Uitlaatdemper

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Quad700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 22:24

Uitlaatdemper

Bericht door Quad700 »

Ik ben mijn Grizzly 08 aan het ontmantelen om de cilinderkop te kunnen verwijderen en na een blik op de uitlaatdemper te hebben geworpen kwam ik snel tot de conclusie dat deze niet meer te redden valt. Daar een originele wellicht prijzig is ben ik op zoek naar een vervanger. Wie heeft er goed advies betreffende een vervangingsdemper die zeker geen kwade gezichten geeft wat het geluid aangaat. Pasklaar zal er wellicht niet zijn maar ik ben redelijk handig met lasapparatuur dus dat zelf passend maken red ik wel.
Quad700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 22:24

Re: Uitlaatdemper

Bericht door Quad700 »

Ik ben reeds geslaagd. Kon op MP een gebruikte scoren.
Quad700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 jan, 2018 22:24

Re: Uitlaatdemper

Bericht door Quad700 »

Ik dacht dus een gebruikte , originele demper gevonden te hebben. Helaas door een misverstand ging het niet door.
Nu heb ik een demper van een Raptor die uiterlijk identiek is maar een andere aansluiting heeft. De aansluiting overgezet naar de Raptordemper en klaar. Waar ik nu een vraagteken bij heb is dat de uitgaande diameter van 55 mm bij de Grizzly geknepen word door een gebogen eindstukje wat naar beneden blaast van 30 mm.Bij de Raptordemper is hij dezelfde diameter van 55 mm recht naar achteren toe. Waarom is dat ? Kan iemand mij dit vertellen ? Op deze manier word hij dus flink geknepen. Ik heb er nog niet mee gereden maar hij draait wel keurig rond met wel een iets hardere gebrom dan met het kleine bochtje.
Plaats reactie