Graag jullie mening

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
GSchaij
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 19:37

Graag jullie mening

Bericht door GSchaij »

Hallo,

Ik heb helemaal nieuw op het forum. Wij hebben thuis een boerderij. En zoeken een quad.
Wij hebben nog geen quad gehad. Wel ooit op gereden maar meer ook niet.
Deze quad moet een aanhangertje kunnen trekken en er een beetje mee kunnen crossen.

Ik heb zelf al een beetje rond zitten neuzen en kwam uit op deze advertentie. Is dit wat?
En waar moet ik opletten.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr.
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Graag jullie mening

Bericht door erikalbring »

Hoe groot zal dat aanhangertje moeten zijn? Ik zou persoonlijk zelf zowiezo een 4x4 nemen, vooral als je meer werk voor de.boerderij doet. Maar als je juist meer wilt crossen is 4x4 weer een nadeel vanwege het gewicht (zowieso is een utility niet Echt gemaakt om meen te crossen) ik heb zelf ook lang na moeten denken of ik nu voor een utility Zou Gaan of Voor een sportquad, uiteindelijk is het toch een sportquad geworden omdat ik zelf meer zou gaan crossen en we voor het werk dat we als we een utility Zouden hebben met de quad zouden doen een shovel (draad repareren etc)

ook is stuurbekrachtiging geen overbodige optie als je een utility neemt. Hier in de buurt rijden een grizzly 450, een bruin 350 4x4 en nog meer quads, eigenlijk allemaal 4x4's de meeste worden vooral gebruikt om de koeien mee op te halen, mollenklemmen zetten etc, (koeien ophalen=alles gaat roesten) ook hebben sommigen er een spuitje achterop zitten en er rijd hier ook een suzuki 650 met een installatie voor bodembemonstering.

Zelf heb ik het idee dat je het werk wat je met een quad doet ook lopend, met een

Trekker of andere voertuigen doen die je op een boerderij vaak al ter beschikking zijn.
Maar het gemak wat je er van kunt hebben is wel enorm.

Waar je vooral op moet letten is dat je niet overhaast iets koopt, je moet ook goed nadenken waar je de quad voor wilt gebruiken, aan de hand daarvan zouden wij hier je evt meer advies kunnen geven over eventuele opties, cc's etc.
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
GSchaij
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 19:37

Re: Graag jullie mening

Bericht door GSchaij »

erikalbring schreef:Hoe groot zal dat aanhangertje moeten zijn? Ik zou persoonlijk zelf zowiezo een 4x4 nemen, vooral als je meer werk voor de.boerderij doet. Maar als je juist meer wilt crossen is 4x4 weer een nadeel vanwege het gewicht (zowieso is een utility niet Echt gemaakt om meen te crossen) ik heb zelf ook lang na moeten denken of ik nu voor een utility Zou Gaan of Voor een sportquad, uiteindelijk is het toch een sportquad geworden omdat ik zelf meer zou gaan crossen en we voor het werk dat we als we een utility Zouden hebben met de quad zouden doen een shovel (draad repareren etc)

ook is stuurbekrachtiging geen overbodige optie als je een utility neemt. Hier in de buurt rijden een grizzly 450, een bruin 350 4x4 en nog meer quads, eigenlijk allemaal 4x4's de meeste worden vooral gebruikt om de koeien mee op te halen, mollenklemmen zetten etc, (koeien ophalen=alles gaat roesten) ook hebben sommigen er een spuitje achterop zitten en er rijd hier ook een suzuki 650 met een installatie voor bodembemonstering.

Zelf heb ik het idee dat je het werk wat je met een quad doet ook lopend, met een

Trekker of andere voertuigen doen die je op een boerderij vaak al ter beschikking zijn.
Maar het gemak wat je er van kunt hebben is wel enorm.

Waar je vooral op moet letten is dat je niet overhaast iets koopt, je moet ook goed nadenken waar je de quad voor wilt gebruiken, aan de hand daarvan zouden wij hier je evt meer advies kunnen geven over eventuele opties, cc's etc.
Bedankt voor je reactie,

ik denk dat ik er nog maar een goed over na ga denken.
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Graag jullie mening

Bericht door erikalbring »

Doe maar overhaast iets kopen is nooit goed

p.s. je hoeft niet iedere reactie te quoten, vooral als je via je telefoon op het forum kijkt is dat heel irritant
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Graag jullie mening

Bericht door xSky »

Ik zou een Yamaha Grizzly aanraden. Net als Erikalbring al zegt: een 4x4 is toch wel erg handig. EPS zou leuk/handig zijn, maar is zeker niet per se nodig. Wij reden eerst een Grizzly 350 4x4. Stuurt prima zonder EPS! Nu rijden we een Grizzly 550 die zelfs nog lichter stuurt (vraag me niet hoe dat kan, haha). Wat ook erg handig is bij de Grizzly 350/450 enz. is de automatische transmissie. Zo'n versnellingsbak bij een Big Bear is ook niet verkeerd (denk ik), maar een automaat is toch wel erg handig hoor! Weet je al of je een nieuwe of tweedehandse wil kopen? En wat wil je er ongeveer aan uitgeven? Dan kunnen wij wat gerichter advies geven.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Graag jullie mening

Bericht door xScorxPiusx »

Sorry van de bump


Wat bedoel je met crossen? Op een grasveldje heen en weer karren of echt op een crossbaan.. Als je op een veldje heen en weer gaat rijden kan een utility ook gewoon goed werken..
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Graag jullie mening

Bericht door AC67 »

en vergeet dan natuurlijk arcit cat niet,die heeft misschien ook wel wat je zoekt(en meer).
Gebruikersavatar
Wrecker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 21:57
Locatie: Zundert

Re: Graag jullie mening

Bericht door Wrecker »

en vergeet dan natuurlijk Polaris niet! :p

Of Cam-am of Suzuki of kawasaki of Honda of Tgb of Goes enz enz
polaris sportsman 500 HO 2004
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Graag jullie mening

Bericht door TheQuadBoy »

Of een combi!
Zoals de Yamaha Wolverine 350-450?!
350 is een 2x4 dacht ik, en de 450 een 4x4.
Je kan er werk mee verrichten en ook nog leuk mee crossen volgens mij
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Graag jullie mening

Bericht door xSky »

TheQuadBoy schreef:Of een combi!
Zoals de Yamaha Wolverine 350-450?!
350 is een 2x4 dacht ik, en de 450 een 4x4.
Je kan er werk mee verrichten en ook nog leuk mee crossen volgens mij
Zijn die eigenlijk ook nog nieuw leverbaar?
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Gebruikersavatar
Wrecker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 21:57
Locatie: Zundert

Re: Graag jullie mening

Bericht door Wrecker »

De TGB taget, Cam-am renegade en de Polaris scrambler zijn ook van die sportieve 4x4.
polaris sportsman 500 HO 2004
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Graag jullie mening

Bericht door erikalbring »

Wolverines zijn niet meer nieuw leverbaar, ik denk dat een renegade net wat te veel van het goede is op Een boerderij. Ik zou in Dat geval voor de polaris gaan. Alleen is het dan wel makkelijk als er een dealer in de buurt j
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Graag jullie mening

Bericht door xScorxPiusx »

De quad die nu op het moment verkrijgbaar is en het meest lijk op een wovlerine is toch wel de XC450 van Arctic cat

http://www.arcticcat.com/atv/model/xc450

Of de Can Am renegade 500

http://www.atv.com/manufacturers/can-am ... -2119.html

Let op dat de Can Am er wel beter uitziet en luxer is heeft het ook een groter prijskaartje.


(Dit zijn de enige amerikaanse sportieve 4x4 quads. Je hebt ook TGB etc etc. Maar dat komt uit taiwan/(Soms japan) NIET CHINA)
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Graag jullie mening

Bericht door Jason McCoy »

Bij quadwinkel barneveld staat een nieuwe wolverine
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Graag jullie mening

Bericht door Jazzy »

xScorxPiusx schreef:De quad die nu op het moment verkrijgbaar is en het meest lijk op een wovlerine is toch wel de XC450 van Arctic cat
Die helaas niet in Nederland te koop is...

Misschien handig om te wachten of en wanneer de vraagsteller zich weer meldt, er is nu al veel advies gegeven en hij heeft nog nergens op gereageerd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie