geluid Outlander bij hoge toeren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door Paul Snip »

Die kruiskoppelingen zijn voorzien van een smeernippel. Daar moet af en toe wat vet ingepompt worden.
MXStraining
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door MXStraining »

:shock: ik hoop dat het geen 'broken schaft' is... Hoe kan ik dat testen of voelen. Nog nooit offroad of in diepe put gereden..

@ Paul: kan ik daar zelf wat opspuiten?het is dat wat zo n geluid maakt..
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door ukachitalu »

ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door ukachitalu »

ik snap op recht niet dat dit soort dingen niet standaard zijn verteld en uitgelegd, can ams hebben 16 vet nipples, en ik persoonlijk vet ze om de 500 km in na een was beurt, hoeft maar een heeeel kleinbeetje bij maar vooral de kruiskoppelingen hebben hun vet nodig.
MXStraining
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door MXStraining »

Nope, weet van niks.. Enkel dat ik rond 1000-1500km op onderhoud moet... Kan ik zelf wat olie op spuiten of moet t vet zijn?

Soit blijkbaar niks gebroken, luidruchtige differentieel, eindelijk geluid gevonden. Herkent iemand dit?

https://www.youtube.com/watch?v=Jo5RybDfkyU
Laatst gewijzigd door MXStraining op wo 17 aug, 2016 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door ukachitalu »

dan zal je dealer alles wel invetten, en als jij niet offroad rijdt lijkt mij dit verder geen probleem. als je onder je quad gaat liggen en enige vorm van speling in die as kan voelen op verschillende standen dan is daar een probleem. Maar hoeveel km heb je inmiddels er op staan?
MXStraining
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door MXStraining »

hoi,

600km, het is pas begonnen na 200km, toen de begrenzing werd uitgehaald. Het geluid is hetzelfde als in mijn link, dus blijkbaar gekend bij Can Am. Als ik bochten maak vanuit stilstand hoor ik ook een vreemd knarsend, piepend geluid. Volgens dealer normaal door semi-starre achteras.... Ik begin zo aan alles te twijfelen, zou het niet kunnen dat alles met elkaar te maken heeft en de oorzaak bij het differentieel te zoeken is?
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: geluid Outlander bij hoge toeren

Bericht door ukachitalu »

Ik begin de draad kwijt te raken bij welke link. Even kort, als jij geen speling op de aandrijfas hebt, gewoon een vetpistool kopen en wat vet inspuiten en rijden maar. Met 600km lijkt het mij heeeel erg sterk dat er iets stuk is.
Plaats reactie