Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Geachte Quad fanaten,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik mijn bericht in de juiste categorie heb geplaatst.

Via een bekende van een bekende van mij heb ik het aanbod gekregen van een Quad CPI 250cc.

Nou ben ik echt fan van voertuigen, ondersteboven van quads. Vind het echt kei gave dingen en ben benieuwd hoe het is om een eigen quad te hebben.

Nou start de quad wel maar rijdt die niet. Ik kreeg te horen dat er iets is met een tandwiel(?) Klinkt als een klein klusje, maar of het ook zo is weet ik niet en of het misschien niet iets veel erger is.

Mijn vraag hierbij is of er überhaupt een site bestaat waar 250CC Quad CPI onderdelen te koop zijn, en wat bijvoorbeeld een nieuw blok kost en of die te koop zijn. Ik heb begrepen dat de cpi 250cc xs 250 of FA 250 (?) dat ze hetzelfde blok hebben als een Barossa.

Ik zelf kom uit Nederland, dus misschien een website waar onderdelen te koop zijn? Heb namelijk gemerkt dat dat zeer schaars is.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vragen.

Met vriendelijke groeten,

Sam
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Je kunt het best voor 150-250 Euro een Honda Rebel 250 óf een Honda CB 250 (2 cil) zoeken. Dat is vaak goedkoper en dan ben je er voor altijd af. Past er 1 op 1 onder.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Paul Snip schreef:Je kunt het best voor 150-250 Euro een Honda Rebel 250 óf een Honda CB 250 (2 cil) zoeken. Dat is vaak goedkoper en dan ben je er voor altijd af. Past er 1 op 1 onder.


Allereerst bedankt voor uw reactie!
Ik heb net even gekeken op Marktplaats en kan er ook niks van vinden. Vind het echt jammer dat er in Nederland zeer weinig tot geen onderdelen van Quads te verkrijgen zijn en toch mensen er op kunnen rijden. Zijn er geen winkels die dit verkopen?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door AC67 »

Is zat te koop.er zijn toch wel enig online winkels.ook is er menig dealer die onderdelen verkoopt.
Ik denk dat als je hier goed omdchrijft wat er mis is de mede forumleden je kunnen helpen aan adressen en/of winkels.
Paul bedoelt dat als je te grote problemen met je blok hebt dat het soms voordeliger is om een heel blok te wisselen.
Er passen soms wel meerdere merken/uitvoeringen blokken in een quad.dat komt omdat veel merken universele frames en blokken gebruiken.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Onderdelen van een CPI zijn zat te krijgen. Het blokje is hetzelfde als een Barossa. En dat is weer een kopie van een Honda motorfietsblok. Als ik jouw probleem zo hoor dan denk ik dat je een versnellingsbakprobleem hebt. En dan moet je al snel een as en wat tandwielen vervangen. Vaak is het dan goedkoper om het hele blok te wisselen voor een origineel Honda blokje.

Als je wilt weten wat reparatie aan onderdelen gaat kosten dan moet je uiteraard eerst weten wát er precies stuk is.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Heel erg bedankt allemaal. Wat een hulp.


Ik ben zojuist naar de garage gereden waar die geparkeerd staat.

Het blijkt dat de versnellingsbak stuk is. Ik vroeg of het mogelijk was dat ik tandwielen kocht en hij dan deze plaatste, dit werd afgeraden omdat hij dus zei dat het kan dat het dan de verkeerde tandwielen zijn en alles dan al uit elkaar ligt en alleen maar langer duurt en dus meer geld kost?

Hij raadde me aan om een nieuw blok te kopen of versnellingsbak. Montage hiervan kost mij 150-200€.

Ik heb een foto gemaakt van het blok, weet alleen niet hoe ik die kan uploaden, maar hij zei dus dat het gedeelte als je naar de linkerkant van de quad kijkt en dan onder de cilinder, dat dat de versnellingsbak is.

Wat raden jullie mij aan? Een nieuwe honda blok kopen en deze laten monteren voor 150-200€ of een versnellingsbak kopen en die laten monteren ook voor 150-200€. En past dan een versnellingsbak van een honda onder de standaard blok van de Quad CPI. Dus de niet-honda blok.

Tevens ben ik op Speurders.Nl een blok tegengekomen. Type K en Type T van een honda cb 250. De type T was met elektronische onsteking en type K met contactpunten.

Hij zei dat, omdat het ook een gelijkenis is aan de honda rebel, ik de type T moet hebben. Dus de gene met elektronische ontsteking. Klopt dit?

Hierbij link van de advertentie:
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... nfirmation" onclick="window.open(this.href);return false;



Hoop geld allemaal.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

De eigenaar van de quad heb ik net gebeld. Die wist wat meer ervan. Die zegt dat die heel moeilijk schakelt naar zn 1 en 3.

Denk dus dat ik een nieuw blok moet hebben?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Elektronische ontsteking inderdaad. Zelfs de stekkers passen op de kabelboom van een Barossa of CPI dan.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Paul Snip schreef:Elektronische ontsteking inderdaad. Zelfs de stekkers passen op de kabelboom van een Barossa of CPI dan.


Dus als ik de type t (elektronische ontsteking) neem van speurders.nl is het een kwestie van plug en play?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Ja, op de tapeinden van de uitlaat na. Die zijn bij jouw blokje m6 en bij de honda m8 als ik het goed heb. Dus ff de flenzen van de uitlaten een beetje uitboren/vijlen. Het zijdeksel waar de snelheidsmeteraandrijving in zit past er ook weer op zelfs.

Wel om denken dat je het juiste CB 250 blok neemt. Met startmotor en niet met kickstarter.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Paul Snip schreef:Ja, op de tapeinden van de uitlaat na. Die zijn bij jouw blokje m6 en bij de honda m8 als ik het goed heb. Dus ff de flenzen van de uitlaten een beetje uitboren/vijlen. Het zijdeksel waar de snelheidsmeteraandrijving in zit past er ook weer op zelfs.

Wel om denken dat je het juiste CB 250 blok neemt. Met startmotor en niet met kickstarter.



Dank u wel.

Ik zal contact opnemen met de verkoper en vragen of zijn blok een startmotor heeft. Daarna zou ik toch echt op zoek moeten gaan naar een degelijke garage die dit vaker heeft gedaan.

Zijn er geen forum leden die in Noord-Holland of Utrecht wonen en zo'n blok kunnen vervangen?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Volgens mij kun je het ook zelf.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

:buig:
Paul Snip schreef:Volgens mij kun je het ook zelf.

Weet ik niet haha, ben niet zo heel technisch.

De man van de motorblok was niet thuis. Vanavond pas.

Zijn er ook cb250 type T blokken zonder startmotor? Wil namelijk wel een blok met startmotor.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Paul Snip »

Ik ben een keer bezig geweest om een CB 400 blok in zo'n quad te zetten. Deze zijn er met en zonder startmotor. Van de CB250 weet ik het niet zeker. Wel weet ik dat niet alle CB250 blokken gelijk zijn. Je ziet het overigens gelijk of het past of niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de foto's van het Derbi project waar ik destijds een origineel Honda blokje ingezet heb. De eerste 2 foto's zijn van het Honda blok met de chromen Barossa/CPI/Derbi dekseltjes.
Laatst gewijzigd door Paul Snip op di 28 okt, 2014 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Scootje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 19 okt, 2014 03:01

Re: Hulp nodig onderdelen CPI Quad 250cc

Bericht door Scootje »

Hele mooie foto's ziet er heel gaaf uit.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper. Er zit wel een startmotor op.

Het gaat nu om de CB 250 blok Type T met elektronische ontsteking. Zitten daarin weer verschillen of past die wel 100% op de Quad CPI
Plaats reactie