nieuwe wetgeving

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Johnny1810
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 18:06

nieuwe wetgeving

Bericht door Johnny1810 »

Hallo,

Ik heb een vraag.

Bij de nieuwe wetgeving die er aan komt voor de landbouw quad. moet de quad dan begrenst zijn ?

Johnny
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door xSky »

Johnny1810 schreef:Hallo,

Ik heb een vraag.

Bij de nieuwe wetgeving die er aan komt voor de landbouw quad. moet de quad dan begrenst zijn ?

Johnny
In Nederland of België?
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Johnny1810
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 18:06

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door Johnny1810 »

Nederland
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door xSky »

Nee, dat weet ik niet (ook al woon ik zelf in Nederland). Hij hoeft nu in ieder geval niet begrensd te zijn.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Johnny1810
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 18:06

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door Johnny1810 »

Weet je ook vannaf wanneer de kenteken plicht in gaat ?
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door xSky »

Ik heb geen idee, maar ik neem aan dat dat nog wel even duurt.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door erikalbring »

als t aan mij ligt komt die kentekeplaat dr nooit, zal btw wel erg lang gaan duren, kijk naar het T rijbewijs, word ook pas in 2015 ingevoerd terwijl ze m al in 2010 in hadden willen voeren volgensmij, t zal mij niks verbazen als dat met t kenteken net zo gaat.

quad moet WEL begrensd zijn om door de keuring heen te komen, op 25km/h officieel, ik weet alleen niet of ze d'r ook op letten (trekkers van tegenwoordig lopen ook met gemak 50 á 60 km/h)
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door xSky »

erikalbring schreef:als t aan mij ligt komt die kentekeplaat dr nooit, zal btw wel erg lang gaan duren, kijk naar het T rijbewijs, word ook pas in 2015 ingevoerd terwijl ze m al in 2010 in hadden willen voeren volgensmij, t zal mij niks verbazen als dat met t kenteken net zo gaat.

quad moet WEL begrensd zijn om door de keuring heen te komen, op 25km/h officieel, ik weet alleen niet of ze d'r ook op letten (trekkers van tegenwoordig lopen ook met gemak 50 á 60 km/h)
Nou, de reden dat er niet op gelet wordt, is dat trekkers niet gekeurd worden :)
En idd, de trekkers gaan tegenwoordig allemaal minimaal 50 km/h.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Johnny1810
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 18:06

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door Johnny1810 »

Als je nu een quad koopt kun je die dan als de nieuwe wet in gaat hem dan zo maken dat die dan wel aan de eisen voldoet ?
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door erikalbring »

alles kan, maar of t uit kan weet ik niet, ik heb zo'n vaag voorgevoel dat zodra het kenteken ingevoerd is er ook heel snel een periodieke keuring op gaat volgen, (de roverheid moet niet voor niets geld hebben, en tja, dat is tegenwoordig schaars, behalve bij boeren)
En idd, de trekkers gaan tegenwoordig allemaal minimaal 50 km/h.


da's niet waar, wij hebben in alle trekkers een 40km/h bak liggen, maar veel kun je wel krijgen met 50+ bak, opzich voor transport handig, alleen is t jammer dat d'r kwajongens op komen van een jaar of 16 en met 15+ ton weg moeten, dat gaat nog wel eens fout helaas (niet dat ik zelf heilig ben, ik doe ook genoeg dingen die niet mogen)
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door xSky »

erikalbring schreef:alles kan, maar of t uit kan weet ik niet, ik heb zo'n vaag voorgevoel dat zodra het kenteken ingevoerd is er ook heel snel een periodieke keuring op gaat volgen, (de roverheid moet niet voor niets geld hebben, en tja, dat is tegenwoordig schaars, behalve bij boeren)
En idd, de trekkers gaan tegenwoordig allemaal minimaal 50 km/h.


da's niet waar, wij hebben in alle trekkers een 40km/h bak liggen, maar veel kun je wel krijgen met 50+ bak, opzich voor transport handig, alleen is t jammer dat d'r kwajongens op komen van een jaar of 16 en met 15+ ton weg moeten, dat gaat nog wel eens fout helaas (niet dat ik zelf heilig ben, ik doe ook genoeg dingen die niet mogen)
Dan verbeter ik mezelf met 'de meeste'. Want als je er nog wat oudere trekkers bij haalt van 30 jaar of ouder, ja, dan gaan ze maximaal zo'n 30 km/h. Maar de tractoren die je tegenwoordig het meest op de weg ziet, zoals de nieuwe Fendts, New Hollands, John Deeres, enz, die halen allemaal de 50 km/h.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Gebruikersavatar
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 116
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 09:55
Locatie: achterhoek

Re: nieuwe wetgeving

Bericht door stef »

Moeten alle quads niet begrensd zijn als ze een kenteken voeren? <15kw?? OK, het gebeurd niet maar op het kenteken staat toch wel degelijk dat mijn 800cc maar 15kw heeft..
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Plaats reactie