orienteren aankoop quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
karperquad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 jan, 2019 20:58

orienteren aankoop quad

Bericht door karperquad »

hallo mijn naam.is eric burger en ik heb mij aangemeld om hopelijk van jullie expertises gebruik te kunnen maken om mij te helpen om binnenkort een quad aan te schaffen voor mijn visserij.
ik ben een fanatiek karper visser en ga 1 februari van rotterdam naar oosterhout verhuizen waar ik langs de kanalen daar wekelijks zal gaan vissen . ik heb een viskar gebouwd welke ik een tijd lang achter me scooter heb getrokken in rotterdam e.o. nu ga ik langs de kanalen vissen en heb daar meer te maken met modderige weggetjes met bladeren enz dus ik wil nu een quad gaan aanschaffen om mijn kar te trekken .
in ons nieuwe huis hebben we een garage en ik kan dan perfect de quad met kar parkeren en zo makkelijk pakken als ik ga vissen . aangezien ik helemaal geen ervaring heb qua quads is het even zoeken nu naar het juiste om aan te schaffen . ik heb een budget van ong 1000 a 1200 euro en ik moet een 50cc quad hebben maar wel.een groot formaat daar ik 191m ben en niet de lichtste. hij moet dus een brommer kenteken hebben daar ik langs het kanaal over fietspaden zal gaan rijden .
graag wil ik wat meer info waar ik terecht kan voor iets als dit en alle tips en info is heel erg welkom .
alvast vriendelijk bedankt voor de moeite
mvg eric
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door Paul Snip »

Een 50 cc quad komt normaal gesproken al amper vooruit. Met een bestuurder van 1,90+ en een aanhanger wordt het helemaal langzaam allemaal. (De meesten zetten er daarom ook een 70 of 90 cc cilinder op :engel: )
Qua formaat ken ik alleen de Adly RS 50 die een normaal formaat heeft. Dat is in feite een 250 cc quad met een 50 cc blok.
karperquad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 jan, 2019 20:58

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door karperquad »

beste Paul ,
allereerst bedankt voor je reactie . ik kan mij voorstellen dat een 50cc niet voor bijzondere prestaties zal zorgen maar ik heb voor mijn toepassing ook geen supersnel ding nodig . als ik de 30 a 35 kmph haal is meer dan voldoende . ik woon straks 900 meter van het kanaal af dus ik hoef ook geen grote afstanden te overbruggen dus dat is geen probleem . mocht ik nou toch vermogen te kort komen en ik zou er een 70cc cilinder op zetten zal ik dan snel problemen krijgen met oom agent denkt u ?
ik ben 39 jaar oud en dus geen snelheidsduivel ofzo en zal de quad vrijwel alleen gebruiken om met mijn kar te gaan vissen . ik heb 5 jaar motorcross gedaan vroeger en deed daarbij zelf al het onderhoud en ook de revisie van de motor enz dus sleutelen zal geen probleem zijn.
in principe zou ik gewoon een 250cc quad kunnen aanschaffen daar ik mijn rijbewijs heb alleen het probleem is dat ik vaak over fietspaden zal gaan rijden langs het kanaal en dan is het wachten op boetes en gezeur als ik dit met een motorquad zou gaan doen . daarom dus de 50cc. daarbij komt dat mijn viskar prima achter mijn scooter functioneerde en ik er makkelijk 60 kmph mee kan rijden daar het een degelijk gebouwde kar is . alleen met een motorquad zal ik een aanhangertje moeten hebben met een kenteken en alles wat de rdw daar voor eisen aan stelt dus dat is ook weer een probleem mocht ik een zwaardere klasse nemen met motor kenteken . al met al dus even wat gepuzzel om het juiste te zoeken voor ik er 1 kan aanschaffen . ik hoop dat ik straks wat kan vinden waar ik wat aan zal hebben .
ik ga even kijken naar de adly 50 zoals jij aangeeft en kijken of ik er 1 kan vinden die ik evt voor mijn budget zou kunnen kopen .
als er iemand info heeft waar ik evt kan kijken voor dit model dan houd ik mij aanbevolen .
alvast dank tot dusver
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door Iedow »

Een bromfiets mag toch ook niet op het fietspad? Of is dit buiten de kom?

Ik zou gewoon een quad met autokenteken aanschaffen, het wordt alleen maar leuker.. en dan rij je straks met je 39j op een 50cc quad... ik denk dat je snel bent uitgekeken.

Plus met een kenteken quad (B) kun je je horizon een verbreden.. om nu voor 900M een quadje te kopen :?:

Succes met je keuze alvast, je kan je geld maar 1x uitgeven
Can-am outlander L 570 max
karperquad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 jan, 2019 20:58

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door karperquad »

heb zojuist een nieuwe acces SP50 gekocht , deze sluit perfect aan voor wat ik ga doen.
en even de opmerkingen beantwoorden , ja het is buiten de bebouwde kom . ja ik ben straks 39 en rij op een 50cc quad want ik koop hem om mijn kar te trekken en te gaan vissen , niet om stoer mee te gaan doen . dus uitgekeken raak ik er niet op want hij doet precies hetgene waarvoor ik hem aanschaf en dat is mijn kar van A naar B vervoeren . en als laatste ik woon 900 meter van het kanaal af idd maar daar aangekomen strekt het kanaal zich 28km lang uit en ik ga het volledige kanaal bevissen . met een B quad mag ik geen eigen gebouwde kar trekken en mag ik niet op de fietspaden rijden dus ik heb daar niets aan . als ik mijn horizon wil verbreden stap ik in mijn transporter of ik pak de scirocco van mijn vrouw .
dus bij deze ben ik voorzien van een hagelnieuwe quad en zal even langs een constructiebedrijf gaan om een goede beugel te laten lassen zodat ik de kar op de trekhaak kan bevestigen .
mvg
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door Jazzy »

Foto's! :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
karperquad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 jan, 2019 20:58

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door karperquad »

als ik wist hoe ik ze kon posten zou ik ze plaatsen
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door Paul Snip »

Gefeliciteerd! En volgens mij de enige juiste keuze als je als volwassene op een bromquad wilt gaan rijden.

Een 70 of 90cc cilinder zal je niet snel in de problemen brengen. Quads kunnen sowieso bijna nooit op de vermogensbankjes die oom agent bij zich heeft. En als je als volwassene een beetje normaal doet verwacht ik eigenlijk helemaal geen problemen.
Het blok dat eronder zit is een standaard bromfietsblokje. Als ik mij niet vergis een Minarelli. Maar daar ben ik niet zo in thuis. Wel zijn er veel aftermarket spulletjes te koop voor deze blokjes. Met de gewichtjes van de cvt en de koppeling kun je ook nog het een en ander doen als de quad moeite heeft het hele spul in beweging te brengen.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: orienteren aankoop quad

Bericht door yamahakoppel »

zelf rij ik met een raptor 700 en een zelf gebouwde kar er achter nog nooit problemen gehad met politie
hier het bouw project van mijn aanhanger
viewtopic.php?f=42&t=40506&hilit

Afbeelding
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie