Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

Mijn renegade 1000 loopt voor mijn idee niet helemaal lekker. Net groot onderhoud gehad en de dealer heeft alles nagekeken en heeft echt niks kunnen vinden.

Ik vind de toeren stationaire schomelen en hij 'ploft' voor mijn idee meer. Bij optrekken en gas geven loopt hij zuiver als maar kan en plenty power maar stationaire vooral warm is het toch als of hij net niet goed loopt.

Iemand ideeen? Ik heb wel gelezen dat met langere gebruik van olie lucht filters je 'throttel body' vies kan worden maar heb hier zelf echt geen verstand van.

Andere can am eigenaren die iets als dit hebben gehad??
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Paul Snip »

Bougies vervangen en kleppen stellen zou ik mee beginnen.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

bougies en kleppen zijn net gedaan in grote beurt. evenals benzine pomp meten. Dealer kon niks vinden en ik vind toch dat hij niet lekker loopt.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

tis alsof hij niet altijd op twee cylinders loopt maar kan het heeeeel amper merken, voor dat de kleppen gesteld waren liep hij wel beroerder
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Jazzy »

Mijn vorige 1000 liep stationair ietwat onregelmatig, was mij nooit opgevallen maar de dealer wel. Mijn huidige doet het minder maar ook wel een heel klein beetje, loopt verder als een zonnetje.

Ik weet niet of je echt een defect hebt maar een PowerCommander en dan goed laten afstellen is nooit een slecht idee. Af fabriek loopt geen quad optimaal maar op de testbank (of met AutoTune) wordt de inspuiting precies goed gezet zodat je altijd de beste verbranding hebt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

Ben het met je eens dat hij dan helemaal optimaal loopt maar hij liep hiervoor niet zoals hij dat nu doet, had ik het idee. Maar de jongens bij mijn dealer weten echt wel wat ze doen en ze zeggen dat alles in orde was. Dat geplof deed hij ook nooit hiervoor, nu als hij stationaire loopt of gewoon gas er op rond 3000 toeren in de P stand en dan hoor je af en toe ook een plof, je zou denken onverbrande benzine of zo maar verbruik is precies het zelfde en als je op tempo rijd heb je helemaal niks door.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Paul Snip »

Zou best kunnen dat ze wat te laat waren met kleppenstellen. Als een klep geen speling meer had kan de klep en de zitting iets ingebrand zijn waardoor hij niet goed meer afdicht. Tijdje rijden met de juiste klepspeling lost dit vaak op.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

Mag ik hopen, ik doe alles volgens het boekje dus zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Ik heb ook gemerkt dat als ik mijn uitlaat dicht hou dat hij geen compressie opbouwt dus de uitlaat is lek, en dat is op de plek waar de pijp naar de pot aan de pijp van het blok, het verbinding stuk zeg maar. Ik weet bij auto's dat je dus dan ook geplof kan krijgen
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Paul Snip »

Klopt, dan krijg je naverbranding. Daar zit een pakkingring tussen die makkelijk te vervangen is.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

dan zal dit het probleem zijn denk ik, hij dicht niet echt goed af en die moer is zo strak als maar kan zijn. Ik zal eens een nieuwe pakking bestellen kijken wat het oplevert.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Jason McCoy »

Is 100% zeker een ontstekings dingetje. Ik had t met mijn 800 ook. Paar keer bougies vervangen maar dan liep i na een paar weken weer stationair alsof t een harley was. Toen bougies en bougiedoppen vervangen voor type zonder dat extra draai doppie dr op en sindsdien nooit meer ergens last van gehad.

Mijn advies vervang je bougies en de doppen. Ben bijna zeker dat i dan normaal loopt

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

Daar zat ik ook aan te denken, uitlaat is als nieuw en loopt idd nog raar. Ik zal eens een extra setje bestellen en er op zetten. Bougies zijn net vervangen, kut klus vond ik het trouwens want je krijgt die gaten nooit schoon en ik twijfel altijd aan hoe hard aan te draaien haha
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Jason McCoy »

Vast is vast.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door Iedow »

ukachitalu schreef:Daar zat ik ook aan te denken, uitlaat is als nieuw en loopt idd nog raar. Ik zal eens een extra setje bestellen en er op zetten. Bougies zijn net vervangen, kut klus vond ik het trouwens want je krijgt die gaten nooit schoon en ik twijfel altijd aan hoe hard aan te draaien haha

Misschien met klein spiegeltje en eventeel klein lampje eerst inspecteren? Daarna schoon spuiten met lucht?

Succes
Can-am outlander L 570 max
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Can am Renegade loopt voor mijn idee niet helemaal lekker

Bericht door ukachitalu »

Heb jij de originele er nieuw opgezet jason?
Plaats reactie