Wrecker schreef:Die Maxxis Zilla's zien er wel vet uit maar denk dat het niet veel is op de weg? misschien dan toch maar 2 setjes banden?
Nee, geen aanrader voor op de weg
De bighorns zijn de meest verkochte allrounders, die hebben zowell on als off road goede kwaliteiten. maar is meer gericht voor offroad. ideaal als je 60% offroad gaat en 40% on road
De cerossen zijn net als de bighorns allround banden maar zijn weer meer gericht voor de weg, en kunnen ook hun mannetje staan bij licht off road. ideaal als je 60%on road gaat en 40% off road
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator
Wil geen nieuw topic openen want deze lijkt me nog OK
Wil eigenlijk graag weten of die Cerossen ook geschikt zijn voor een Outlander 500 en, zo ja, moet ik dan 25" of 26" nemen?
De originele XT wielen zitten er op met straatbanden. Ansich zijn die nog prima maar ik weet niet of een beetje licht off-road werk daar ook mee kan. Vandaar dat ik overweeg om er maar meteen andere banden op te laten gooien.
Wat is wijsheid en wat denken jullie?
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Ik zou voor de grootst mogelijke diameter gaan en blackwater evolution van ITP.
Enigste nadeel is dat jij degene bent die elke vastrijder los mag trekken.
Op een 500 zulke banden? Lijkt me niet zo handig. Ik zou de originele maat pakken, de Ceros valt toch al een slagje groter uit dan gemiddeld. Een Dalton clutch-kitje kan nooit kwaad als je wat meer felheid wilt, heb ik er zelf ook in zitten.
Eerst deze banden oprijden. En dan kun je daarna altijd nog kijken voor Cerossen. Licht offroad werk gaat hier prima mee.
Clutchkit MOET je vergeten. Quad lekker standaard houden, gaat al hard zat en is meer dan fel genoeg als je met 1 arm moet rijden. Ik zou zeker niet adviseren om de quad te gaan zitten tunen. Gaat ten koste van betrouwbaarheid, moet je niet willen met een toer quad. Dikke modder en echt zwaar terrein moet je ook niet willen. Is allemaal leuk en aardig maar rijden met 1 hand in het terrein is al best pittig. Vergeet niet dat je arm vroeg of laat moe word en je dan ook nog naar huis toe wilt. Je maakt het er gewoonweg niet veiliger op.
De vraag van Wrecker was toch meer grip en 70% off road?
Dan is een grotere diameter altijd beter (kijk maar naar landbouwtrekkers) En de BW heeft een zeer goed "lossend"vermogen.
Hein schreef:De vraag van Wrecker was toch meer grip en 70% off road?
Dan is een grotere diameter altijd beter (kijk maar naar landbouwtrekkers) En de BW heeft een zeer goed "lossend"vermogen.
Inmiddels is het de vraag van Partagas, zie halverwege deze pagina.
De suggestie van Jason snijdt voor mij het meeste hout... Ik ga de banden die er nu opzitten eerst "oprijden". Daarna gooi ik er wel Ceros op conform het boekje (voor 25x8x12 en achter 25x10x12).
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
En gewoon proberen natuurlijk, je zult er versteld van staan wat een quad allemaal kan voordat je echt vast staat. Dan heb je ook de 4x4 nog die je aan kunt zetten.