landbouw quad omzetten naar motor

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
mambo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug, 2012 20:04

landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door mambo »

ik zou graag een 4x4 quad kopen ( grizzly, kodiak) maar deze quads zijn meestal ingeschreven als landbouwvoertuig.
is het moglijk om dit om te vormen tot moto inschrijving?
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door petervee »

Ik heb een soortgelijke situatie mee gemaakt met een sport quad welke ingeschreven stond als landbouw quad.
Volgens telefonisch contact met de rdw moet je dan een individuele type goedkeuring ondergaan op een rdw baan.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Moerasrijder
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door Moerasrijder »

Er zijn street legal ombouw kits verkrijgbaar, door deze te installeren kun je een quad een typegoedkeuring laten krijgen.
Bestaat uit onder anderen uit knipperlichten, alarmlichten, toeter.
Waar deze verkrijgbaar zijn: weet ik niet, ik denk dat je dan Ebay of iets dergelijks af moet speuren.
Je zult wel verstand van electriciteit moeten hebben of enig technisch inzicht omdat je alles op je kabelbomen van je quad moet prutsen.

Mocht je niet zo technisch zijn ingesteld is het makkelijkst om gewoon een paar dealers langs te bellen naar offertes om het op kenteken te zetten, zij zullen dit soort kits erop zetten en zorgen dat je een typegoedkeuring krijgt en kenteken.

Ik heb mijn grizzly door de dealer om laten bouwen, hij heeft dit zeer netjes afgewerkt en lijkt net alsof het erop hoort. Mocht je interesse hebben wil ik hier best een paar foto's van maken en uploaden. :)

gr,
mark
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator

Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
mambo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug, 2012 20:04

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door mambo »

Moerasrijder schreef:Er zijn street legal ombouw kits verkrijgbaar, door deze te installeren kun je een quad een typegoedkeuring laten krijgen.
Bestaat uit onder anderen uit knipperlichten, alarmlichten, toeter.
Waar deze verkrijgbaar zijn: weet ik niet, ik denk dat je dan Ebay of iets dergelijks af moet speuren.
Je zult wel verstand van electriciteit moeten hebben of enig technisch inzicht omdat je alles op je kabelbomen van je quad moet prutsen.

Mocht je niet zo technisch zijn ingesteld is het makkelijkst om gewoon een paar dealers langs te bellen naar offertes om het op kenteken te zetten, zij zullen dit soort kits erop zetten en zorgen dat je een typegoedkeuring krijgt en kenteken.

Ik heb mijn grizzly door de dealer om laten bouwen, hij heeft dit zeer netjes afgewerkt en lijkt net alsof het erop hoort. Mocht je interesse hebben wil ik hier best een paar foto's van maken en uploaden. :)

gr,
mark
jazeker als het kan zou ik daar zeker eens fotos van zien, als het mij bevalt zou ik informeren bij yamaha dealer in de streek.
Moerasrijder
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 apr, 2012 20:06

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door Moerasrijder »

Afbeelding

Bedrading is door het rack heen getrokken en gaat bij het zadel onder de kappen.

Afbeelding
Afbeelding


Het stuur wordt ook aangepast, er komt een nieuw blok op te zitten waarop zit:
Start knop, licht schakelaar uit-aan-groot, richting, alarmlichten, override, toeter en spiegel
De spiegel zit gemonteerd op het montageblok van het bijvultankje voor de linker rem hendel
Afbeelding

Sorry dat ze niet goed gefocused zijn maar ik werd lek geprikt door die kleine rakkers :verymad:
Can am Renegade 500 2015
26" Maxxis Ceros op Machined Moose velgen
27" Maxxis Zilla op Stock Rims
BRP Radiator Relocator

Had
Yamaha Grizzly 550 2011
Mods:
- Wild Boar Rad Relocator
- 27" Maxxis Zilla's / 26" Maxxis Bighorns
- Bronco 2500 lbs Winch
- Moose front bumper
- RJWC exhaust
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door den eddy »

@TS: Begin eerst eens met uw woonplaats te vermelden, want blijkbaar zijn er weer verschillen tussen België en Nederland.
In België is dat niet mogelijk. Praktisch wel, maar niet op papier. Een voertuig kan enkel inschreven worden als dat hij wordt ingevoerd. En herkeuren zoals in Duitsland zijn niet mogelijk.
Wettelijk zou het wel mogelijk zijn om hem uitvoeren, opnieuw keuren en dan weer invoeren. Zijn er die dit kunnen bevestigen?
A motorcycle is God's gift to mankind
mambo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug, 2012 20:04

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door mambo »

den eddy schreef:@TS: Begin eerst eens met uw woonplaats te vermelden, want blijkbaar zijn er weer verschillen tussen België en Nederland.
In België is dat niet mogelijk. Praktisch wel, maar niet op papier. Een voertuig kan enkel inschreven worden als dat hij wordt ingevoerd. En herkeuren zoals in Duitsland zijn niet mogelijk.
Wettelijk zou het wel mogelijk zijn om hem uitvoeren, opnieuw keuren en dan weer invoeren. Zijn er die dit kunnen bevestigen?

ik woon in belgie ( west-vlaanderen) oké bedankt voor de informatie bij deze zal ik dan een quad moeten aanschaffen die ingeschreven staat als een motorvoertuig als dit niet mogelijk is
GeertDhooghe
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 27 jul, 2012 23:23
Locatie: Zele - BE

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door GeertDhooghe »

@ Mambo,
Ik zelf heb net een Yamaha grizzly 450 gekocht. Deze worden enkel ingevoerd in belgie als landbouwvoertuig. Ik wou dit niet en wou deze dus als moto ingeschreven hebben. Dit is geen probleem.

Het enige wat je moet laten doen is een motostar keuring. Wat houdt dit in: Een aantal aanpassingen aan je quad (pinkers, lichten,...) en dan de papieren.
Wat ze doen is jouw originele chassisnummer over plakken en er een nieuwe chassisnummer inzetten. Je krijgt dan ook nieuwe papieren enz. Dan gewoon nummerplaat enzo aanvragen. Het enig wat je hebt is als je bvb met een kawa rijd is dat je geen kawa papieren hebt maar dat er bij het merk staat motostar.

Dit is volledig legaal...

Wat ze eigenlijk doen is jou quad uitschrijven (bij een occasie, bij nieuw is deze nog niet ingeschreven) en opnieuw invoeren met nieuwe papieren maar dan als moto...


Hopelijk ben je hier iets mee...
ALs je meer wilt weten stuur me eens een pb, kunnen we mss een bellen...


Groeten
YAMAHA GRIZZLY
mambo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug, 2012 20:04

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door mambo »

GeertDhooghe schreef:@ Mambo,
Ik zelf heb net een Yamaha grizzly 450 gekocht. Deze worden enkel ingevoerd in belgie als landbouwvoertuig. Ik wou dit niet en wou deze dus als moto ingeschreven hebben. Dit is geen probleem.

Het enige wat je moet laten doen is een motostar keuring. Wat houdt dit in: Een aantal aanpassingen aan je quad (pinkers, lichten,...) en dan de papieren.
Wat ze doen is jouw originele chassisnummer over plakken en er een nieuwe chassisnummer inzetten. Je krijgt dan ook nieuwe papieren enz. Dan gewoon nummerplaat enzo aanvragen. Het enig wat je hebt is als je bvb met een kawa rijd is dat je geen kawa papieren hebt maar dat er bij het merk staat motostar.

Dit is volledig legaal...

Wat ze eigenlijk doen is jou quad uitschrijven (bij een occasie, bij nieuw is deze nog niet ingeschreven) en opnieuw invoeren met nieuwe papieren maar dan als moto...


Hopelijk ben je hier iets mee...
ALs je meer wilt weten stuur me eens een pb, kunnen we mss een bellen...


Groeten
nu weet ik dat ik bij deze dat ik de hoop nie moet opgeven. waar kan je die motostar keuring laten uitvoern en hoeveel bedraagt de prijs hiervoor.
alvast bedankt voor de informatie.

grts,
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door CVB »

ik sta op punt een quad te kopen die ingeschreven staat als landbouw quad, (belgie)
maar de bedoeling is dat ik daar mee op de weg ga rijden wel niet zo ondzettend veel maar toch,
dus dit wil zeggen dat ik dit niet meer kan weizigen naar moto,


kan je dat navragen hier in belgie, en waar moet je daarvoor naartoe

mvg cvb
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
mambo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 aug, 2012 20:04

Re: landbouw quad omzetten naar motor

Bericht door mambo »

CVB schreef:ik sta op punt een quad te kopen die ingeschreven staat als landbouw quad, (belgie)
maar de bedoeling is dat ik daar mee op de weg ga rijden wel niet zo ondzettend veel maar toch,
dus dit wil zeggen dat ik dit niet meer kan weizigen naar moto,


kan je dat navragen hier in belgie, en waar moet je daarvoor naartoe

mvg cvb
Na lang zoeken heb ik mij dan uiteindelijk toch een quad aangeschaft een grizzly 660 ingeschreven als motorvoertuig omdat
het in belgie zeer duur en complexs is om een landbouw quad te laten omzeten naar motor voertuig. als de quad ingeschreven staat als landbouw voertuig betaal je natuurlijk minder taks maar wie geboren is voor 1 oktober 1982 heeft geen g rijbewijs nodig om met een landbouw voertuig te mogen rijden.

mvg
Plaats reactie