Kymco mxu 150

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Perry
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 apr, 2015 13:53

Kymco mxu 150

Bericht door Perry »

Hallo,

Ik heb een kymco mxu 150 waar wat mee aan de hand is en ik zou niet weten hoe ik het zou kunnen oplossen.
Hiermee hoop ik dat jullie mij er mee kunnen helpen.

Dit is het probleem:
Als ik mijn quad start dan doet hij het helemaal goed maar als ik er dan even mee rij dan neemt het vermogen van de quad steeds meer af. Als ik dan harder dan 30/40 kmh wil rijde dan gaat dat niet, omdat de motor dan soort in z'n vrij gaat. Ik geef dan meer gas maar hij gaat dan niet harder (het toerental gaat omhoog doordat ik gas geef, maar de snelheid niet). En het vermogen is dan ook weg. Soms moet ik de quad zelfs op gang helpen, door te duwen. Als ik de quad uit zet en helemaal laat afkoelen en dan weer start begint het weer opnieuw (hij doet het goed maar hoe warmer de motor wordt hoe slechter hij het gaat doen).

Ik hoop dat jullie mij er bij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

Perry
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: Kymco mxu 150

Bericht door Minyi »

Dit klinkt haast als een probleem in je vario. Tenminste, hoor je verder geen geratel ofzo van tandwielen? Of schokken van een centrifugaal koppeling?

Ik weet verder niet veel van die vario's af, maar daar zullen anderen hier wel wat voor weten :)
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Kymco mxu 150

Bericht door java »

Welkom!

kijk is of de motor ophanging nog goed is. Die willen nog wel is breken van de kumco mxu 50-150 is het zelfde frame.

En zo als Minyi zegt naar de vario kijken kan nooit kwaad. Kap waar je voet rust er af halen. kickstarter lust maken. Kap er af en kijk je nemen.
Afbeelding
Plaats reactie