Grizzly maar welke..

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door AC67 »

Ps vergeet niet dat je in de 4x4 stand max 15/20 km/h kan rijden.dus een sprintje zit er dan niet in.is meer voor rustig doir terrein rijden en niet zoals met een 4x4/awd auto hogere snelheden rijden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Bartjuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 22:12
Locatie: Doorn

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Bartjuh »

dutchmoose schreef:ik heb meer aan kwaliteit dan aan looks
Grizzly is toch ook gewoon goede kwaliteit, is niks mee
Voak buj te bange
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door AC67 »

Ik bedoel daarmee dat ik als ik moet kiezen tussen iets wat ik mooi vind en iets waar ik mee moet werken ik ga voor de functionaliteit.ik zeg niks kwaad over de grizzly.ieder moet kiezen wat hij wil en om zijn reden.ik blijf bij mijn catje.mooi en sterk.500kilo op de trekhaak/kenteken zegt toch wel wat.maar goed:ik schrijf slechts wat ik vind.iedereen mag uiteraard een andere mening toegedaan zijn.is niks mee.iedeteen is natuurlijk voorstander van zijn merk.of je nu atv rijd of auto.zijn altijd leuke discussies.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Paul Snip »

dutchmoose schreef:Ps vergeet niet dat je in de 4x4 stand max 15/20 km/h kan rijden.dus een sprintje zit er dan niet in.is meer voor rustig doir terrein rijden en niet zoals met een 4x4/awd auto hogere snelheden rijden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Vanwaar deze wijsheid? Bij de meeste quads mag je gewoon alle snelheden rijden in 4x4 hoor. Alleen met ingeschakeld sperdifferentieel voor niet. (Heeft de Arctic Cat 400-450 niet eens bij mijn weten)

Aan te raden is het niet om altijd in 4x4 te rijden. Meer verbruik en ook iets meer slijtage.

Als iemand een Grizzly mooi vindt dan is dat prima toch? De Grizzly doet kwalitatief niet onder voor een Cat. Dus waarom iemand op een bepaald merk quad proberen te praten? Grizzly is prima, Cat is ook perfect. En als dan het uiterlijk de doorslag geeft, klaar toch!

Als ik een Golf mooi vind koop ik echt geen Astra of Megane hoor.
Gebruikersavatar
r4pt0r
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 12 mei, 2013 11:08
Locatie: 't zuiden

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door r4pt0r »

dutchmoose schreef:500kilo op de trekhaak/kenteken zegt toch wel wat.maar goed.
Kan de Grizzly ook hoor.. En zo fijn zijn die arctic cats nu ook weer niet. Anders zou je ze wel vaker zien rijden neem ik aan. Maar dit zou teveel offtopic gaan. En het gaat hier om een Grizzly.

Grizzly 550 zou voldoende moeten zijn. Of natuurlijk meteen een 700. Heb je altijd overhead genoeg voor de toekomst :)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door AC67 »

Paul Snip schreef:
dutchmoose schreef:Ps vergeet niet dat je in de 4x4 stand max 15/20 km/h kan rijden.dus een sprintje zit er dan niet in.is meer voor rustig doir terrein rijden en niet zoals met een 4x4/awd auto hogere snelheden rijden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Vanwaar deze wijsheid? Bij de meeste quads mag je gewoon alle snelheden rijden in 4x4 hoor. Alleen met ingeschakeld sperdifferentieel voor niet. (Heeft de Arctic Cat 400-450 niet eens bij mijn weten)

Aan te raden is het niet om altijd in 4x4 te rijden. Meer verbruik en ook iets meer slijtage.

Als iemand een Grizzly mooi vindt dan is dat prima toch? De Grizzly doet kwalitatief niet onder voor een Cat. Dus waarom iemand op een bepaald merk quad proberen te praten? Grizzly is prima, Cat is ook perfect. En als dan het uiterlijk de doorslag geeft, klaar toch!

Als ik een Golf mooi vind koop ik echt geen Astra of Megane hoor.
ik heb die wijsheid uit de eerste hand,jij weet wel van wie maar ik bedoelde met mijn 4x4 opmerking het segment waar de TS op wil gaan rijden.550/700 cc.
Ik weet ook wel dat mijn machine geen sper diff heeft,maar dat dat zei/schreef ik ook niet.wel goed blijven lezen :)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door AC67 »

r4pt0r schreef:
dutchmoose schreef:500kilo op de trekhaak/kenteken zegt toch wel wat.maar goed.
Kan de Grizzly ook hoor.. En zo fijn zijn die arctic cats nu ook weer niet. Anders zou je ze wel vaker zien rijden neem ik aan. Maar dit zou teveel offtopic gaan. En het gaat hier om een Grizzly.

Grizzly 550 zou voldoende moeten zijn. Of natuurlijk meteen een 700. Heb je altijd overhead genoeg voor de toekomst :)
de reden dat jij weinig arctic cats ziet is dat de meeste mensen het merk niet kennen en de centen ervoor niet hebben,is toch wel een duur machine als je het vergelijkt met de prijzen van de yamaha ed.maar je krijgt relatief wel iets meer,maar dat word teveel off topic..En er zijn weinig gebruikte te koop omdat de meeste mensen er zeer tevreden mee zijn en geen andere willen.Er rijden er een heleboel bij landbouwers en bedrijven,sinds kort een 700 diesel bij een landelijk/mondiaal heel groot baggerbedrijf;
er rijden er heel veel in het land/werk.Als je ooit op Walibi geweest bent en het rijdende orkestje hebt gezien:daar zitten al een paar jaar arctic cats onder want de grizzly's hielden het nog geen3 maanden uit,steeds stukken en warmlopen.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door AC67 »

maar goed:dit was het laatste wat ik wat dit betreft in dit topic er over schrijf,het hoort hier nml niet thuis.Dit topic ging/gaat ergens anders over.Ik voelde me wel geroepen om even op de twee voorgaande reacties te reageren.
Ik wil me aan de forum regels houden en zal wel weer reageren als een dergelijke kwestie in een ter zake doende topic ter sprake komt.
scorpion
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 27 feb, 2013 21:19
Locatie: messelbroek

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door scorpion »

topic splitsen ??

1 ding vind ik raar, en dat is;
in 4x4 tot max 20km,
ik rij even hard of traag met of zonder 4x4.
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Johny »

Hallo daar ben ik weer,

Om even terug te komen ontopic..

Ik ga donderdag op pad om een aantal te bekijken.

Maar nu, ga ik kijken voor een gebruikte 700 van 7jaar die mooi aangekleed is met 5000km. Of ga ik voor de kleine 450 nieuw. Deze zijn ongeveer even duur. De 550 nieuw is iets duurder maar hoort ook tot de nieuwe opties.

Waarschijnlijk adviseren jullie nieuw, maar wat zijn nu toch dingen om op te letten bij een gebruikte 700
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Jason McCoy »

Je moet overal op letten bij zo quad. Zitten zoveel onderdelen aan dat je als beginner amper door de bomen het bos meer ziet. Beste kun je dan langsgaan bij een erkende dealer (1 die goed bekend staat, er zijn wat grote namen met een mindere reputatie) en je daar laten informeren. Je mag er van uitgaan dat hun je een eerlijk antwoord zullen geven. Ik zou zeker een nieuwe adviseren, je kunt wel een gebruikte kopen met 7000 op de teller maar wie wat wat er al met dat ding is uitgevreten. Wijsheid is om dan (zeker in jouw geval) een nieuwe te kopen. Je moet risico's uitsluiten. In jou geval moet je je centen met t ding verdienen dus als je ergens met problemen langs de weg komt te staan heb je geen inkomen. Die dingen moet je voorkomen naar mijn idee.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Johny »

Status update:

Vandaag in Blokzijl wezen kijken en rijden.

We hebben een aantal nieuwe en gebruikte grizzlys en tgb is verschillende cd klasses mogen proberen. Echter viel mij op dat de tgbs nogal trilde aan me voeten en benen, dit is alles behalve fijn als je de dag in dag uit op moet zitten.. De kleine grizzlys reden ook erg goed, maar vond ze wat minder vriendelijk als ik over molshopen. Deed rijden, de 700 die er stond ving dit overigens erg soepel op, had wel iets weg van een deinend schip als je korte bochtjes links rechts maakte..

Ik ga morgen nog eens specifiek bij de 700 kijken omdat deze voor mij het beste overkwam. Dit gekeken naar vering trillingen en hij stuurde veel lichter dan de andere..

Waar ga ik extra op letten,
Uitscheurende of witte strepen van buigen op het plastic
De homokineten
Wiellagers.
...

Vergeet ik iets BVD
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Jason McCoy »

Km stand, wie heeft er mee gereden, hoe is er mee gereden, waarom heeft iemand hem weggedaan, wat voor banden liggen er op, zit er een lier op, zit er ergens speling op, doet alles het, hoe ziet het luchtfilter er uit (staat van onderhoud) etc.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Johny
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 06 apr, 2014 19:22
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Johny »

Allemaal erg bedankt,

Het is een grizzly 700 geworden.. Eentje met spatbord verbreders en mooie velgen. Helaas lukt het me niet om foto's te plaatsen via de iPad dus dit zal ik op een later moment doen.

bedankt!
Groetjes Johnny

Afbeelding

Grizz700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Grizzly maar welke..

Bericht door Jason McCoy »

Nice!!! Gefeliciteerd!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie