Achterrem CF-Moto Problemen!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
EnzoBillet
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 okt, 2017 11:09

Achterrem CF-Moto Problemen!

Bericht door EnzoBillet »

Als ik op de weg rij, dan gaat er niet veel mis maar zodra ik in het veld ga rijden blokkeerd mijn achterrem. Wanneer dit gebeurd vertraagd mijn quad en gaat deze maar 20km/h als ik volle gas geef! Mijn remmen worden dan gloeiend heet! Wat zou dit probleem kunne zijn?
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: Achterrem CF-Moto Problemen!

Bericht door johnjeep »

Raar dat je het alleen ondervindt op het terrein.
Wat je eens moet proberen is het volgende. Het kan nl zijn dat je door het "anders" gebruiken van je achterrem in het terrein. Je raakt de voetpedaal soms onbewust wat meer aan met het verplaatsen van je voet tijdens het rijden er meer "restdruk" achterblijft in de pomp van de achterrem.
Doe het volgende. Zet de verbindingstang achter deze pomp wat losser. Geef wat meer speling dus vooraleer de rem bediend wordt als je op het voetpedaal drukt. Het klinkt raar maar ik had hetzelfde probleem bij mijn toen nieuwe quad. De remmen kwamen hier ook vast te zitten. Dit was de oplossing.
Waar ik nog aan denk. Is er onlangs een afstelling geweest aan de speling van de linker remhendel aan het stuur.
Als je deze te vast zet. Lees te weinig speling geeft creëer je hetzelfde fenomeen.

Succes.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Achterrem CF-Moto Problemen!

Bericht door java »

Zit er geen lucht in? Even goed door pompen. Let op de achterremklauw heeft 2 ontbeluchtings nippels.

Ik had ook problemen met mijn achter rem. Bleek de kabel die ook aan de pomp zit. Niet soepel was. Waar door hij bleef hangen.

Wat ik wil mee geven. Gebruik je motor rem zo veel mogelijk

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Afbeelding
EnzoBillet
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 okt, 2017 11:09

Re: Achterrem CF-Moto Problemen!

Bericht door EnzoBillet »

Vriendelijk bedankt voor de reacties! Ik heb de rem wat meer spelling gegeven en ook ontlucht en hebt een testrit gereden! Alles verloopt nu zoals het zou moeten!
Mvg Enzo
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 19:46
Locatie: Tienen

Re: Achterrem CF-Moto Problemen!

Bericht door johnjeep »

Graag gedaan,
Succes met de Quad.
Groetjes John
Plaats reactie