straat banden tgb blade 425

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
boerenkool
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 jun, 2009 21:22
Locatie: oldebroek

straat banden tgb blade 425

Bericht door boerenkool »

hallo.
ik ben sinds kort in het bezit van een tgb blade 425 met bighorn banden, banden druk 0.9 bar (is volgens mij max)
als ik 65 km p uur rij gaat dit prima en relax ,maar zodra ik rond de 70 rij ,voelt het niet vertrouwd aan.
mijn vraag is nu moet ik over stappen op andere banden zoals all road banden??
heeft iemand ervaring met tgb en de snelheid?? ik hoor het wel.
gr boerenkool
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: straat banden tgb blade 425

Bericht door andre verzijl »

vraagje. hoeveel kilometers heb je nu gereden met je bighorns.ik heb ook een tgb blade 425 met bighorns gehad luchtdruk op straat ook o.9 bar terrein 0.6.ik reed met mijn bighorns ongeballanseerd met gemak 90 kmh aleen had ik als er 4 a 5 duizend kilometers mee was gereden meer last van trillingen in het stuur door verslijten van de banden.ik rij nu op mijn suzuki kingquad 750 met de maxxis ceros banden die rijden op straat een heel stuk beter en in terrein kom je er ook nog goed door.o ja ze zijn ook nog 20 euro per stuk goedkoper.groeten andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: straat banden tgb blade 425

Bericht door cyberdrone »

Ik heb ook al horen zeggen dat Bighorns best uitgebalanceerd worden om de trillingen te voorkomen. Toch vind ik 0.9 veel druk moet ik zeggen. Als ik op de openbare weg rijd doe ik 0.7, off road 0.5 of 0.6.

Bighorns en Ceros zijn naar het schijnt van hetzelfde materiaal gemaakt, alleen is de Ceros meer een all-round band quad vorm en profiel.

Ik heb nu een setje 2'de hands banden gekocht, maar die Ceros staan me ook wel aan omdat ik toch ook veel gewone wegen doe, misschien volgende jaar dat ik me zo een setje aanschaf.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: straat banden tgb blade 425

Bericht door andre verzijl »

klopt!! rubberhardheid van ceros en bighorns zijn volgens mij hetzelfde . ik heb er nu 1300 kilometer me gereden en slijten amper plus in terrein kom je nog heel ver met de ceros band.alleen met in de klei rijden zijn de bighorns veel beter.ceros banden rijden weer beter op de straat en als het regent .met de bighorn op straat rijden in de regen is geen pretje vooral in de bochten is het oppassen geblazen!!!.m.v.grt andre :D :crosser: :crosser:
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
boerenkool
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: do 04 jun, 2009 21:22
Locatie: oldebroek

Re: straat banden tgb blade 425

Bericht door boerenkool »

hey !! bedankt voor de snelle reacties!!
er zijn ongeveer 2000 km met deze banden gereden.
en ja ik haal de 90 km per uur ook wel maar laat dan het gas ook weer snel los!
ben dan ook niet ervaren met het rijden van een quad, eerst even het goede gevoel krijgen over de machine.
die banden van maxis zien er ook wel goed uit idd .
deze banden had ik gezien ,zie http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=6089 itp. all trail banden.
vind het een erg lastige keuze mijn big horns zijn nog heel erg goed namelijk , en banden zijn erg duur!
ohja en nu we het toch over tgb hebben hoe beviel de tgb blade tegenover een suzuki (die is ook erg gaaf)
andre verzijl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 348
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
Locatie: amersfoort.nl

Re: straat banden tgb blade 425

Bericht door andre verzijl »

TIP! GEWOON LEKKER JE BIGHORNS OP RIJDEN..die gaan nog wel even mee en als ze gaan trillen gewoon laten balanceren !!.nog even over tgb quads.ik heb in anderhalf jaar tijd twee tgb,s blade 425 gehad heb er met beide in totaal 8500 kilometers mee gereden en niet zuinig ook tot boven zijn wielen in de blub(verschilende terrein ritten mee gereden)en ploetert overal gewoon door heen .ik heb een suzuki kingquad 750 gekocht omdat ik wat meer power wilde hebben omdat ik best wel veel rij met mijn quad en de suzuki een 20 kilometer hogere top snelheid heeft en je dus niet de hele tijd hoeft volgas te rijden en de suzuki maakt veel minder herrie tijdens het rijden veder niks mis mee met tgb quads altijd met veel plezier op gereden veel quad voor weinig geld is mijn mening.m.v.grt andre :crosser: :crosser:
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Plaats reactie