Interesse in Quadrijden

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Rick1234
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 aug, 2012 19:51

Interesse in Quadrijden

Bericht door Rick1234 »

Beste mensen,
Ik vind crossen vrij leuk, maar mijn auto wat minder. Daarom heb ik ns gekeken op marktplaats gekeken naar iets wat er beter voor gemaakt is. Daar viel mijn oog op een quad, de fa-h300 of iets van buyang. 3700 euro inc btw met een lier en een aanhangertje erbij en een sneeuwschuif erop, nieuw. omdat goedkoop meestal duurkoop is vermoed ik dat dit iets met de kwaliteit te maken heeft. Toch geeft de verkoper 2 jaar garantie op de onderdelen :? Wat is het advies hier in?

Ook vindt ik dat er veel onduidelijkheden zijn in het op kenteken zetten. sommige dealers vragen 500 euro, de andere 900 euro. dit is toch een kwestie van quad en papieren naar het RDW brengen en honderd euro dokken? of mis ik iets? invoer rechten ofzo?


ahja mocht zo'n chinees niks zijn, laat me alstublieft weten wat wel iets zou zijn voor mij. Ik heb geen vast budget maar boven de 4000 euro gaat het zeer doen.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door Jazzy »

Hoi en welkom op het forum!

In het Sport gedeelte van het forum hebben we ook een Bespreking Merken en Types: viewforum.php?f=22" onclick="window.open(this.href);return false; Hier staan een paar sticky topics bovenaan waarin je veel kunt lezen over merken en aanschaf van een quad.

Wat je mist bij het op kenteken zetten is de BPM die betaald moet worden. :) Over de kwailteit van Chineze quads kun je veel vinden op het forum. Korte samenvattig: materialen zijn inferieur, de simpelste dingen gaan stuk en moet je (preventief) vervangen, wielen of achterassen kunnen breken, onderdelen zijn nog wel eens problematisch te krijgen, de meeste 'dealers' zijn ordinaire handelaren en service is ver te zoeken, etc. Neemt niet weg dat sommige mensen er erg tevreden over zijn en dat er ook iets minder slechte merken zijn als CFmoto.

Mijn advies zou zijn om die 4000 stuk te slaan op een gebruikte Yamaha, Suzuki of vergelijkbare quad. Eventueel een TGB of vergelijkbaar, dat zijn geen A-merken maar bieden wel veel waar voor je geld.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door Jason McCoy »

ligt er ook een beetje aan wat je onder crossen verstaat.
Wil je offroad een beetje door de bagger rijden dan heb je het over een andere machine dan wanneer je door die bagger wilt racen.

Goeie raad: zet even de dingen op een rij met hetgeen je ermee wilt doen en wat je verwacht.
Daarna goed inlezen hier op t forum en dan eventueel nog tips vragen.

Succes ermee.
En natuurlijk welkom
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Rick1234
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 aug, 2012 19:51

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door Rick1234 »

Bedankt voor de snelle reacties.

ik heb alweer hier en daar rondgekeken naar de prijzen van de gemiddelde nieuwe quad en ik blijf me steeds verbazen (voor een beetje yamaha betaal je al gouw hetzelfde als een nieuwe compacte auto) . Tweedehands lijkt me ook niet hetgeen wat ik wil, mede door het geringe aanbod van de utility quads (misschien dat ik op de verkeerde plaatsen kijk hoor).

om even antwoord aan Jason te geven, ik verwacht van een quad wel dat ie tegen een stootje kan, maar echt racen wil ik er niet mee doen (het lijkt me dat utility quads daar zoiezo niet echt perfect voor zijn). ook wil ik er een beetje door de buurt mee toeren.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door Jason McCoy »

Ah een goeie 2e hands bij een erkende dealer weg is wel te vinden hoor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Rick1234
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 aug, 2012 19:51

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door Rick1234 »

Ik heb even rondgekeken bij een atv-dealer, ben al iets enthousiaster geworden na het zien van een TGB Blade 550 IRS 4x4. Die was wel duurder dan mijn oorspronkelijk budget, volgens mij was ie namelijk iets van 7800 euro rijklaar met kenteken (weet het niet precies meer). Dit vindt ik toch een hoop geld dus ik wil eerst een cursus quadrijden doen, of op zn minst een soortgelijke quad huren voor een dagje, gewoon om te kijken of ik het echt wil. Weten jullie waar ik dit kan doen? internet bied alleen groepsevenementen aan, maar ik kan in totaal maar 4 personen bij elkaar halen. Of moet ik dit even plaatsen in een ander deel van de forum?
LaurensBouton
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun, 2016 10:07

Re: Interesse in Quadrijden

Bericht door LaurensBouton »

Misschien nogal laat maar heb je toen zoiets gevonden?

Verstuurd vanaf mijn LG-K500n met Tapatalk
Plaats reactie