GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
RenX
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 29 mar, 2017 11:22

GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door RenX »

Forummers,

Korte introductie, mijn naam is Xander en ik ben in bezit van een GS Moon 260cc model 2 buggy.

Ik weet niet of het is toegstaan om mijn vraag hier te stellen gezien het om een buggy gaat, maar in feite is het het zelfde motorblok als onder een GS moon quad.
Vandaar dat ik me ook nog niet heb voorgesteld in het voorstel topic.

Mijn vraag:
Mijn buggy heeft de winter stil gestaan in de schuur en en ik heb hem daar rijdend neer gezet.
Nu ik hem er uit heb gehaald heb ik hem weer met verse benzine lopend gekregen, alleen loopt hij nu beroerd.

Hij blijft niet stationair lopen en hij start slecht.
Maar misschien dat dat komt door een slechte accu waardoor hij maar net rond gaat.
Als hij het doet dan rijd hij eigenlijk op hogere toeren wel goed, behalve als je gas herneemt maakt hij heel even een bluehhh geluid.
Ook backfired hij terug de carbarateur in..
Meen gelezen te hebben dat een motor dan te arm draait.

Wat heb ik nu zelf gedaan:
-Bougie vervangen voor de zelfde. (deze kleurde na 10 km al wit)
-Benzine afgetapt en volgetankt met verse benzine.
-Stationair schroef proberen af te stellen, maar geeft geen verschil kwa stationair lopen.
-Luchtfilter schoon gemaakt.
-Service manual door genomen.

Kan het door een slechte accu komen dat hij beroerd rijd?

Of mis ik ergens een luchtschroef?
Die kan ik namelijk nergens vinden op mijn carbarateur.

Motor maakt verder geen spannende geluiden. bovendien reed hij perfect toen ik hem weg zette.

Nogmaals als mijn vraag hier niet thuis hoort mag mijn topic verwijderd worden.

Gr,
Xander
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door michelpet »

carbarateur schoon maken klinkt als verstopt.
let niet op me taal ben woord blind aub.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door Jazzy »

RenX schreef:Ik weet niet of het is toegstaan om mijn vraag hier te stellen gezien het om een buggy gaat, maar in feite is het het zelfde motorblok als onder een GS moon quad.
Vandaar dat ik me ook nog niet heb voorgesteld in het voorstel topic.
Geen probleem hoor, je bent welkom. :) We hebben buggies/side-by-sides samen met de 4x4 quads gedaan omdat er anders niet zo veel topics zijn. Ik heb je topic dus even verplaatst van het forumdeel Sport Werkplaats en Tuning naar 4x4 Werkplaats en Tuning.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
RenX
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 29 mar, 2017 11:22

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door RenX »

Bedankt Jazzy!

Dan zal ik me eerdaags ook even voorstellen in de voorstel ronde.

Overigens ben ik gister nog even verder wezen sleutelen.
Inmiddels heb ik de luchtschroef gevonden. Of nou ja mijn schoonvader.
Deze staat nu 1 en een kwart open.
Hij stond op een halve slag
Buggy loopt nu ook stukken beter
Hij backfired nu alleen nog als je gas los laat en hij in zn stationair proces komt.
Dit keer via de uitlaat als ik het goed hoor.

Nu die stationair blijft lopen kon ik de deo proef doen
Als ik op mijn automatische choke spuit begint hij harder te lopen.
Valse lucht dus!
Nu is mijn vraag, voor ik die eruit ga halen. (gezien mijn auto verkocht en de zomer met de buggy naar werk wil)
Zit hier een rubberen O-ring tussen o.i.d?

Begeleverd zit een foto van het verhaal

Afbeelding
louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door louisraaijmakers »

ja daar hoort idd een ruberen o ring tussen.
zeker dat hij daar lekt?

mvg louis
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
RenX
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 29 mar, 2017 11:22

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door RenX »

@ Louis

Bedankt voor je reactie
100% Zeker weet ik het niet.
Het kan misschien ook zijn dat er een klein scheurtje in het plastic van de choke zit, maar zo op het oog lijkt die in orde.
Hij reageerd als ik op de choke bevestiging met deo spuit wel, hij schiet dan eventjes in een wat hoger stationair toerental.
Spuit ik op het inlaat spruitstuk en de bevesting aan de carbarateur dan gebeurd er niks.

In eerste instantie dacht ik dat hij via die 2 tuutjes die je op de foto ziet valse lucht zoog.
Alleen daar reageers hij ook niet op met Deo.

Ik wil het wel oplossen want van morgen toen ik naar mijn werk wou verdomde de buggy het weer.
Heel beroerd starten.
Hij rijd voor de rest trouwens wel goed nu.
Enkel dat hij met uit rollen nog wel backfired.

Gr, Xander
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door bkk »

mijn quad wilde ook heel slecht starten, ook backfire bij gas loslaten. uiteindelijk kwam ik erachter dat de vlotternaald wat lekte, dus na een langere tijd stilstand, had ik wat benzine in m'n luchtfilterbak staan

nu dit opgelost is slaat hij direct aan, loopt stationair mooi, en heb eigenlijk geen backfire meer gehad
RenX
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 29 mar, 2017 11:22

Re: GS moon 260 fase 2, loopt beroerd

Bericht door RenX »

@ BKK

Bedankt, dat is ook een goeie om naar te kijken. :D
Al had ik hem voor ik hem stil had gezet afgelopen winter, verder niet af getapt, dus eigenlijk zo de schuur in gereden.

Wel heb ik vandaag de choke er in mijn pauze even uit gepakt, hier zat sowieso aan het einde een rubbere O ring op.
Maar in het midden van de choke waar hij de carb in gaat, zat wel een uitsparing, maar geen rubbere O-ring
Deze heb ik er tussen gezet, alleen nog steeds als ik op de choke spuit gaat hij harder lopen... :roll:
Zal dit als het van het weekend mooi weer is, nog even moeten nader onderzoeken.

Geen idee waar het anders vandaan komt.
Uitlaat spruitstuk ziet er goed uit en op de 2 loze tuutjes zuigt hij geen valse lucht vandaan.
Plaats reactie