cf moto

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door niko »

dommelsch schreef:niko voor je iemand zwart maakt moet je weten hoe het zit !!
Als een invoerder geen onderdelen op stock heeft kan een dealer moeilijk ze moeilijk maken , maar ja sommigen begrijpen dit niet

Voor ik iemand zwart maak moet er inderdaad het één en het ander gebeuren, ik zit zelf in de commerce dus doe dit ook niet graag, maar dit mocht wel eens gezegd worden. Als het goed is zal ik de eerste zijn om dit toe te geven, omgekeerd mag ook eens.
Eerst en vooral ben ik de eerste twee weken aan het lijntje gehouden dat hij alle mommenten klaar kon zijn, daarna was het "onderdeel" pas besteld.
Bij thuiskomst met de quad merkte ik trouwens nog het één en het ander wat niet door de beugel kan volgens mij, wat mij er toe aanzette om dit neer te zetten hier op het forum. De rechterhandkap(die ik nieuw liet plaatsen door hen) zaten krassen op, de rem die ik liet vermaken werkte evenveel als ervoor(niet veel dus) en de motor draaide stationair op zodanig weinig toeren dat ik zelf na 15min "opwarmen" nog stil viel...
Bovendien kreeg ik bij het vragen naar mijn quad verschillende smoesjes te horen van; mijn zoon zit in het buitenland waardoor we een achterstand hebben tot mijn vader licht in de kliniek....

Als ik even u berichten doorneem zie ik opmerkelijk veel het mail adres van stijn alsook de andere coordinaten van deforce promoten, wat natuurlijk ook veel verklaard.

Misschien waren dit wel een samenval van ongelukkige omstandigheden waardoor ik bij hen veel pech heb gehad, maar niets weerhoud een ander dan om er alsnog te gaan.

Ik wil niemand de grond in boren maar dit is nog altijd een forum waar iedereen zijn mening of mindere ervaring mag op posten. En zoals al meerder malen hier gepost breken we geen handelaren af, maar anderzijds kan niet weerhouden worden dat handelaren hier hun eigen in de hemel prijzen onder valse namen, wat dan ook weer niet fair is.
Laatst gewijzigd door niko op di 08 mei, 2012 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
porsche lover
Rorijder
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei, 2012 16:52

Re: cf moto

Bericht door Rorijder »

Ben eigenaar van een cf 500 ea , gekocht begin 2006 bij Luxinvest Roeselare en heb er tot nu toe 4200 km met gereden vooral in Roemenie door de velden en bossen, bergen en rivieren in modder ,stof, stenen , regen , sneeuw bij temperaturen in de zomer tot + 40C en in de winter tot - 25 C. Ik heb zelfs 1 maal met mijn cf 500 een veld gras van 1/2 hectare bij een Roemeense boer afgemaaid door met de quad een maaibalk voor paarden te trekken , zwaar werk voor mijn maschine maar geen probleem, ook paarde karren geladen met hooi en zwaar bergop getrokken . Heb 3 maal de winch moeten gebruiken zonder probleem .Tot hiertoe zeer tevreden van geweest voor zijn geld, de originele banden vond ik wat min, 2 ervan had ik al snel lek gereden op wegen vol met stenen en ze hadden weinig grip vond ik .Ik heb er maar 1 maal met in panne gestaan en dit in de eerste 6 maanden na aankoop , het startrelais was stuk en ik heb onmiddelijk een nieuw gekregen.Voor de rest komt er condensatie achter het instrumentenscherm en blijft het remlicht altijd branden, de aandrijfriem piept bij het aanzetten maar dat doet hij van in het begin al. Ik heb hem deze winter terug gehaald naar Belgie en nu was wel de batterij stuk maar dat is normaal denk ik na 6 jaar , hem starten met de hand door aan het start touw te trekken is zeer moeilijk en bijna onmogelijk ,om hem door zijn compressie te trekken moet je al een zeer sterke beer zijn .Nu heb ik 3 weken geleden ook ondervonden dat de koelventilator niet meer werkt, als ik tijd heb ga ik dit eens na kijken .Naar mijn opinie waar naar geld, naar de waarde dat hij kost vind ik het een heel goede quad, je kan natuurlijk geen bv. pickup nissan navara 4 x4 wagen met een pickup 4x4 dodge ram 1500 vergelijken.
Ik ben nu zinnes van een zwaardere quad aan te schaffen , maar ik weet nog niet goed wat, alle sinds een twee cilinder en geschikt voor 2 personen, ofwel de nieuwe x 8 van cf of de can am 800 outlander of de Kawasaki 750 brute force.Heeft er al iemand ervaringen met de cf X8 ?
Groet, Geert
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door niko »

misschien best zorgen voor een testrit met de quads die je in gedachten hebt, want dit is en blijft een persoonlijke keuze. Ik denk dat de quads die je noemt alle drie goed zijn. Nieuwprijs zal voor de cf 800 wel de minste zijn en naar mijn mening dus beste prijs kwaliteit. Heb al met een brute force en de x8 gereden en de x8 moet hier zeker niet voor onderdoen, in tegendeel!
porsche lover
Rorijder
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei, 2012 16:52

Re: cf moto

Bericht door Rorijder »

Ja , een testrit wil ik zekerst eerst doen, ik overweeg om ook de outlander 1000 xt eens te testen .Als ik een nieuwe koop overweeg ik om deze in Roemenie te kopen, + - 1000 € goedkoper ( vb. cf moto 800 X : 6395€ excl btw 24 % , btw 21% in Belgie te betalen ,2 jaar garantie , ) , ik kom toch regelmatig in ro. en bij de dealers zijn er ook nog serieuze kortingen te verkrijgen op de bruto prijs.
Toch eigenaardig dat cfmoto tegenover de andere merken veel goedkoper kan verkopen en toch nog van goede kwaliteit is kwa prijs , waarschijnlijk ligt het ook aan de lonen van de arbeiders die de quads monteren . De lonen in China zijn veel lager dan in bv. Japan.
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door niko »

daar zeg je het, de lonen..... Maar langs de andere kant zou je verschieten wat er allemaal van china komt, zelfs van de "a merken" Zo komen bv de stukken van een bmw wagen voor 70 procent van china!
Zo betaal je bv voor nieuwe kappen van een grizzly heel wat meer dan de kappen van een cf, die eigenlijk niet veel van elkaar schillen en hoogstwaarschijnlijk zo goed als op de zelfde plaats gemaakt worden.
Daarom denk ik dat er sommige chineesjes zich ondertussen al goed bewezen hebben tussen de duurdere merken en er gerust mogen tussen staan.(waaronder de cf dus)
porsche lover
dommelsch
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 24 aug, 2009 19:41

Re: cf moto

Bericht door dommelsch »

niko schreef:
dommelsch schreef:niko voor je iemand zwart maakt moet je weten hoe het zit !!
Als een invoerder geen onderdelen op stock heeft kan een dealer moeilijk ze moeilijk maken , maar ja sommigen begrijpen dit niet

Voor ik iemand zwart maak moet er inderdaad het één en het ander gebeuren, ik zit zelf in de commerce dus doe dit ook niet graag, maar dit mocht wel eens gezegd worden. Als het goed is zal ik de eerste zijn om dit toe te geven, omgekeerd mag ook eens.
Eerst en vooral ben ik de eerste twee weken aan het lijntje gehouden dat hij alle mommenten klaar kon zijn, daarna was het "onderdeel" pas besteld.
Bij thuiskomst met de quad merkte ik trouwens nog het één en het ander wat niet door de beugel kan volgens mij, wat mij er toe aanzette om dit neer te zetten hier op het forum. De rechterhandkap(die ik nieuw liet plaatsen door hen) zaten krassen op, de rem die ik liet vermaken werkte evenveel als ervoor(niet veel dus) en de motor draaide stationair op zodanig weinig toeren dat ik zelf na 15min "opwarmen" nog stil viel...
Bovendien kreeg ik bij het vragen naar mijn quad verschillende smoesjes te horen van; mijn zoon zit in het buitenland waardoor we een achterstand hebben tot mijn vader licht in de kliniek....

Als ik even u berichten doorneem zie ik opmerkelijk veel het mail adres van stijn alsook de andere coordinaten van deforce promoten, wat natuurlijk ook veel verklaard.

Misschien waren dit wel een samenval van ongelukkige omstandigheden waardoor ik bij hen veel pech heb gehad, maar niets weerhoud een ander dan om er alsnog te gaan.

Ik wil niemand de grond in boren maar dit is nog altijd een forum waar iedereen zijn mening of mindere ervaring mag op posten. En zoals al meerder malen hier gepost breken we geen handelaren af, maar anderzijds kan niet weerhouden worden dat handelaren hier hun eigen in de hemel prijzen onder valse namen, wat dan ook weer niet fair is.

Zijn pa heeft idd in het ziekenhuis gelegen en is thuis van vorige zaterdag , en ja ge vind veel over deforce als je kijkt in mijn berichten omdat ik nog nooit eeen slechte ervaring gehad heb en ondertussen iets meer dan 10 jaar klant ben
www.ktmracing.be the orange army
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door niko »

ok, is goed voor u dan, maar laat dan ook plaats voor mensen die net een iets mindere ervaring achter de rug hebben.
porsche lover
Rorijder
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei, 2012 16:52

Re: cf moto

Bericht door Rorijder »

Op merken en namen mag je tegenwoorsig niet te veel meer kijken,het is naar de techniek dat je moet kijken of deze goed is. Fabrikanten kopen elkaar op of werken te samen en vele stukken worden in verschillende lage loonlanden geproduceerd. Neem nu bv. in de auto branche de Toyota Aygo , de Peugeot 107 en de Citroen c1 zijn technisch identiek gelijke wagens die in de zelfde fabriek op de zelfde band in Tsechieje worden geproduceerd en hun motor is een Daihatsu motor die in een Toyota fabriek in Polen word geproduceerd en als je zo een Toyota Aygo koopt denk je dat je met degelijke Japanse kwaliteit rijd terwijl je even goed de C1 van citroen kan kopen voor een veel lagere prijs want het zijn identieke wagens, het is gewoon de naam die je betaald.Veel mensen kopen een A merk voor de uitstraling van hun status of omdat ze denken dat het B merk van mindere kwaliteit is terwijl vele B merken even goed zijn van kwaliteit en soms beter dan sommige A merken , ik heb op de VRT bij progamma Volt al verschillende test gezien tussen A en B merken en meestal zijn de duurste merken niet de kwalitatief beste merken,Je hebt in alle klassen goeije en slechte techniek , naar mijn opinie en ondervindingen is de techniek van cfmotors zekerst niet slecht , de afwerking zal mischien wat minder zijn als van de duurdere merken maar dat deert mij niet , het is tenslotte voor in de modder te crossen.
Mijn keuze is ondertussen gemaakt , het zal de cfmoto Terralander 825 i iRS 4x4 worden ter vervanging van mijn cf 500 A.
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: cf moto

Bericht door niko »

het is tenslotte voor in de modder te crossen. :buig:
porsche lover
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: cf moto

Bericht door den eddy »

Rorijder schreef: denk je dat je met degelijke Japanse kwaliteit rijd terwijl je even goed de C1 van citroen kan kopen voor een veel lagere prijs want het zijn identieke wagens, het is gewoon de naam die je betaald
eigenlijk off-topic: Het is niet omdat vele stukken vanuit lage laanlanden komen dat je daarom alleen voor de naam betaald. Het is niet omdat de constructeurs proberen te voldoen aan de eisen van de markt door zo goedkoop mogelijk te produceren, dat ze daarom niet meer staan op de kwaliteit. Vergelijk het met een chinees bedrijf en een chinees bedrijf onder leiding van Europeanen. Denk je dat je dan ook hetzelfde product zult krijgen?
A motorcycle is God's gift to mankind
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: cf moto

Bericht door Jazzy »

Of een Chinees bedrijf wat kan leveren volgens de specificaties die een A-merk stelt maar ook volgens mindere specificaties. Dat de fabriek in China staat wil niet zeggen dat de kwaliteit van het product slecht is, maar het is wel een feit dat China massaal goedkope producten van slechte kwaliteit produceert en exporteert.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
james007
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jun, 2012 20:25
Locatie: izegem

Re: cf moto

Bericht door james007 »

hallo,
ik heb een Cfmoto x6 625cc en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben he, één minpunt is dat hij niet zo snel rijd hoor
james007
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jun, 2012 20:25
Locatie: izegem

Re: cf moto

Bericht door james007 »

hey,

het is nu mijn 2de cfmoto en ik ben er tevreden over, mijne eerste was een x6 cf en nu heb ik mij een x8 cf gekocht, een naadeel is dat de uitlaat veel warmte afgeeft. ik heb mijn cfmoto nu 8 dagen en hem er al 400km mee.

groeten james
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

cf moto

Bericht door petervee »

Ik las ergens dat de x8 er met een 2 cilinder 70 pk uit spuugt.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: cf moto

Bericht door Jazzy »

petervee schreef:Ik las ergens dat de x8 er met een 2 cilinder 70 pk uit spuugt.
Ik las dat ook, maar andere bronnen hebben het over 62 of 63 pk.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie