Jinling quad maakt geen contact

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
itsdayfid
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 jun, 2016 14:43

Jinling quad maakt geen contact

Bericht door itsdayfid »

Hallo beste mensen,

Sinds een maand of 2 heb ik een Jinling overgenomen en heb hem daarna helemaal gedemonteerd. Na het demonteren laten lassen, overgespoten en de kappen gespoten.

Ondertussen een nieuwe kabelboom gekocht en geprobeerd aan te sluiten. Waar ik nu mee zit is dat de kabelboom niet geheel aangesloten kan worden. Er hangen wat losse kabels die nergens aan passen. Dan kan het nog zo zijn dat ik niet alles nodig heb, maar dan klopt het alsnog niet dat ik de radiateur nergens op aan kan sluiten.

De oude kabelboom erbij gepakt en kon daar een aparte schakelaar vanaf halen die precies op de radiateur en een andere kabel (met dezelfde kleur kabels) paste. Nu ga ik hier natuurlijk erg over twijfelen en weet ik niet zeker of het klopt.

Buurman erbij gehaald en die heeft even gekeken en mij geholpen met de accu kabels. Ik heb de min kabel van de accu vastgezet aan de startmotor (massa). De plus van de accu heb ik op de startrelais gezet. De zekeringskabel heb ik ook op de plus van de accu gezet. De bobine heb ik van de startmotor naar de startrelais gedaan.

Geen contact en heb geen idee wat ik nou allemaal fout doe. Allemaal twijfelgevallen en heb geen idee wat ik moet doen. Ik had zo gehoopt deze zomer nog lekker te kunnen rijden en hoop daarom dat iemand mij hier mee kan helpen. I

Ik ben nieuw op dit forum en kon niet helemaal vinden hoe ik een foto kon uploaden.

Elke reactie kan helpen!!!
Gebruikersavatar
Roadblockerz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 jun, 2016 16:31
Contacteer:

Re: Jinling quad maakt geen contact

Bericht door Roadblockerz »

Heb je een oude jingling of een wat nieuwe type.. die china's hebben verschillende kabelboom types.
Zo heeft de oude een set met daarop een kilswitch schakelaar aan de rechterkant en de linkerzijde licht etc.
En de nieuwere hebben dat hele zaakje op 1 switch.. aan de linker zijde en qua kleuren komen deze nooit overeen.
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Jinling quad maakt geen contact

Bericht door slowco »

Geen idee of hier iemand je kan helpen maar er is ook een forum voor Chinese quads waar je misschien je vraag zou kunnen stellen:
http://www.chinaquad.nl/
itsdayfid
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 jun, 2016 14:43

Re: Jinling quad maakt geen contact

Bericht door itsdayfid »

Hallo,

De kabelboom die ik heb gekocht komt van brink motoren http://www.brinkmotoren.nl/Jinling_JLA2 ... boom/2979/ en ziet er vrijwel exact hetzelfde uit als de vorige kabelboom.

De quad is 2013.
Plaats reactie