nieuwe banden voor side by side

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

nieuwe banden voor side by side

Bericht door Darkzero »

hallo,
ik heb wat hulp / advies nodig. ik kocht mijn cfmoto uforce 800 in mei 2019. Het is een demomodel van 2018 met 20 km op de teller.
ik heb nog steeds de standaard 14x7 en 14x8 velgen met de standaard cst abuzz 26x9.00-14 en 26x11.00-14 banden.
na ongeveer 2600 km slijten de banden snel omdat ik voornamelijk op de weg rijd (misschien 15% offroad)
dus ik denk dat het voor mijn volgende set banden beter is om te zoeken naar andere, duurzamere onroad-banden om deze voornamelijk offroad-banden te vervangen.
welke banden adviseren jullie vooral voor onroad gebruik? ik wil graag bij de originele 14x7 en 14x8 velgen blijven!
ik keek naar cst stryder (alleen onroad denk ik?), itp ultracross of moose 8-ball.
cst stryder en moose 8-ball zijn verkrijgbaar in dezelfde maat als mijn cst abuzz.
itp ultracross is beschikbaar in 27x9-14 en 27x10-14 maar ook in 29x9-14 en 29x11-14.
al deze vond ik in een lokale webshop.
grotere banden, dus meer bodemvrijheid is een pluspunt voor mij, maar hoe groot is mogelijk in de standaardconfiguratie zonder lift of andere schokbrekers, veren of andere wijzigingen?
ik heb ook iets gehoord over het aanpassen van de koppeling en dit nodig is bij grotere banden? vanaf welke maat? 27 of 29?
waarom is het nodig en heeft dit invloed op de topsnelheid of acceleratie? hoe doe je het en wat is de beste instelling? moet ik het bij mijn dealer laten doen of kan ik het zelf gemakkelijk doen?
bedankt voor alle hulp !!!
Plaats reactie