Welke is de beste, voor mij?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 12 jun, 2009 08:26
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Myke »

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, met als doel de juiste quad te vinden en later te onderhouden :) Ik ben woonachtig voor het grootste deel van het jaar in Zuid-Frankrijk en enkele maanden in Nederland. Een van m'n favoriete dingen is quad rijden. Zelf heb ik er nog geen maar hier in de buurt zit een leuk quad-center waar ik me lekker kan uitleven :) De quad die ik zoek moet een vervanger van een auto worden. Ik wil er lekker mee kunnen toeren en genieten van het prachtige land, maar er ook boodschappen enzo mee doen, en als ik naar Nederland kom wil ik dat het liefste met een quad-vakantie van een dag of 4 doen.
Hier in onze omgeving kan je ook lekker op speciaal aangelegde paden je uitleven, wat ik later ook graag wil doen. Ik zoek dus een quad die goed op de weg kan en ook off-road en die wat bagage kan meenemen. Zelf zat ik te denken aan de Kymco MXU 500 IRS 4x4 of de Yamaha Grizzly 550 EPS Maga of een Goes 520 Max. Bij de laatste weet ik zeker dat er genoeg ruimte is voor eventueel 2 personen, en als ik het goed heb, kan ie ook nog een klein aanhangwagentje trekken... Maar nu mijn vraag; wat raden jullie mij aan? Het mag ook een ander merk/model zijn en kunnen jullie een "reden toelichten"?

Mvg
Myke
Goes 520 Max!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door cyclonedriver »

op gebied van terreineigenschappen en prijs/kwaliteit is de de kymco zeker de beste
Brabant Quads
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 17 nov, 2008 16:23

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Brabant Quads »

Misschien ietjes het budget ophogen naar een Can-am Outlander 400 Max....
veel meer kwaliteit en snelheid etc.
zie forum (search) naar redenen etc.
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 12 jun, 2009 08:26
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Myke »

De prijzen hier in Fr zijn:

Kymco MXU 500 IRS 4x4 maximaal 7199,-€
Grizzly 550 EPS maximaal 8499,-€
Goed 550 Max maximaal 7499,-€

@ Cyclonedriver of iemand anders,
kun je me zeggen de prijs/kwaliteit van de andere 2, zijn ze te duur voor het "beetje" kwaliteit of zijn ze te goedkoop?
Goes 520 Max!
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 12 jun, 2009 08:26
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Myke »

Brabant Quads schreef:Misschien ietjes het budget ophogen naar een Can-am Outlander 400 Max....
veel meer kwaliteit en snelheid etc.
zie forum (search) naar redenen etc.
Kun je misschien de prijs geven, of een link? Ik wil proberen de quad in Fr te kopen omdat ik dan geen BMP (ofzoiets) hoef te betalen...
Goes 520 Max!
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door AdlyRS »

van die 3 zou ik voor de yamaha grizly gaan die heeft zich al bewezen en je moet niet op cyclonedriver letten die heeft het altijd over kymco
als je een lange reis wilt maken met 2 ga je voor een 2 zittter
polaris, can-am, arctic cat, of nde goed 520 max
als je voor de goed gaat
koop je beter bij een CF-moto dealer dat is een goede kwaliteits quad heb er zelf ervaring mee nooit niks kapot gehad

als er nog vragen zijn vraag maar
Mijn extra grote KittyCat
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door cyclonedriver »

AdlyRS schreef:van die 3 zou ik voor de yamaha grizly gaan die heeft zich al bewezen en je moet niet op cyclonedriver letten die heeft het altijd over kymco
als je een lange reis wilt maken met 2 ga je voor een 2 zittter
polaris, can-am, arctic cat, of nde goed 520 max
als je voor de goed gaat
koop je beter bij een CF-moto dealer dat is een goede kwaliteits quad heb er zelf ervaring mee nooit niks kapot gehad

als er nog vragen zijn vraag maar
:D alsof kymco zich nog niet bewezen heeft :D
wel, hij zit in Frankrijk, het "kymcoland" bij uitstek :applaus: daar weten ze tenminste wat kymco waard is :crosser:
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 12 jun, 2009 08:26
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Myke »

@AdlyRS, Dus die Goes is een goeie 2 persoonszitter voor lange afstanden...? En (erg) bochtige (asvalt)wegen, is ie daar ook goed op? Ik wil zo ie zo een 2 persoons, dat was nog vraag die ik wilde stellen, kan je op de Kymco en de Yamaha ook met 2 personen erop?

@Cyclonedriver, ik begrijp dat Kymco een frans merk is?

die CF-moto dealer, zitten die in heel Europa en ook in Frankrijk (Montpellier)? Er zitten daar wel enkele goede dealers, maar of het die zijn, geen idee :)


Bedankt allen voor jullie reacties!
Goes 520 Max!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door cyclonedriver »

de kymco is gehomologeerd voor 2 personen. Komt uit taiwan en is al jaren de nummer 1 in frankrijk.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door cyberdrone »

Ik denk dat GOES een schappelijk merk is, of hij geschikt is om met 2 bochtenwerk te doen ligt grotendeels aan de bestuurder en de afstelling van je quad. Vergeet niet dat het een utility is en dat dit meer ontworpen is voor off-road werk. Ik denk als je de vering een beetje stroever zet dat het wel degelijk gaat hoor. Ik rijd met met mijn king quad ook veel op de gewone baan, ardennen etc en dat is best te doen. Na een dagje voel ik het wel serieus in mijn armen, schouders en rug, en dan heb ik nog geen bijzit ... oefening baart kunst zeggen ze .. je kan ook nog je banden ietsje harder zetten (0.6 a 0.7) maar dat moet je zelf eens uit testen. Als je toch veel baanritten gaat doen kun je ook nog spoorverbreders zetten wat je stabiliteit ook wat gaat verbeteren in het bochtenwerk.
GOES is ook maar een 520cc als ik me niet vergis, en dat vind ik een nadeel als je met 2 rijd, ik zou dan eerder naar een quad gaan met een zwaardere motor (can-am of polaris) maarja, dan spreek je ook weeral van een hogere prijsklasse. Het valt natuurlijk te zien wat je van de prestaties verwacht, maar t'is vanzelfsprekend dat een 800cc minder moeite gaat moeten doen om 2 personen te dragen en toch nog goed te presteren.

En kymco is taiwanees als ik me niet vergis, maar zeer populair in Frankrijk. Heb zelf ook een kymco gehad en was daar zeer content van, helaas hebben ze geen model met een verlengd chassis wat wel aan te raden is als je veel met 2 gaat rijden.

Je hebt ook nog een paar UTV's in de merken van Kymco en CF moto dat nog betaalbaar zijn, maarja, dat is geen quad he .. maar volgens mij is dat prettiger als je veel met 2 rijd, je zit naast elkaar, en toch nog wat open, en veel groter dan een quad is het niet, en je kan er ook meer off-road gaan als je wil. Word ook ingeschreven als moto (in belgië toch). En ze beschikken over een koffer waar je dan nog eventueel wat bagage kan op plaatsen.
Het zal ook minder fysiek belastend zijn voor het bochtenwerk ..Ik denk als mijn king het heeft gehad dat ik misschien wel zo een UTV zal aanschaffen

http://www.cfmbenelux.be/nl/view4.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kymcousa.com/showroom/utvs/uxv500/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Vilters
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 jun, 2009 21:23

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Vilters »

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en schuim het Internet af.

Als je met twee voor langere ritten wil gaan moet je toch eentje met een lang chassis nemen.
Met twee, + een koffer achterop, eventueel ook koffer voorop, met wat bagage, dan heb je aan een kort chassis al snel een hobbelpaard.
Mijn keuze gaat waarschijnlijk op een CF moto X-5a vallen.
Een 500cc, lang chassis, nieuw model, goede rekken, trekbol en winch zijn standaard, en dit komt om en bij de 6.300 euro.
In Belgie al gelezen van 6.100 tot, 6.500.
Zelfs op het korte chassis van Cf moto X-5 staat al een rugsteuntje standaard. (korte is om en bij 300 euro goedkoper dacht ik.)
Spijtig dat er zo weinig lange chassis zijn. Dan was er tenminste keuze.

ja, ja, op een kort chassis gaat dat allemaal ook wel, maar als je rustig met twee en wat bagage wil touren. . mag het comfort toch ook wat hebben hé.
Myke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 12 jun, 2009 08:26
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door Myke »

@ Cyberdrone, Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik dan toch voor de Goes ga, 2 personen is wel handig... Ik rij het meest alleen, maar soms voor een dagtochtje als een vriend mee wil is het toch wat meer comfort. Dat bochtenwerk zal ik alleen doen, om van thuis weg te komen, we wonen in een gat van 300 meter diep in de grond (Cirque de Navacelles, kijk maar eens op google) met een hele leuke weg naar boven :) Het is idd een Utility quad, maar dat zijn ze allemaal... En voor een hoger CC heb ik te weinig budget, dus denk ik dat dit de beste keuze zou zijn voor een quad van deze prijsklasse, toch?
Het meest zal ik er boodschappen mee gaan doen, dat is in totaal 70 km of 300 km per keer en dat doe ik alleen...

CF-moto's, zijn die ook in Frankrijk te verkrijgen?

Ene schappelijk (1e zin) betekend dat goed of slecht :?:
Goes 520 Max!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door cyberdrone »

Ik begrijp je wel hoor, dat is ook de reden waarom ik maar een 450 heb gekocht ... ik rijd 90% alleen, en mijn vrouwtje is een licht veertje, dus heb ik geen vermogen verlies :)

Wel ik kan niet zeggen of CF of GOES een goed merk is omdat ik er nog nooit ene in het echt heb gezien. Ik weet wel dat een paar kennissen van me ooit met CF's competitie gedaan hebben en die waren er toch tevreden van. Voor de rest ga ik gewoon af op artikels en filmpjes .. Je moet er ook wat geluk mee hebben denk ik, net zoals met alle merken bekend of onbekend. Ik heb ook zitten twijfelen tussen GOES, CF en Suzuki, en ben voor Suzuki gegaan omdat de dealer hier op 5 min van me thuis is, dus dat is wel best makkelijk.

hier is de website van GOES in frankrijk http://www.goeseurope.fr" onclick="window.open(this.href);return false; veel succes ermee, en als je hem hebt post maar eens wat foto's en moest je het zien zitten eens een deftige review.

PS; mooie buurt waar je daar woont, moest je ooit tochtjes organiseren mag je gerust iets laten weten :duimhoog:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door libie »

CFmoto X5 de nieuwste telg van CFmoto. Verkrijgbaar in korte versie 5999 euro of de lange versie X5A 6299 euro.
Degelijke, betrouwbare en betaalbare quad.
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Welke is de beste, voor mij?

Bericht door AdlyRS »

libie dit is geen verkoopsite

ja de cf-moto heb er zelf op gereden en een maat van me had ereen nooit problemen meegehad en stel dat er iets kapot gaat dan zijn er altijd onderdelen want spullen van een yamaha grizzly passen er ook op
wat de yamaha en kymco betreft ze kunnen mischien volgens onze kymco fan cyclonedriver wel goedgekeurd zijn voor 2 persoon maar dat betekent niet dat er 2 zitplaatsen zijn
en wat de goes en cf betreft zijn die bijna het zelfde
ik denk dat je ergeen spijt van zal krijgen
Mijn extra grote KittyCat
Plaats reactie