Nieuw of tweedehands?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Weer een leuke discussie.


Maar de topicstarter heeft nog niks gezegt.

Wilt hij 4x4 Of middenklasse?

Het is inderdaad een beetje "dom"(Kom maar met de negatieve reacties) dat je met een 700 cc sportquad gaat beginnen terwijl je inderdaad nog nooit op iets met 2 wielen en een motor heb gereden.

Maar een 4x4 zal een stuk makkelijker gaan. Je hebt wat meer controle want je kan je beter focussen op het rijden en niet bijv het schakelen (ook al wen je er snel aan)

Ik zelf raad 2de hands a merken meer aan als een b merk.

Je kan wel een goede garantie krijgen als je maar bij een goeie dealer een 2de hands A merk koopt. (Dan moet je zowiezo iets van 2+ uur zoeken op google en de zoekfunctie etc.)
B merken heten niet voor niks B merken, Kosten minder maar je krijgt ook minder. Dus de kans op technische problemen is veel groter (Er zijn uitzonderingen dus je hoeft me niet te vertellen dat je met je b merk al 10k km hebt gereden)

Ik zelf raad je de volgende merken het meest aan: Suzuki Can am arctic cat yamaha polaris
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jazzy »

xScorxPiusx schreef:Het is inderdaad een beetje "dom"(Kom maar met de negatieve reacties) dat je met een 700 cc...
Doe dit nou niet joh. We weten dat je zelf geen quad en weinig relevante ervaring hebt, moet je dan echt discussie uitlokken met dit soort reacties? Laat iedereen gewoon in zijn waarde.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Jason McCoy »

Weet ik denk dat t een beetje aan jezelf ligt hoe je rijd enzo. Zijn zat gasten die gewoon beginnen met een dikke 700 sportquad bijvoorbeeld. Maar als je eerst een paar dagen de tijd neemt om rustig te rijden dan komt het gevoel vanzelf.
Uiteindelijk ben je zelf de besturder moet je maar denken. Ik vind zelf dat ik goed kan rijden, kan lezen en schrijven met t ding zeg maar en dan nog pleur je dr weleens vanaf. Gebeurd je gewoon.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door cor »

hoi
rij wel eens met een quad mederijder die een tgb 525 heeft
mooi ding maar mist veel vermogen in verhouding met b.v yamaha of soes vind hij zelf ook
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Jason,
De eerste 2 weken gaat het goed, totdat je denkt dat je het goed kan en dan volluit gaat.
Dan is het gewoon wachten tot het mis gaat en soms ook goed mis.


Cor,
Hoe bedoel je met niet genoeg power? Met wat vergelijk je de 525? vergelijk je hem met de griz 550? of met de 700 ofzo?

CC is niet het power, zoals pk of kilowatt. Dus bijv een yamaha kan meer "getuned" zijn.
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door Ardjuh »

Andere mogen het bevestigen, maar volgens mij schrijf een nieuwe "B/C/D/E/F" sneller af als een goede
gebruikte "A" merk. Vooral grizzly 700 bijvoorbeeld zijn redelijk waarde vast.. Meeste mensen kopen
met 1 á 2 jaar meestal toch wel weer een andere quad.

Gebruikte "A" merk ruil je makkelijk om/verkoop je sneller dan een "jong gebruikte B/C/D... merk"

Waarom; "B/C/D..." merken zijn er minder met 'veel km's' op de teller, dus ontbetrouwbaarder?!
Nieuwe quad is nieuw en kras/roest/beschadings vrij, elke beschadiging doet zeer... en maakt hem
"minder" waard, etc.

Misschien iets om overna te denken :p
Laatst gewijzigd door Ardjuh op vr 08 feb, 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
No Can't Do!
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Dat snap ik juist nou niet bij sommige mensen.

Ze kopen voor 300/500 euro een chineese 110cc quad en ze zijn total loss na 4 maanden (De eerste problemen beginnen al bij zon 3/4 draai uren als je er intensief mee rijd)

En dan kopen ze 2 van die quads. en binnen 6 maanden zijn ze beide kapot.

Als je nou een yamaha 125cc neemt van 1500-2500 euro kan je hem na 2 jaar verkopen voor 500 minder of soms zelfs de zelfde prijs..

Win-Win situatie toch? :D
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 555
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 10:32

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door ___EvW___ »

Diegene denken alleen aan de aanschafprijs!
KoenH
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 feb, 2013 10:04

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door KoenH »

Alvast bedankt voor de vele reactie's en tips.
Mijn toekomstige quad is zeker niet bedoeld om te racen.
Wat ik wil is een ATV quad liefst 4x4.
Voornamelijk voor gebruik in de ardennen.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door AC67 »

Moderator edit: Adverteren, handelaren en sluikreclame

Regels gelden voor iedereen het zelfde. dat betekent dus ook dat je als vertegenwoordiger van Arctic Cat geen reclame gaat maken voor je eigen producten. Jazzy
Laatst gewijzigd door Jazzy op za 09 feb, 2013 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

dutchmoose schreef:hallo,je wilt weten wat verstandig is nieuw of gebruikt?
Ik ben begonnen met tweede hands quads en kocht andermans ellende.Maar het kom zo wezen dat ik geen geluk had hoor,derhalve maar de poeplap ens goed getrokken.
voor werk heb ik geen ervaring alleen met een AC(Arctic Cat)waar ik zonder problemen een hele dag kan werken dankzij de waterkoeling(heeft een bijv een yamaha niet en dat kan op korte stukjes en hard werken problemen geven)
voor 7100,-(zonder bpm en kenteken)heb je een nieuwe 450 4x4 welke ik persoonlijk voortrek(ja,ik ben bevooroordeeld)
Als je er bpm en een kenteken bij wilt komt dat ongeveer op 900,- meer,(in NL dan )maar dan heb je een nieuwe op de stoep staan.met alle bijkomende garantie en extra uitrusting.Plus dat AC technisch iets beter in elkaar steekt dan een bijv een goes/tgb.
Ook een grizzly kan uiteraard ook maar als ik de complete aflevering van AC neem t.o.v. yamaha(standaard lier en af fabriek kentekenklaar,trekhaak tot 500KG,vloeistof gekoelt zonder bijkomende kosten,onafhankelijke wielophanging rondom,sterker kunstof kappen) ga ik voor een AC.Kijk maar eens op de site van B&G in Zeewolde.
Maar ja,ik ben nu eenmaal bevooroordeelt en dat word me mischien voor me voeten gegooit maar ik weet wel dat je maar 1 maal je euro,s kan uitgeven dus kies wijselijk.
als je mij een PM stuurt kan ik je meer info geven,hier doe ik dat niet daar ik verder geen recklame wil maken,is dit forum niet voor nml.
Yamaha heeft geen waterkoeling volgens jou? Grizzly 300, 450, 550, 700 hebben allemaal waterkoeling, alleen de 350 dus niet.
Bovendien hebben de Grizzly 450, 550 en 700 allemaal onafhankelijke wielophanging en een trekhaak die bestemd is voor max. 600 kg (meer dan de Arctic Cat dus!). De kunststofkappen van Arctic Cat ken ik niet, dus die zal ik niet met elkaar vergelijken. Maar een Grizzly bevat dus meer dingen dan jij aangeeft......
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

@Koenh

Misschien moet je eens een kijkje nemen bij Quadwinkel (in Barneveld). Daar staan altijd Yamaha, Suzuki's, TGB's en Can-Ams (en soms Polaris) op voorraad. Voor Arctic Cat zal je in Zeewolde moeten zijn.

Oh, ik zie net dat je uit Antwerpen komt, dan is het misschien een beetje ver rijden... ;-)
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Ik wil niks lulligs zeggen hoor maar dat standaard trekhaakje stel ook niks voor bij yamaha.

Het is gewoon bijna een ring in een 3 hoek ..

Het oog is wel redelijk kwaliteit maar in praktijk zou AC meer moeten trekken.

+onderdelen van AC zijn veel goedkoper want ze proberen ongeveer de zelfde onderdelen te houden. Dus niet bij yamaha dat het precies het zelfde is maar het net niet past.

Zelf zou ik arctic cat aanraden voor het offroaden omdat deze uit fabriek veel meer opties heeft en het is ook meer gemaakt om offroad opties erop te zetten.

Yamaha heeft daarintegen weer veel meer dealers als AC, Can-am, Polaris etc. daardoor schijnen de onderdelen sneller te komen. Verder kunnen veel meer mensen tips geven als er iets kapot is.
En het motorisch gezien zijn ze gewoon heel goed maar de spullen er om heen kunnen je nog wel eens problemen zorgen
Maar aangezien arctic cat minder verschillende onderdelen hebben is er een grote kans dat het op voorraad is in ?duitsland? (Of heb ik dat compleet mis?)

Het voordeel van taiwanese(chinese maar het hoofdkantoor is in taiwan) is de aanschaf prijs lager maar je zal snel in problemen komen met onderdelen en kwaliteit (CFMoto schijnt wel veel onderdelen te hebben)

Nou heb ik iets positiefs gezegt alle merken :D

Edit:
Spellingsfoutjes weggehaald :p
Laatst gewijzigd door xScorxPiusx op za 09 feb, 2013 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xSky »

xScorxPiusx schreef:Ik wil niks lulligs zeggen hoor maar dat standaard trekhaakje stel ook niks voor bij yamaha.

Het is gewoon bijna een ring in een 3 hoek ..

Het oog is wel redelijk kwaliteit maar in praktijk zou AC meer moeten trekken.

+onderdelen van AC zijn veel goedkoper want ze proberen ongeveer de zelfde onderdelen te houden. Dus niet bij yamaha dat het precies het zelfde is maar het net niet past.

Zelf zou ik arctic cat aanraden voor het offroaden omdat deze uit fabriek veel meer opties heeft en het is ook meer gemaakt om offroad opties erop te zetten.

Yamaha heeft daarintegen weer veel meer dealers als AC, Can-am, Polaris etc. daardoor schijnen de onderdelen sneller te komen. Verder kunnen veel meer mensen tips geven als er iets kapot is.
En het motorisch gezien zijn ze gewoon heel goed maar de spullen er om heen kunnen je nog wel eens problemen zorgen
Maar aangezien arctic cat minder verschillende onderdelen hebben is er een grote kans dat het op voorraad is in ?duitsland? (Of heb ik dat compleet mis?)

Het voordeel van taiwanese(chinese maar het hoofdkantoor is in taiwan) is de aanschaf prijs maar je zal snel in problemen komen met onderdelen en kwaliteit (CFMoto schijnt wel veel onderdelen te hebben)

Nou heb ik iets positiefs gezegt alle merken :D
Haha, goed bezig!
Maar even over de trekhaken bij alle merken quads: zijn niet alle trekhaken gewoon bijna hetzelfde, zoals bij Yamaha dus? Volgens mij zit er niet zoveel verschil in. Alleen wel raar dat Yamaha 600kg als trekgewicht opgeeft en Arctic Cat 500kg, terwijl, volgens jouw verhaal/mening, Arctic Cat degelijker is wat betreft de trekhaak.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Nieuw of tweedehands?

Bericht door xScorxPiusx »

Hier is de bevestigings punt van AC te zien (die ijzeren pijp)
Afbeelding

Hier het prutterige ding van yamaha
Afbeelding
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Plaats reactie