Skidplaat onder Outlander Max

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

Wat denken jullie van een skidplaat onder de Outlander Max?
Is deze ook nuttig indien er wel off-road gereden wordt maar nooit op stenen / rotsen. Deze ondergrond vind ik toch te gevaarlijk om op te rijden, maar voor een goeie enduro rit ben ik altijd wel te vinden!

Indien jullie toch voor skidplaten opteren, gaan jullie dan voor de originele van Can Am of zijn er betere / goedkopere oplossingen?
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door ChinaCrisis »

Tja, een skidplate biedt natuurlijk altijd meer bescherming als de originele plastic plaat. Het is niet alleen over rotsen rijden, maar ook opspattende stenen e.d. Daarbij heb ik zelf wel eens meegemaakt dat in een diepe poel een aantal grote stenen lagen die ik vol geraakt heb... gelukkig zonder erg, maar dat had anders af kunnen lopen.

Het is dus een afweging of je het de investering waard vindt.

Ik weet niet wat originele Can Am skidplates kosten, maar ik heb ze wel gezien (complete set, incl. F/A arms en floorboard) voor rond de 400 euro (voor een Max dan).
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door petern »

op mijn Grizzly heb ik nog altijd de plastic onderzitten en trail best wel veel over stenen/rotsen/ beton.
Je ziet dat er af en toe een heel klein beetje af gaat.

Ik denk dat de originele voor jou prima voldoen afgaande op wat je hier schrijft.
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door libie »

Skidplates zijn altijd een goeie investering en bieden altijd extra bescherming voor uw voertuig. Originele skidplates zijn meestal niet zo goedkoop. Een goed alternatief zijn de skidplates van Iron Baltic, passen perfect en goedkoper.
De invoerder van Benelux is Flanders Quadshop. info@flandersquadshop.be
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

ChinaCrisis schreef:Tja, een skidplate biedt natuurlijk altijd meer bescherming als de originele plastic plaat. Het is niet alleen over rotsen rijden, maar ook opspattende stenen e.d. Daarbij heb ik zelf wel eens meegemaakt dat in een diepe poel een aantal grote stenen lagen die ik vol geraakt heb... gelukkig zonder erg, maar dat had anders af kunnen lopen.

Het is dus een afweging of je het de investering waard vindt.

Ik weet niet wat originele Can Am skidplates kosten, maar ik heb ze wel gezien (complete set, incl. F/A arms en floorboard) voor rond de 400 euro (voor een Max dan).
Enig idee waar je die gezien hebt?

Om het zekere voor het onzekere te nemen ga ik er na mijn rodage waarschijnlijk toch laten zetten. Er zijn echter verschillende merken die ze aanbieden en ik zie niet altijd de verschillen ertussen.... (behalve dan die in de prijs)
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

Heeft er iemand van jullie ervaring met RS skidplates? Deze komen uit Israël, geven een levenslange garantie en kosten nog geen 225 euro, inclusief transportkosten!

Ze worden verkocht via ebay en volgende website:
http://www.driveonit.com/120511/Can-Am- ... Skid-plate" onclick="window.open(this.href);return false;

Gelieve alle opmerkingen, zowel positief als negatief, betreffende deze skidplates te delen :-)
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door libie »

Voettreden zijn niet beschermd.
Gebruikersavatar
ChinaCrisis
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: za 24 mei, 2008 09:46
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door ChinaCrisis »

Newken schreef:
ChinaCrisis schreef:Tja, een skidplate biedt natuurlijk altijd meer bescherming als de originele plastic plaat. Het is niet alleen over rotsen rijden, maar ook opspattende stenen e.d. Daarbij heb ik zelf wel eens meegemaakt dat in een diepe poel een aantal grote stenen lagen die ik vol geraakt heb... gelukkig zonder erg, maar dat had anders af kunnen lopen.

Het is dus een afweging of je het de investering waard vindt.

Ik weet niet wat originele Can Am skidplates kosten, maar ik heb ze wel gezien (complete set, incl. F/A arms en floorboard) voor rond de 400 euro (voor een Max dan).
Enig idee waar je die gezien hebt?

Om het zekere voor het onzekere te nemen ga ik er na mijn rodage waarschijnlijk toch laten zetten. Er zijn echter verschillende merken die ze aanbieden en ik zie niet altijd de verschillen ertussen.... (behalve dan die in de prijs)
Hier:
http://www.quadwise.nl/index.php?item=r ... 56&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadwise.nl
>> volg ons op facebook: www.facebook.com/quadwise <<
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

libie schreef:Voettreden zijn niet beschermd.
Voettreden zijn inderdaad niet beschermd maar is dit zo hard nodig? Dit is uiteindelijk toch maar gewoon een stuk plastiek...
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

Hier:
http://www.quadwise.nl/index.php?item=r ... 56&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Thanks, ik ga hem zeker in overweging nemen.
Enig idee waarom deze skidplate (net zoals zoveel anderen) geen enkele bescherming geeft aan het achterstuk / aandrijving naar de wielen?
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door petern »

in die a arm beschermingen voor zitten wel erg weinig gaten.

ik heb hier ooit eens foto's gepost van wat het nadeel hiervan was maar ik kan ze hier niet meer vinden.

Mocht er ooit eens een opgespatte steen in de beschermer terrecht komen rolt deze mooi omlaag en komt terrecht tussen je remcilinder en schijf of velg met een hele grote schade tot gevolg. Op foto was remcilinder stuk/scheef en de velg krom.
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

Inderdaad weinig gaten, langs de andere kant (niet te zien op de foto) zijn wel enkele openingen met oa een logo van rs en can am.
Wat de remcilinder betreft kan ik het al niet voorhebben op mijn can am want die staat centraal en niet in de wielen.

Maar goed, ik ben momenteel ook maar alle mogelijkheden aan het overlopen. ...
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door petern »

gevonden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Newken
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: za 15 jan, 2011 20:28
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door Newken »

Auch pijnlijk wel! Dan zou je al eens een skiplaat zetten om net betere bescherming te bieden!

Uw advies is dus om te zorgen voor voldoende gaten in de beschermstukken en niet zoals op de foto's zonder gaten!

Maar de schade aan uw quad moet toch gedaan zijn door een vrij groot stuk steen en dan kan die toch nooit door die gaten vallen of vergis ik mij?
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Skidplaat onder Outlander Max

Bericht door petern »

Dit was gelukkig niet mijn eigen quad.

ik blijf lekker bij mijn originele plastieke :bier:
Plaats reactie