quad voor krantenronde

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darkzero
Quadrider
Quadrider
Berichten: 296
Lid geworden op: di 28 mei, 2013 19:36
Locatie: Diepenbeek

quad voor krantenronde

Bericht door Darkzero »

ik ben pas begonnen met een krantenronde hier in de buurt. ik doe dit nu met m'n fiets met mandje vooraan, tassen achteraan en dan nog een hondenkar. dit steekt allemaal vol met kranten en reclamefolders. probleem is nu dat dit allemaal nogal zwaar is om te sturen en ook een gewicht om vooruit te krijgen. ook moet ik regelmatig het mandje vooraan bijvullen met kranten/folders uit de tassen of de hondenkar. dat is lastig omdat de fiets door het gewicht niet op z'n poot kan staan en er niet altijd een muur of paal is om de fiets tegen te laten steunen.

nu heb ik de kans om een grotere ronde te doen maar dat zou handiger zijn met een quad. met m'n ltz400 k9 gaat dit niet omdat ik veel moet stoppen, soms afstappen en er niet veel mogelijkheden zijn om veel bagage mee te nemen. ik zou dus ook constant de koppeling moeten indrukken (ik heb dikwijls geen hand vrij hiervoor) of veel te veel schakelen en in neutraal zetten.

ik was aan het denken aan een lichte (brommer)quad. dit zijn mijn vereisten:
- automaat + achteruit
- koffer vooraan die ik al zittend kan openen (met de opening naar mij toe dus) zodat ik rechtstreeks kranten in de brievenbus kan doen
- grote koffer achteraan (zoveel mogelijk meenemen zonder dat ik veel naar huis moet rijden voor een nieuwe voorraad)
- 30 - 50 km/u is meer dan voldoende. meestal is toch gewoon van brievenbus tot brievenbus.
- verlichting
- liefst zo stil mogelijk. ik vertrek hier soms rond 5-6u 's ochtends en wil geen kabaal maken door op te trekken tussen brievenbussen

hoe zit het met verzekering, inschrijving, ... waar mag ik mij aan verwachten? voor mijn ltz400 k9 betaal ik 350€/jaar
is op een brommerquad ook een nummerplaat nodig?
hoe zit het met verbruik?

ik heb maar een heel klein budget, max 1000€. liefst zelfs -500€
ik had zoiets al op kapaza gezien:
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/12 ... 866132.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(dit is wel een kinderquad denk ik?)

bedankt voor alle tips!!!
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: quad voor krantenronde

Bericht door Yair »

Dat is volgens mij een chinees.
Ik vind het wel een leuk idee trouwens, heb me altijd afgevraagd waarom nog
niemand het heeft geprobeerd XD.
Ik denk dat als je een brommerquad helemaal vol laad dat deze dan moeilijk vooruit komt,
ik kan er naast zitten natuurlijk.
Het lijkt me handiger om een oude utility te zoeken zoals een breeze, big bear, klf 300, eiger etc.
Trekhaak erop en rijden XD.
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: quad voor krantenronde

Bericht door java »

Yair schreef:Dat is volgens mij een chinees.
Ik vind het wel een leuk idee trouwens, heb me altijd afgevraagd waarom nog
niemand het heeft geprobeerd XD.
Ik denk dat als je een brommerquad helemaal vol laad dat deze dan moeilijk vooruit komt,
ik kan er naast zitten natuurlijk.
Het lijkt me handiger om een oude utility te zoeken zoals een breeze, big bear, klf 300, eiger etc.
Trekhaak erop en rijden XD.
Ik bezorg altijd folders. Meestal als er sneeuw licht pak ik de kymco en doe dan een krat achter op met daar in de folders. Gaat mooi. Nadeel is dat je ook wat benzine geld kwijt bent.
Afbeelding
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad voor krantenronde

Bericht door Carlovdw »

Bij ons de krantenman rijd rond in een kymco 250
Is niet duur om te kopen. Doet er 40000 km mee en is zeer content.
Plus verbruikt die 250 niet veel zegt hem


Sent from my iPad using Tapatalk HD
YOLO
Plaats reactie