Tuning CF moto 500

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door petervee »

De vraag aan de CF Moto Rijders is dan natuurlijk

Als je 90 rijdt of volgas heb je dan het idee dat je het uiterste vraagt van de techniek ?
En is de 500cc voldoende om er alledagen mee door het verkeer te komen en ook lekker
mee te kunnen rijden zowel over B wegen ( 80 Km )


Groet peter
Bijvoorbaad dank voor alle tips
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
mukie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 apr, 2009 17:32

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door mukie »

Ook begrenzer uitgehaald, en rijdt vlot 90 km/u op de gps 94 op teller :applaus:
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door petervee »

Met een beetje geluk ben ik komende zaterdag de bezitter van een CF moto

:D :crosser:
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door libie »

Inderdaad, met de begrenzer eruit haal je max 90 Km.
Cf dealer info@Flanders Quadshop.be
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door cyberdrone »

Toch nog even het volgende aanhalen :!: t'is allemaal wel leuk om wat sneller te gaan, maar vergeet niet dat dit zich serieus kan wreken als je eens een noodstop moet uitvoeren. Ik spreek uit ervaring, onlangs tegen 70km/u alles moeten dichtsmijten en een ontwijkingsmaneuver moeten uitvoeren voor iemand die achteruit van zijn oprit reed en me niet had zien komen :x . Ik kan je beloven dat het niet simpel was om mijn quad onder controle te houden, en dit was bij droog weer. Moest het nat geweest zijn weet ik niet of ik hier nog dit verhaal zou kunnen schrijven :chagarijn:

Een utility quad is niet gemaakt om snel te rijden, staat veel te hoog en is zacht afgeveerd, ook zijn de banden die erop staan ook meestal niet voor gewoon weggebruik, en zelfs al heb je baanbanden eronder zal een utility snel kantelen en moeilijk onder controle te houden zijn. Dus neem het van me aan, je rijd liever iets trager, en geniet van de rit :crosser: Ook al zijn er plaatsen waar je 90 mag zal ik max 80 rijden, en al die dat dit te traag vinden moeten me maar voorbij steken, ik trek er me geen bal van aan

Nu zal ik stoppen met zagen zunne :wink:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door AdlyRS »

haal de katalysator uit je CF dan gaat die rond de 95 :crosser:
(als je dat nog wilt na cyberdrome z'n verhaal :lol: )
Mijn extra grote KittyCat
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door petervee »

vanaf morgen is het zo ver en dan mag ik mn quad op halen

ik neem hem mee terug op een trailer omdat de 150 km afstand me even te ver lijkt

maar als het weer het morgen middag toe laat dan rij ik van almere naar ermelo (55km)
rustig op mn gemak met eten en drinken in de rugzak

omdat het hele quad rijden voor mij erg nieuw is heb ik de rit zo uitgestippeld
dat ik zo min mogelijk verkeer tegen kom en ver uit de buurt blijf van de hoofdwegen
zodat ik er op mn gemak even aan kan wennen

peter
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
mukie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 apr, 2009 17:32

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door mukie »

Moet je zeker doen een aanrader, succes :crosser:
zundappchef
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
Locatie: heesch

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door zundappchef »

mijn ex cf liep erg mooi moet ik zegge

aleen als je der vol mee wilt gaan remmen
adviseer ik je toch even andere ophang bouten op je remklauwen te monteren
deze zijn maar klasse 8.8 en hebben nog wel een de neiging te breken
interceptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
Locatie: heijen

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door interceptor »

een tipje maak beide pijpjes die op de uitlaat ziten dicht deze zijn om de cat op temperatuur te houden haal beide cat's er uit er zitten er namenlijk twee in
haal de begrenzer er uit in de carbateur
maar wel een tip van mijn kant rij eerst de inloop periode zo uit en vervang dan de olie en olie filter de olie die er in zit bij een nieuwe is net naaimachiene olie

de mijne haalt 95 km/h maar heeft wat ik belangrijker vind is dat hij onderin veel meer vermogen heeft
wil je van de knop af kan dat ook deze kan men overbruggen op de cdi

ik heb nu 1500 km zonder problemen gereden

ps er zijn nog meer mogenlijkheden om deze atv sneller te maken met bv een andere carbarateur een sportuitlaat die 10 pk meer geeft en ja dit is getest op een test bank.

de atv is gemaakt door cf moto zelf voor een snelheid van 100 km/h dus alle componenten moet 95 km/h zeker uit kunnen houden
:D
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Gebruikersavatar
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: do 02 apr, 2009 17:52

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door ratjetoet »

even een vraagje hoe haal je die catalysators eruit ??
zundappchef
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
Locatie: heesch

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door zundappchef »

ratjetoet schreef:even een vraagje hoe haal je die catalysators eruit ??


ik heb uhm simpelweg uitgeboort met een grote boor dan trekt ie zich van zelf vast er om heen en is die er uit
interceptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
Locatie: heijen

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door interceptor »

de eerste kun je uitboren deze zit vlak bij de cylinder maar die precies achter de demper zit in de verdiking hier moet je deze door snijden en dan cat er uit en weer in elkaar lassen
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Gebruikersavatar
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: do 02 apr, 2009 17:52

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door ratjetoet »

oke bedankt voor de info :applaus:
erichendri
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 40
Lid geworden op: do 31 jan, 2008 17:15
Locatie: Doorn NL.

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door erichendri »

Hallo,

Weet iemand hoeveel toeren de CF-moto maakt op die (80-90) topsnelheid???
Er is vast wel een rijder die een toerenteller op zijn quad heeft.
Vind het een beetje zonde als het motortje bij die
snelheid tegen de +/- 7000 toeren ronddraaid.
Wie oh wie????

Eric
Plaats reactie