Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Stijnver
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 07:55

Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Bericht door Stijnver »

Hallo,

Wij hebben een Suzuki King Quad, 300cc van het bouwjaar 2009.
Na deze met een hogedrukreiniger afgespoten te hebben begon het probleem. De quad loopt goed en in neutrale stand kan ik hem ook vol gas laten draaien. Echter als ik de quad in de 1e versnelling zet slaat hij vrijwel direct af, keer op keer. Het volgende hebben we al geprobeerd:

- Alle electronica droog geblazen met compressor.
- Bobine losgehaald en alle connectoren droog gespoten en ook de bougiekabel en bougiedop opnieuw gemonteerd.
- Nieuwe bougie geïnstalleerd.
- Carburateur losgehaald en sproeiers schoongemaakt.
- Terwijl de quad in neutrale stand stationair draait de onderste schroef van de vlotterkamer een beetje losgedraaid om zo eventueel water eruit te laten lopen.
- Brandstoffilter vervangen
- Luchtfilter gecheckt, deze is vettig maar niet nat en er ligt ook geen water in de filterbak.

Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat er toch nog water in de benzine tank zit dat wellicht door het ontluchtingsgat bovenop de deksel binnen is gekomen. Ik wil proberen de gehele tank leeg te laten en met volledig nieuwe benzine het opnieuw proberen.

Toch zou ik hier willen vragen of mensen wellicht een idee hebben wat dit probleem zou kunnen vooroorzaken want op dit moment zijn we ten einde raad! Alvast bedankt.

Groeten,

Stijn
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Bericht door Jason McCoy »

Alles wat je tot nu toe hebt gedaan is niet hetgeen wat je probleem geeft. Als de quad wel draait in neutraal dan weet je dus dat alle dingen als benzine en elektronica goed werken. Je weet ook dat als je hem in de versnelling zet hij uit gaat.

- Wat gebeurd er als je hem in achteruit zet?
- het uitvallen klinkt dat als geen benzine meer (dus een paar keer hikken en uit)
- het uitvallen klinkt dat als ontsteking valt weg.

Ik denk dat je ontsteking wegvalt doordat je sensor die voor en achteruit aangeeft niet helemaal lekker zit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Stijnver
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 07:55

Re: Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Bericht door Stijnver »

Jason McCoy schreef:Alles wat je tot nu toe hebt gedaan is niet hetgeen wat je probleem geeft. Als de quad wel draait in neutraal dan weet je dus dat alle dingen als benzine en elektronica goed werken. Je weet ook dat als je hem in de versnelling zet hij uit gaat.

- Wat gebeurd er als je hem in achteruit zet?
- het uitvallen klinkt dat als geen benzine meer (dus een paar keer hikken en uit)
- het uitvallen klinkt dat als ontsteking valt weg.

Ik denk dat je ontsteking wegvalt doordat je sensor die voor en achteruit aangeeft niet helemaal lekker zit.

Daar heb je helemaal gelijk in.

- Als ik hem in achteruit zet valt hij ook na een beetje gas geven uit.
- Hij valt ineens uit dus waarschijnlijk ontsteking.

De sensor die voor en achteruit aangeeft, zou deze beïnvloed kunnen worden door water? Zo ja waar kan ik deze sensor vinden, dan zal ik hem eens demonteren, schoonmaken en opnieuw terugplaatsen.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Bericht door Jason McCoy »

Die kan los gegaan zijn oid. Ik had hem laatst bij mn Renegade stuk. nou ja een draadje los. Quad schakelde zichzelf uit. In neutraal liep hij wel gewoon. Ik zou gokken dat die sensor ergens op de versnellingsbak zit maar ik weet niet hoe dat bij jou quad precies zit. In mijn ogen kan het niet anders zijn dan dat je schakel systeem ergens een storing heeft
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Stijnver
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 07:55

Re: Problemen na afspuiten Suzuki King Quad

Bericht door Stijnver »

Oke bedankt voor het advies! Ik zal eens gaan kijken of ik de sensor kan vinden!
Plaats reactie