Moeilijke keuze.

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Arctic Cat heeft zich in dit segment helaas totaal uit de markt geprijsd. Of eigenlijk heeft Can-Am dat gedaan.

Een 2 persoons Arctic Cat met stuurbekrachtiging kost minimaal 13.500-14.000 Euro. We hebben het dan over een 550cc 1 cilinder met 39 pk.
De Can-Am 500L met stuurbekrachtiging en Rotax 2 cilinder van 46 pk kost helemaal compleet 10.700 Euro.

Let op, dit zijn Nederlandse prijzen. In Belgie zijn beide quads goedkoper, maar het verschil blijft.

Zolang Arctic Cat niet met een nieuw model, met 2 cilinder voor ca 10.000 Euro komt, zullen ze de strijd blijven verliezen.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

Om nog maar te zwijgen van een sterk dealernetwerk en dergelijke, want Can-am heeft in Nederland in ieder geval een paar ijzersterke dealers. Ik denk dat het positief is dat Can-am beter betaalbare modellen in de markt zet maar ook in het 12.000 - 17.000 segment is er een markt. In andere landen is die markt verdeeld over Polaris, Arctic Cat en Can-am, in Nederland is Polaris totaal afwezig en heeft de importeur van Arctic Cat het merk niet voldoende op de kaart weten te zetten. Anderzijds zie je, overigens prima, B-merken als CFmoto, TGB en Landfighter doodleuk richting of zelfs over de 10.000 euro grens gaan...

In de 4x4 markt heeft Can-am met de Outlander 500 L Max in ieder geval een ijzersterke aanbieding. Zelfde vermogen als een Grizzly 700 maar meer zitplaatsen en nog goedkoper. Wie had dat tot voor kort kunnen denken?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door AC67 »

weet je wat:
we gaan het hier omdopen in CANAM/yamaha forum,lijkt me beter.
de toon is gezet,maar ja:
wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
ik vind het jammer dat de topics hier steevast eindigen in een voorkeur uitspreken voor canam en yamaha.niet voor reden vatbaar,
Arctic Cat timmert leuk aan de weg met inmiddels 16 dealers in NL.Langzaam maar zeker worden er steeds meer dealers gevonden in NL en menigeen die terugkomt van zijn keuze voor de andere merken.
Alsof canam van vandaag op morgen met een volledig dealer netwerk in NL vertegenwoordigt was en als een vrij grote en hier veel bejubelde dealer bijna zijn vestiging compleet gefinancierd krijgt door de grote merken maar daardoor aan een wurgcontract vastzit weet ik niet wat beter is.
Als het voor de TS het beste antwoord is dat ok maar ik zie mensen in allerlei bochten wringen om hun keuze voor canam maar te rechtvaardigen voor alles wat maar hier voorbij komt,terwijl ze nog geen 1.5 jaar terug nog op dat merk spuugden.
Dat noemen ze prediken voor eigen parochie,ik ben best voor rede vatbaar en zal de laatste zijn die een goed gemotiveerde keuze niet kan waarderen maar hier is het nu alleen maar canam en yamaha wat de klok slaat.
Ik weet ook wel dat ik als 1 van de weinigen hier een arctic Cat rij en zal dat blijven doen,
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Nou...het dealernetwerk van Can-Am daar is nog wel wat op aan te merken. In geheel Noord Nederland zit er niet een. Dit heeft te maken met de hoge investeringen die dealers moeten doen. Ik moet minimaal 100 km rijden voor een dealer :-(
De dealers die er zijn zijn inderdaad prima!

Qua B-merken denk ik dat Can-Am met de 450 ook absoluut een concurrent in huis heeft. De meeste B-merken zitten ook zo rond een vermogen van 38 pk. En kosten ook tussen de 7000 en 10000 Euro. De 450 L kost in Nederland op kenteken 8200 Euro.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Arctic Cat is prima!

Alleen in de 10.000 Euro klasse absoluut niet meer concurrerend.

Laat ik het zo zeggen: Ik had graag een Arctic Cat aan willen schaffen. Echter de machine die qua vermogen kan wedijveren met een Can-Am kost gewoon 14.000 Euro. En dan is het nog steeds een 1 Cilinder. (700 XT). En helaas maar 2 jaar garantie.

Laat Arctic Cat maar met een nieuw of vernieuwd model komen. 2 cilinder. Minimaal 45 pk. 5 jaar garantie en dat voor 10.000 Euro. Dan praten we weer :-)
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

dutchmoose schreef:weet je wat:
we gaan het hier omdopen in CANAM/yamaha forum,lijkt me beter.
de toon is gezet,maar ja:
wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
ik vind het jammer dat de topics hier steevast eindigen in een voorkeur uitspreken voor canam en yamaha.niet voor reden vatbaar,
Arctic Cat timmert leuk aan de weg met inmiddels 16 dealers in NL.Langzaam maar zeker worden er steeds meer dealers gevonden in NL en menigeen die terugkomt van zijn keuze voor de andere merken.
Alsof canam van vandaag op morgen met een volledig dealer netwerk in NL vertegenwoordigt was en als een vrij grote en hier veel bejubelde dealer bijna zijn vestiging compleet gefinancierd krijgt door de grote merken maar daardoor aan een wurgcontract vastzit weet ik niet wat beter is.
Als het voor de TS het beste antwoord is dat ok maar ik zie mensen in allerlei bochten wringen om hun keuze voor canam maar te rechtvaardigen voor alles wat maar hier voorbij komt,terwijl ze nog geen 1.5 jaar terug nog op dat merk spuugden.
Dat noemen ze prediken voor eigen parochie,ik ben best voor rede vatbaar en zal de laatste zijn die een goed gemotiveerde keuze niet kan waarderen maar hier is het nu alleen maar canam en yamaha wat de klok slaat.
Ik weet ook wel dat ik als 1 van de weinigen hier een arctic Cat rij en zal dat blijven doen,
Wat een rare reactie... Voor zover ik weet wordt hier niemand betaald door Yamaha of Can-am, al had jij tot een tijdje geleden nog in je ondertekening staan dat je vertegenwoordiger voor Arctic Cat was...

Je kunt mij meer vertellen over Arctic Cat, en ik twijfel niet aan de kwaliteit van de producten, maar hoeveel AC rijders heb jij hier op het forum gezien? Ik doe mee aan OTR ritten, regionale crosses en toerritten en kan me niet herinneren dat ik meer dan één of twee AC's heb gezien. In mijn omgeving zie ik mensen die van Yamaha naar Can-am gaan, niemand koopt een Arctic Cat.

Je kunt wel boos worden als ik dit zeg of van je af gaan bijten, maar ik constateer alleen de feiten. Ik zie in Nederland bijna niets van Arctic Cat maar zie Can-am stevig marktaandeel winnen.
dutchmoose schreef:Ik weet ook wel dat ik als 1 van de weinigen hier een arctic Cat rij
Geef jij dan eens een verklaring hoe dat komt. Ik verzin het niet maar wel alleen al in dit topic 4 mensen die recentelijk naar Can-am overgestapt zijn of een Can-am als eerste quad gekocht hebben. Of mag ik dat ook niet zeggen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Pindapotje »

Ik zou voor Suzuki gaan :lol:
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door java »

Pindapotje schreef:Ik zou voor Suzuki gaan :lol:
Of Honda :idea:

Ieder merk heeft zijn of haar nadelen.
Wat ik je als tip wil mee geven. Ga op een aantal een proefritten maken en Bepaal dan wat je koopt. De enen vind dit Fijn (AC)
en de andere wel wat anders (CA). En wat maakt het uit dat de dealer niet in de buurt zit een bete dealer komt hem halen of stuurt je de onderdelen op.
Laatst gewijzigd door java op do 20 nov, 2014 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door AC67 »

een eerlijke reactie vind ik geen probleem,is de basis voor een gezond forum.
Ik ben niet zo raar als dat misschien wel aangenomen word,bijt ook niet.

ik ben al sinds medio 2013 niet meer werkzaam voor arctic cat(niet voor de dealer of voor de importeur) en toen bleek dat die regel onder mijn profiel voor veel opmerkingen zorgde heb ik die rap weggehaald,het was meer bedoelt als info dan als reden om mijn voorkeur te rechtvaardigen of reclame te maken,
de reden van mijn voorkeur is dat ik de AC als zeer betrouwbaar en goed ondervind.niet meer en niet minder,ik rij ermee als tailgunner bij een MC en heb menig biker met panne aan de haak gehad en thuisgebracht.

Vind het wel een beetje raar dat je na al die tijd nog er mee komt dat dat regeltje er stond,we hebben het toen over reclame maken gehad,ik heb je toen gelijk gegeven en heb daarop gereageerd met het weghalen van die regel en stoppen met "sluikreclame" maken alhoewel het nooit zo bedoelt was maar blijkbaar wel zo over kwam.

Ik weet ook wel dat er niet veel Ac rijders zijn,een duidelijke reden kan ik je helaas niet geven.
Wist ik die wel zeg ik ook eerlijk,ik ben er persoonlijk van overtuigd dat alle Amerken op alle gebieden van de quad markt wat te bieden hebben.
Dat dat soms met een goedgevulde portemonnee gepaard moet gaan is helaas ook niet leuk maar daar kan de consument helaas niks aan doen,dat is het beleid van de merken.
Ik zeg ook niet dat er hier op het forum mensen zijn die direct voor Canam/yamaha dealers werken maar wel dat er zijn die er al dan niet via omwegen de vruchten van plukken.
En daarom misschien meer redenen aanvoeren om hun merk quad te promoten.

En dat er zo weinig AC rijden is misschien wel verklaarbaar:
ik zie ook meer skoda rijders dan rolls roye rijders(geintje moet kunnen toch?)
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

De reden dat ik je op dat zinnetje verwees is precies dit:
dutchmoose schreef:wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
dutchmoose schreef:Ik zeg ook niet dat er hier op het forum mensen zijn die direct voor Canam/yamaha dealers werken maar wel dat er zijn die er al dan niet via omwegen de vruchten van plukken.
En daarom misschien meer redenen aanvoeren om hun merk quad te promoten.
Dus we mogen wel constateren dat Can-am het in Nederland beter doen dan Arctic Cat maar zodra je het opschrijft heb je valse motieven? Noem dan gewoon man en paard en zeg wat je precies bedoelt, want het lijkt nu net alsof je om je heen begint te slaan als er iets negatiefs over de favoriete merk gezegd wordt.

De vijfde die recent naar Can-am overgestapt is meldt zich net in dit topic. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door AC67 »

constateren dat canam het beter doet vind ik geen probleem want dat is als je het goed bekijkt ook zo maar waar ik moeite mee heb is dat als mensen nog voor tot kort gelden een ander merk reden nu ineens om zijn qua voorkeur voor specifieke merken en dat toevallig samengaat met de dealer van hun (grote)voorkeur die dat ook doet.Daar zit de reden achter dat gezegde wat ik aanhaalde.Terwijl als ik dat deed ik beticht werd van reclame maken.
Het valt me gewoon op dat in een hoop topics nu ineens canam(en ook opvallend vaak CF/Landfighter) als beste uit de bus moet komen/komt volgens sommigen.
Terwijl er eerder meer merken in aanmerking kwamen als goede quad zijnde die merken(waaroner AC)niet meer in the picture zijn .Terwijl die net zo mee ontwikkelen als de rest van de markt.
Ik kan daar niet om heen lezen.

Ik ga,hoe kinderachtig dat misschien ook genoemd gaat worden,niet met namen komen.
Daar doe ik niet aan,degene die die dat zijn weten het zelf wel.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Pindapotje »

Jazzy schreef:De vijfde die recent naar Can-am overgestapt is meldt zich net in dit topic. :)
Dat ben ik :mrgreen:
dutchmoose schreef:Ik ga,hoe kinderachtig dat misschien ook genoemd gaat worden,niet met namen komen.
En da's Paul :afgestudeerd:
Laatst gewijzigd door Pindapotje op do 20 nov, 2014 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

Nou, zal ik het maar doen dan? Ik denk dat je op Paul Snip en Quadwise doelt. Nee, dat kan niet want hij reed al Bombardier en is gewoon BRP/Can-am blijven rijden. Dan geef ik het op, ik weet niet over wie je het hebt.

Verder juig ik discussie op het forum enorm toe (zoals je ziet doe ik daar graag aan mee :)) maar dan wel op inhoudelijke argumenten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door java »

Jazzy schreef:
Verder juig ik discussie op het forum enorm toe (zoals je ziet doe ik daar graag aan mee :)) maar dan wel op inhoudelijke argumenten.
Zal je dan dit topic op splitsen ?
Afbeelding
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

Nou ja, ondanks de uitstapjes gaat het nog steeds over de oorspronkelijke vraag van Indra. Wat mij betreft gaan we gewoon met dit topic verder.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie