Banden

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Xander
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 21 jan, 2009 21:35

Banden

Bericht door Xander »

Hoi,

Welke banden zijn er aan te bevelen voor het zand/woestijn.Ik wil namelijk deel nemen aan de Lybian Desser Challenge.
Wat ik uit ervaring weet, al is het dan niet op de quad, is dat je niet te veel profiel nodig hebt, want anders graaf je jezelf in.
Voorstellen,merken, prijzen.
Oh ja, moet voor Outlander Max dienen.

Xander
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Banden

Bericht door cyberdrone »

Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar toen ik eens een trip in de woestijn heb gedaan met de jeep hadden die mannen toch wel wat profiel op hun banden staan, niet zozeer als voor in de modder te rijden, maar toch.

Volgens de website van maxxis kun je best bighorns of C9208 Sur Trak zetten.

Ik denk dat het ook belangrijk is dat je stevige zijkanten hebt want t'is niet alleen zand wat je zal tegenkomen maar ook rotsen, plus de band moet ook een lagere bandendruk kunnenverdragen zonder van de velg af te slippen.

anders moet je eens zien op een ander forum (extreme 4x4) daar zijn gasten die al in marocco etc zijn gaan touren. (hier ook misschien, maar ken ze niet persoonlijk.

Alleez, als je de LDC gaat mee doen ga een Koen Celis van trekk-workshop misschien tegen komen, die gaat met een camion rijden denk ik. En Dj Zohra gaat ook mee doen (grr grr :p ) Als je gaat meedoen, nen dikke proficiat, en trek maar genoeg foto's zodat we achteraf ook kunnen mee genieten.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie