel tevreden mee.

Ik denk dat mijn volgende set banden dirt commanders zijn, nauwe banden maat en rondom exact hetzelfde. Ik slijt mijn voorbanden meestal te snel af vind ik, wil ze kunnen wisselen.
Plaats reactie