HISUN 400 Ultramatic CVT problemen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
HisunHenkes
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 nov, 2018 16:11

HISUN 400 Ultramatic CVT problemen

Bericht door HisunHenkes »

Goeiemiddag!

Ik zal mezelf en m'n quad eerst even voorstellen. Ischa Henkes 19 jaar oud en kom uit Venray. Enige tijd geleden een mooie HISUN 400cc ATV bij een veiling op de kop getikt. Het is een imitatie van de Yamaha bruin 350. Uitgerust met een 387 cc 1 cilinder Yamaha blok en een Yamaha Ultramatic CVT. Heb van horen zeggen dat die Ultramatic bakken normaal gesproken onverwoestbaar zijn. Maar ik ken helaas de onderhoudshistorie van mijn HISUN niet. En ik vermoed dat hij ook weinig onderhoudshistorie heeft.

Wat mag nu het probleem wezen. Onlangs onderweg met de quad en toen voelde ik wat stoterige bewegingen. CVT opengeschroefd, bleek de vertanding van de variateur en koppeling aardig aangevreten te zijn. Bij een YAMAHA dealer de juiste onderdelen gekocht en deze netjes gemonteerd. 200 euro verder. De quad liep weer als een zonnetje, maar niet voor lang. Na ongeveer 20 à 30 kilometer een stoot en klap en plotseling geen aangrijping meer. CVT opengeschroefd en 3 keer raden? Weer de hele vertanding weg. De vertanding op de as is overigens nog prima.

Nu zijn er zelfs reparateurs die de HISUNS weigeren vanwege deze problemen en de niet te achterhalen oorzaak. Vanwege het garantiebeleid natuurlijk begrijpelijk.

Op internet geen vergelijkbare zaak gevonden dus ik dacht, probeer het hier. Iemand die toevallig hetzelfde meegemaakt heeft? Iemand die wellicht een logische verklaring kan bedenken?

Alle hulp is welkom! :buig:

Met vriendelijke groet,
Henkes
Plaats reactie