TGB Blade 500R 4x4

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
hb2014
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 31 jan, 2014 16:00

TGB Blade 500R 4x4

Bericht door hb2014 »

Nu paar maanden verder en al een hoop quads gezien. Vele quads die te koop staan op mp lijken in super staat maar als je ze dan ziet schrik je en worden de mensen nog boos als je er wat van zegt. Heb nu een TGB Blade 500 4x4 op het oog. Beest van een apparataat en in zeer goed staat, beetje te duur maar oke. Alleen begin ik nu een beetje te twijfelen door alle gesprekken hier op het forum. Dit vanwege het gebruik, natuurlijk blijft het een hobby maar moet wel leuk blijven. Wil de quad voor rond het huis en boodschappen, af en toe kids achterop,blabla maar ook als het mooi weer is af en toe naar het werk (1x in week). Dat is zo beetje 80km (totaal). Is dit logisch met een TGB Blade 500R. Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Jason McCoy »

Dat moet prima gaan hoor. Wat is de twijfel precies?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
nelistgb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 14:04
Locatie: brabant

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door nelistgb »

nix mis mee,ik heb zelf een target en rijd ook zo af en toe
naar mijn werk en ritjes on en off road,bevalt mij primaaaa,
rijd lekker en heb m nu 2 jaar nooit iets aan gehad rijd altijd! :applaus:
zonder geluk komde nerges

tgb target dakar nr. 7
hb2014
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 31 jan, 2014 16:00

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door hb2014 »

Jason McCoy schreef:Dat moet prima gaan hoor. Wat is de twijfel precies?
Twijfel is, of ik er goed aan doe om hiervoor een TGB blade 500R aan te schaffen, want verneem hier op het forum dat deze veel meer verbruiken en minder comfortabel rijden (lange stukken) dan b.v. Yamaha Raptor.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Jason McCoy »

Minder comfortabel? Ik denk comfortabeler hoor. Een raptor is een een pure sportquad, dat is geen goed vergelijk. Natuurlijk is een raptor een degelijke quad, maar daarop kun je geen boodschap doen want hoe wil je dat mee gaan nemen?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
hb2014
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 31 jan, 2014 16:00

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door hb2014 »

Jason McCoy schreef:Minder comfortabel? Ik denk comfortabeler hoor. Een raptor is een een pure sportquad, dat is geen goed vergelijk. Natuurlijk is een raptor een degelijke quad, maar daarop kun je geen boodschap doen want hoe wil je dat mee gaan nemen?
En het brandstof verbruik? Zit daar echt zo veel verschil in of valt dit uit eindelijk allemaal wel mee.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Jason McCoy »

Dat weet ik zo niet maar zoveel verschil zal daar ook weer niet inzitten denk ik. Een raptor kost in aanschaf zowiezo meer. Als dat 1000 euro verschil is, weet je hoeveel je dan moet rijden om dat verschil eruit te halen? Zowiezo is een raptor ook niet erg zuinig
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door jvs »

Als ik het doel lees waarvoor je hem wil gebruiken, dan komt dit er veel in de buurt waarvoor ik mijn Blade voor gebruik. Met mooi weer naar het werk, af en toe naar de super voor boodschappen en mijn zoon van 9 die zit er heerlijk confortabel op. Soms met tent vol gepakt naar zuidlimburg of Duitsland. Verbruik is wel wat meer dan een sportquad maar daar krijg je wel meer comfort voor terug. Als het echt snel moet gaan ja, dan moet je naar de sportquads.
Ik gebruik hem puur als tweede vervoermiddel ik vond twee autos op de inrit wat ingewikkeld, zoveel rijd ik niet. En dit gaat prima hij kan in de garage samen met de auto erbij.
Ride hard!! You only live once.......
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Paul Snip »

Een TGB Blade is op zich een prima quad.

Verbruik is hoog. Als je 1 op 10 haalt mag je blij zijn. De snelheid daarbij valt tegen 90 km per uur op de GPS (echte snelheid dus) dan houdt het wel op. Het bijbehorende toerental is dan ca 8000.

Dus voor 80km woon werk verkeer vind ik hem niet geschikt.

De zitpositie is wel erg comfortabel. Ik heb zelf een Blade 250 gehad. Daarop kon je de hele dag rijden zonder een centje pijn. De 425's en 500's van TGB zijn brullende zuipschuiten bij gebruik op de weg wat mij betreft. Daar zijn ze ook nooit voor bedoeld. De 250's en 325's van TGB lopen net zo hard op de weg, maar presteren in het terrein veel minder uiteraard. Deze quads hebben ketting aandrijving, 2 wielaandrijving en een motorblok van een Sym-motorscooter. Onverwoestbaar en zuinig (1 op 15 a 1 op 20).

Ik zou ook eens serieus kijken naar een sportquad, zeker gezien die 80 km woon werk verkeer.
Gebruikersavatar
TheMask
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: di 06 mar, 2012 20:56
Locatie: Etten-Leur

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door TheMask »

Heb zelf een tgb blade 425
Bevalt prima, zuinig... Noop.. ik haal ongeveer 135 km op 15 liter benzine.
Als je "zuinig" wil zou ik een schakel quad pakken.
Verder rij ik er elke dag mee naar mijn werk (20km per dag)
Afbeelding
hb2014
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 31 jan, 2014 16:00

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door hb2014 »

Paul Snip schreef:Een TGB Blade is op zich een prima quad.

Verbruik is hoog. Als je 1 op 10 haalt mag je blij zijn. De snelheid daarbij valt tegen 90 km per uur op de GPS (echte snelheid dus) dan houdt het wel op. Het bijbehorende toerental is dan ca 8000.

Dus voor 80km woon werk verkeer vind ik hem niet geschikt.

De zitpositie is wel erg comfortabel. Ik heb zelf een Blade 250 gehad. Daarop kon je de hele dag rijden zonder een centje pijn. De 425's en 500's van TGB zijn brullende zuipschuiten bij gebruik op de weg wat mij betreft. Daar zijn ze ook nooit voor bedoeld. De 250's en 325's van TGB lopen net zo hard op de weg, maar presteren in het terrein veel minder uiteraard. Deze quads hebben ketting aandrijving, 2 wielaandrijving en een motorblok van een Sym-motorscooter. Onverwoestbaar en zuinig (1 op 15 a 1 op 20).

Ik zou ook eens serieus kijken naar een sportquad, zeker gezien die 80 km woon werk verkeer.
paul, wat zou jij dan adviseren als sportquad, die geschikt is voor woon/werk, fun en rond het huis. Geen racemonster maar comfortabel en lekker met verkeer mee kan.
Thanks Howard
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Bartjuh »

Een suzuki ltz 400 bijvoorbeeld
Voak buj te bange
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Paul Snip »

Een Yamaha Raptor 700. Of een Suzuki LTZ 400. Deze quads zijn overigens niet geschikt voor 2 personen.

Daarnaast zijn er diverse Taiwanese (B-merk) quads met een 450 óf 500 cc blok, meestal van Subaru. Deze zijn in Nederland niet zo dik gezaaid, maar in Duitsland (mobile.de) te kust en te keur.

Een TGB Target of Blade 325 loopt ook 90 km per uur overigens.

Als je het geluk hebt dat je nog een Bombardier DS 650 op kenteken kunt vinden, dan is dat helemaal perfect. Ik heb zelf zo'n ding. Ze zijn snel, betrouwbaar en groot. Top op de snelweg ligt standaard op zo'n 140 km per uur. Dat houdt in dat het toerental bij 80-90 een beetje normaal is.

Voor mijn vriendin heb ik een Triton 300 automaat uit Duitsland gehaald. Dit loopt ook zo'n 100 km per uur.
hb2014
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 31 jan, 2014 16:00

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door hb2014 »

Hebben jullie wel eens gehoord van de Adly 500s. B/C-merk maar wel in samenwerking met Subaru en motor zit ook in de Polaris quad.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: TGB Blade 500R 4x4

Bericht door Paul Snip »

Niks mis mee zo'n Adly :wink:

Hier in Nederland rijden ze niet zoveel. Maar in Duitsland genoeg. En daar doen ze het goed.

De meeste van deze B-merk quads van 450-500cc hebben dezelfde motor als de Polaris Predator. Namelijk de Subari/Fuji motor. Op zich een prima keuze.
Plaats reactie