Quad Kumco 300cc problemen!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Maddave21
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 nov, 2016 18:07

Quad Kumco 300cc problemen!

Bericht door Maddave21 »

Ik heb een Kymco 300 en heb een probleem.
Ik start hem en hij komt onmiddelijk in gang maar zowel stationair als dat je gas geeft valt hij stil.
Je kan hem onmiddelijk starten en dan doet hij het daarna terug.
Starten doet hij telkens onmiddelijk.
Ik dacht eerst dat hij geen naft kreeg en heb de carburator volledig uit gekuisd en zonder tankdop geprobeerd maar er veranderd niks aan de zaak.
Wat ik wel al ondervonden heb is dat als je hem start en onmiddelijk in versnelling zet dan blijft hij wel rijden en draaien.
Zit daar ergens een contact die hier iets mee kan te maken hebben?
Nog ogies die ik kan bekijken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Chukky2
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 sep, 2017 19:52

Re: Quad Kumco 300cc problemen!

Bericht door Chukky2 »

Hallo , ik wil dit probleem van bijna een jaar geleden even terug op de voorpagina zetten . Jammer dat er niemand heeft gereageerd toen want ik zit met hetzelfde probleem . De maxxer 300 start maar als je hem in de vooruit wil zetten kan het dikwijls zijn dat hij gewoon uitvalt , als het dan toch lukt kan je bijna geen gas geven ,of hij valt stil . Door soms hele snelle bewegingen te doen met de gashendel krijgt hij het voor mekaar om dan toch zo goed als normaal te functioneren . Maar begin je hem weer te bedienen door hem in achter uit te zetten , begint het spelleke weer opnieuw . Soms dan 10 min nodig om,hem weer in vooruit te krijgen . Wie weet raad . Is dit hier een electrische probleem '?
awakzrx
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 48
Lid geworden op: do 20 nov, 2014 20:06
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Quad Kumco 300cc problemen!

Bericht door awakzrx »

Er is een duits forum waar heel veel problemen en oplossingen staan, het forum is helemaal aan kymco geweid.
Weet niet of duits een beetje gaat.
Je moet maar eens zoeken op internet. Anders even reageren dan zoek ik het evenvoor je op

Frank...
Chukky2
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 sep, 2017 19:52

Re: Quad Kumco 300cc problemen!

Bericht door Chukky2 »

Merci!
Niek
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 feb, 2014 16:58

Re: Quad Kumco 300cc problemen!

Bericht door Niek »

Als het om eem Kymco Maxxer gaat kan het wezen dat de oorzaak elektrisch te zoeken is. De Maxxer wil ook geen gas geven in de neutraal gelijk na het starten. Zodra je hem in de vooruit of achteruit hebt gehad, dan lukt het pas om stationair volgas te geven. Er zitten dus een aantal elektrische beveiligingen op.. Misschien hier de oorzaak zoeken als de carburateur schoon is en de afstelling goed staat?
Plaats reactie