Nieuw of tweedehands?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

xScorxPiusx schreef:Hier is de bevestigings punt van AC te zien (die ijzeren pijp)
Afbeelding

Hier het prutterige ding van yamaha
Afbeelding
Oke, dan ziet die van Yamaha er inderdaad wat minder kwalitatief uit, al hebben wij nog nooit problemen gehad met de trekhaak. Ik vind trouwens de Arctic achterkant er vrij... tja, hoe zeg je dat? vrij 'basic' uitzien. Op dat punt vind ik Yamaha (zo op de foto, heb er bij Arctic Cat in het echt nog nooit opgelet) er zo op de foto veel kwalitatiever uitzien. Maar misschien komt dat door de foto.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Dat komt volgens mij omdat de AC een 1000cc is en alles lijkt er dan vrij klein uit te zien. Maar ik noem het gewoon een kwestie van weg werken :)

En als je goed kijkt zie je het wel :)
Afbeelding


http://www.atvriders.com/atvmodels/arct ... tv-p2.html
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

xScorxPiusx schreef:Dat komt volgens mij omdat de AC een 1000cc is en alles lijkt er dan vrij klein uit te zien. Maar ik noem het gewoon een kwestie van weg werken :)

En als je goed kijkt zie je het wel :)
Afbeelding


http://www.atvriders.com/atvmodels/arct ... tv-p2.html
Daar zit wat in, al vind ik de achterkant van een Can-Am Outlander 1000 er veel degelijker uitzien, net als bij Yamaha bijv.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jazzy »

Ik denk niet dat je quads moet gaan vergelijken op de looks van de trekhaak.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

Jazzy schreef:Ik denk niet dat je quads moet gaan vergelijken op de looks van de trekhaak.
De laatste reacties gingen om de totale look van de achterkant van de quad hè. Maar ik maak me niet druk om de look van de trekhaak. Je kunt beter naar het opgegeven trekvermogen van de fabrikant kijken. Die weet wat de trekhaak/quad kan hebben.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door staf »

Een trekhaak (Bol) kost je mssn een 10€ en kan op de meeste quads gemonteerd worden.
Die bevestiging ga je er echt niet aftrekken hoor!
Ook niet met een 1000cc.
Met een quad kan je opgegeven een 500 tot 600 kg trekken.
Je kan met een quad gerust 1000kg trekken.
Maar je quad weegt zelf maar tssn de 250 en 400kg en dat kan zeer vreemde situatie's geven als je moet remmen of aan een steilere afdaling begint.
Hier is een beetje gezond verstand nodig.
Ga niet met een zware aanhanger op de weg rijden of op steile hellingen.
Eens je wat snelheid hebt heb je nul controle over je quad en aanhanger met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
Wat niet wegneemt dat je met een quad mooi werk kan doen met een zware aanhanger in het bos bijvoorbeeld.
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

staf schreef:Een trekhaak (Bol) kost je mssn een 10€ en kan op de meeste quads gemonteerd worden.
Die bevestiging ga je er echt niet aftrekken hoor!
Ook niet met een 1000cc.
Met een quad kan je opgegeven een 500 tot 600 kg trekken.
Je kan met een quad gerust 1000kg trekken.
Maar je quad weegt zelf maar tssn de 250 en 400kg en dat kan zeer vreemde situatie's geven als je moet remmen of aan een steilere afdaling begint.
Hier is een beetje gezond verstand nodig.
Ga niet met een zware aanhanger op de weg rijden of op steile hellingen.
Eens je wat snelheid hebt heb je nul controle over je quad en aanhanger met levensgevaarlijke toestanden tot gevolg.
Wat niet wegneemt dat je met een quad mooi werk kan doen met een zware aanhanger in het bos bijvoorbeeld.
Maar het ging niet om de prijs van de trekhaak, gewoon om de stevigheid. Maar ik ben het helemaal met je eens: volgens mij trek je eerder iets aan de achterkant van je quad krom, dan dat je trekhaak (trekpunt) afbreekt. Onze dealer zei ook dat het geen probleem was als je de 600kg overschrijdt.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jason McCoy »

Dit is echt een zinloze discussie zeg. De vraag is of je beter een goeie 2e hands kan kopen dan een nieuwe b merk.

Wat heeft dat in godsnaam te maken met een trekhaak?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door cor »

xScorxPiusx schreef:Jason,
De eerste 2 weken gaat het goed, totdat je denkt dat je het goed kan en dan volluit gaat.
Dan is het gewoon wachten tot het mis gaat en soms ook goed mis.


Cor,
Hoe bedoel je met niet genoeg power? Met wat vergelijk je de 525? vergelijk je hem met de griz 550? of met de 700 ofzo?

CC is niet het power, zoals pk of kilowatt. Dus bijv een yamaha kan meer "getuned" zijn.
heb een raptor 350 gehad daar kan die nog niet aan tippen en aan een griz 700 al helemaal niet zonder dat er ook maar iets aan gedaan is dus de tgb komt vermogen te kort
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Geweldig... Mensen die mee gaan discusseren over een trekhaak.

xsky en ik waren om de 5 min aan het posten om een beetje merken te vergeleiken en aangezien de meetrek gewicht op papier een beetje apart was.
In praktijk kan AC meer trekken maar in het boekje Yamaha meer. dat staat gewoon vast. En toen liet ik het verschil zien tussen beide merken en toen leek de AC heel leeg en haalde ik een andere foto erbij...

Ontopic mijn conclussie:
A merk 2dehands OF b merk nieuw

Ik kies voor a merk 2dehands (wel letten bij aankoop op roest op rare plekken speling smering slijtage. etc )
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jason McCoy »

Een discussie voeren in dit topic over trek vermogen slaat ook nergens op.
De vraag is wat beter is.

En dan is die vraag logischerwijs bedoeld voor mensen die er ervaring mee hebben en niet voor mensen die denken te weten wat beter is en er geen ervaring mee hebben.

Het feit is dat je dat op deze manier niet kunt zeggen. Je weet nooit in welke toestand een 2e hands machine is. Als je er van uit gaat dat de 2e hands A merk quad van een oud vrouwtje is geweest en er is nooit rauw mee omgegaan dan is de 2e hands beter.

Wil je dus voor een 2e hands quad gaan dan zul je goed moeten zoeken en goed opletten wat je koopt.
Het is wel zo dat je bij een goeie dealer gewoon ook garantie krijgt op de 2e hands machine.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Pindapotje »

Hey xScorxPiusx (even offtopic) word jij nooit eens moe van jezelf??
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Nou wat ben je weer gezzelig.


Dus een 2dehands quad van een goede dealer is de goude tip.
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jason McCoy »

Precies, dat is wat iedere quadrijder met wat meer ervaring zal zeggen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Paul Snip »

Laatst gewijzigd door Jazzy op di 12 feb, 2013 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame eigen bedrijf
Plaats reactie