cf moto

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

cf moto

Bericht door pk19000 »

zijn er onder jullie cfmoto-eigenaars die hun bevindingen eens kunnen neerpennen hier. Die dingen zijn nu toch al een tijdje op de markt. Ik ben eerder geneigd om voor een kymco mxu 500 te gaan (nog even wachten op de irs) maar die cf heeft wel onafhankelijke vering en een dif.blokkering. Het is me eigenlijk om de betrouwbaarheid te doen. Ikzelf heb een mxu 300 en die doet het uitstekend maar het wordt tijd voor iets groters.
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: cf moto

Bericht door AdlyRS »

ik heb zelf wel geen cf gehad maar ken iemand die dat wel had
heeft er nooit problemen mee gehad en alles werkte en vooral de prijs is scherp en meestal krijg je er al veel opties bij
en stel dat er wat kapot gaat gooi je er gewoon onderdelen van een grizzly op want dat past allemaal
Mijn extra grote KittyCat
jack dubbelu
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 107
Lid geworden op: za 01 mar, 2008 00:14
Locatie: Wieringen (Noord-Holland)
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door jack dubbelu »

Mijn zoon en ik hebben er ieder één gehad, na iedere rit was er wel iets mee.
Het waren vaak kleine gebreken, maar wel irritant.
Na 3 maanden ingeruild voor een Canam Outlander 800, een super Quad.

Als ik jou was zou ik een Kymco nemen of heb je wel eens naar een TGB gekeken, ik kom regematig mensen tegen die er zeer tevreden over zijn.

Die CF-Moto zou ik niet doen, want dat is het net niet.

Groeten,
Jack
Outlander 1000 XT
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: cf moto

Bericht door AdlyRS »

ja dan zie je maar dat er mensen verschillende ervaringen hebben
ik goede en iemand anders slechte en dan nog blijft de prijs scherp (want ik vond het goede kwaliteit)
en als er iets kapot gaat vervang je het gewoon door yamaha grizzly onderdelen en heb je steeds beter spul

maarja als je budget het toelaat ging ik ook liever voor een suzuki, yamaha, oid
een tgb heb ik geen idee van de nieuwe target is wel vet
Mijn extra grote KittyCat
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: cf moto

Bericht door petervee »

Ik ben zins twee weken in het bezit van een cf moto..
In de periode dat ik heb zijn er inmiddels al ruim 400 kilometer
op de teller bij gezet... ook een ritje van ermelo naar almere
55 kilometer... enkele reis vliegt moeiteloos voor bij

Ik had het liefste gehad dat hij wel iets sneller zou lopen.. momenteel 85
met de carb en gas hendel beperking er af.

Ik gebruik hem heel af en toe voor een heuveltje of een bouwplaats
verder is het voor het toeren en woonwerk

Ik kon kiezen voor een "merk" 4x4 van rond 2000 tot 2002
wat misschien andermans elende is of een halfjaar oude cf moto

groet Peter
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: cf moto

Bericht door AdlyRS »

de katalysator eraf dan gaat die 90-95
Mijn extra grote KittyCat
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Re: cf moto

Bericht door petervee »

Dat heb ik vernomen inderdaad als de Kat er af is... maar dan kom ik een stukje pijp
te kort waar ik nog geen oplossing voor heb...en lassen kan ik zelf niet...
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: cf moto

Bericht door AdlyRS »

zit vast wel een bedrijfje in de buurt die dat voor je wil doen
Mijn extra grote KittyCat
interceptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
Locatie: heijen

Re: cf moto

Bericht door interceptor »

hoi allemaal ik heb een cf moto 500 2a en heb deze nu bijna 1 jaar en heb er al 1500 km op staan
en ik heb in die tijd geen enkel probleem met mijn cf gehad het enige wat ik nu heb moeten vervangen is de banden heb er nu maxis bighorn banden op liggen
verder zijn bijde cat's er uit en alle begrenzers top speed nu 95 km/h maar daarvoor onderin veel meer power. :D
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Louwe147
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 14:40

Re: cf moto

Bericht door Louwe147 »

Beide kats? Ik heb die uit voorpijp eruit maar waar zit er dan nog een? In die verdikking net voor de demper? :quad:
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: cf moto

Bericht door cyclonedriver »

pk19000 schreef:zijn er onder jullie cfmoto-eigenaars die hun bevindingen eens kunnen neerpennen hier. Die dingen zijn nu toch al een tijdje op de markt. Ik ben eerder geneigd om voor een kymco mxu 500 te gaan (nog even wachten op de irs) maar die cf heeft wel onafhankelijke vering en een dif.blokkering. Het is me eigenlijk om de betrouwbaarheid te doen. Ikzelf heb een mxu 300 en die doet het uitstekend maar het wordt tijd voor iets groters.
die IRS is nu wel leverbaar en heeft ook onafhankelijke vering en een dif.blokkering. Standaard heeft hij ook een winch, een trekhaak en een zak voor je bagage. Topsnelheid : 100 km/u. (wel eerst inrijden, daarna begrenzing eruit)
interceptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 24 jul, 2009 21:15
Locatie: heijen

Re: cf moto

Bericht door interceptor »

Louwe147 schreef:Beide kats? Ik heb die uit voorpijp eruit maar waar zit er dan nog een? In die verdikking net voor de demper? :quad:
ja in de verdikking net voor de demper
een cf moto 500 2a alu velgen en digitaal dashboard ,koplin verstralers achter kofer beide cat''s verwijderd ook alle andere begrenzers verwijderd. maxis bighorn banden
Gebruikersavatar
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: do 02 apr, 2009 17:52

Re: cf moto

Bericht door ratjetoet »

ik rij nu met de tunningspijp erop :crosser:
bevalt mij super rijd sneller en meer kracht onderin.
ik heb hem bij de PK shop uit drachten vandaan. 8)
jasade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 19:04

Re: cf moto

Bericht door jasade »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een 8 tal maanden een cf 500 maar mijn ervaringen zijn niet zo goed :( .
De eerst 1000km geen probleem. Alles mooi op tijd onderhouden en ingereden.Toen zijn de problemen begonnen :| .Eerst een paar kleine dingen(stop lichten,claxon, uitlaat komt los)dan is de vario aan stukken gesprongen,dan zwaar olie verbruik,dan terug vario maar dan ook alle onderdelen van de vario aan flarden :? .Nu is hij terug binnen voor olie verlies tussen motor en aandrijving en geen klein beetje ( halve liter op 300 KM). Hij heeft nu 2000km en heeft in 3maanden 7weken bij de dealer gestaan .Hij blijft beweren dat het een top machien is :roll: . Een ding wat wel positief is de 2 jaar garantie :) .Tot nu toe heb ik niets moeten betalen maar een quad is om mee te rijden en niet om bij de dealer te staan . Dus voor mij de eerste en ZEKER de laatste cf ik ben er niet blij mee
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: cf moto

Bericht door libie »

Zo zie je dat er altijd voorstanders en tegenstanders zijn, zoals bij de auto's zeker.
Ik heb een grizzly 450 waar ik ook in de begin maanden problemen mee had, deze werden dan nog niet onder garantie (die trouwens maar 1j is) hersteld. Indien ik nu een quad moest kopen kocht ik een CFmoto. Ik ken verschillenden mensen met een CF en die zijn zeer content van, lage aankoopprijs vele gratis toebehoren (winch, alu velgen, enz) en een goei 2 jaar garantie.
Prijs/kwaliteit een aanrader. De CFmoto moet zeker niet onder doen voor mijn grizzly.
Plaats reactie