Vooroordelen cfmoto.

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ysie »

Ik volg nu al sinds ongeveer eind vorig jaar dit forum en val me wel op dat in grote lijnen alleen can-am of andere A merken bespreekbaar is. Ik denk nog altijd dat er een verschil is tussen B- of C merken.
Ik snap dat can-am de betere quad is maar andere merken evolueren op technisch vlak mee. Met de aankoopprijs moet men toch ook zeker rekening mee houden. Niet iedereen heeft een groot budget en niet iedereen koopt tweedehands. Bij een quad is dat een moeilijk fenomeen ( is geen Moto). Neem nu de cfmoto 800.
Als ik alles opzoek kom ik zoveel problemen niet tegen. Als can-am opzoek kom ik ook problemen tegen, hoofdzaak is hoe wordt de quad onderhouden en of meegereden. Het ene merk vereist meer onderhoud dan het andere. In 5 jaar tijd kan een merk wel evolueren.
Natuurlijk kan het zijn dat ik ongelijk heb daarom zou ik een nieuw topic openen over mijn cfmoto en welke kosten, kilometers en
Breuken ik ga krijgen. Ik ga dit in alle eerlijkheid doen. Zo kunnen we dan zien of het inderdaad een slechte quad prijsonwaardig is of omgekeerd en dat de quad qua prijs wel goed is.
Hopelijk kan ik op jullie steun rekening om in alle eerlijkheid me te helpen mocht ik ongelijk hebben en veel storingen aan dat ding hebben :-) Afbeelding.
Is echt niet mijn bedoeling om tegen bepaalde mensen hun schenen te stampen en een discussie uit te lokken.
Laatst gewijzigd door ysie op za 26 sep, 2015 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door Jason McCoy »

Heb je gelijk in. Punt is wel dat er veel meer japanse merken en can-am gereden word dan de wat minder bekende merken. Maar verslagen zoals jij maakte zijn meer dan welkom
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door Jazzy »

ysie schreef:Ik volg nu al sinds ongeveer eind vorig jaar dit forum en val me wel op dat in grote lijnen alleen can-am of andere A merken bespreekbaar is.
Can-am is wel enorm populair geworden tegenwoordig en Yamaha is dat al veel langer, maar alles is bespreekbaar hier op het forum. Ik ben het dan ook niet eens met je conclusie dat andere merken niet bespreekbaar zijn.

Discussie over merken zijn altijd goed, maar dat doen we natuurlijk regelmatig en de uitkomst is voorspelbaar: We kennen de A, B en C-merken. A-merken zijn duurder in aanschaf en onderhoud maar rijden goed en houden hun restwaarde. De B-merken zijn een betaalbaar alternatief voor wie voor minder geld in wil stappen, de kwaliteit is best prima en de betrouwbaarheid is helemaal op orde. De C-merken komen uit China, zeer goedkoop in aanschaf en onderdelen maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Leuk als je ervan houdt om je quad steeds te verbeteren maar koop er geen die al zes eigenaren gehad heeft.

Chinese merken worden echt minder besproken op het forum dan de A en B-merken. Eén van de redenen is dat er heel veel kennis en ervaring op www.chinaquad.nl zit dus je daar sneller je weg vindt. Een ontwikkeling die daardoor hier ook door veel mensen gemist is is dat er tussen de Chinese merken ook verschil in kwaliteit ontstaan is, dus dat niet alles echt even slecht is.

Het topic over betrouwbare merken vind je hier: viewtopic.php?f=22&t=19562
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door Jason McCoy »

Tusse de ene chinees en de andere zit idd veel verschil. Probleem is alleen dat de bekendere dealer de china quad erg ophemelen terwijl dat eigenlijk niet reeel is. Merken als cfmoto zijn van ver gekomen maar groeien aanzienlijk in kwaliteit. Ook bekendere merken als bijvoorbeeld can-am maken gebruik van onderdelen die uit een b merk fabriek komen. De poelies bijvoorbeeld. Zo beginnen de merken dus steeds meer door elkaar heen te lopen. Heb je een quad en de merknaam eidi gd op cheng of chang of chao dan ben je beter af op t china forum. Maar ook hier worden de vragen wel beantwoord. Je moet niet vergeten dat er ook hier velen zijn die ooit weleens een chinaquad in bezit hebben gehad
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ysie »

Ik snap alles hoor en wil echt niemand beledigen.
Is gewoon een feit als iemand zegt op dit forum ik kocht een Can-am dan reageren er heel veel mensen.
Als je echter zegt ik kocht een cfmoto dan is het een heel klein topic'je waar er niet veel mensen op reageren.
Als er iemand durft raad te geven om een cfmoto te kopen dan heb he onmiddellijk er een paar die het afpraten.
Het mag. Nogmaals. Ik ben dit forum zeer maar dan ook zeer dankbaar om al de info die ik nodig had via dit forum kon krijgen.
Ik wil juist eens kijken of de Cfmoto 800 Terralander van betere kwaliteit is vergeleken met de voorgaande modellen of ik inderdaad een hoopje problemen kocht.
En mocht dit model goed zijn dan dat dit model iets meer respect verdiend dan wat het nu maar krijgt want eerlijk gezegd een kleine 10.000 € is ook niet weinig.
Laatst gewijzigd door ysie op zo 27 sep, 2015 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ysie »

Hier een leuk filmpje.
Can-am vs cfmoto vs kingquad.
https://m.youtube.com/watch?v=qXeGnb57_9s
Ab amicis honesta petamus. :) :D
ek4
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 19:12

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ek4 »

ysie schreef:Hier een leuk filmpje.
Can-am vs cfmoto vs kingquad.
https://m.youtube.com/watch?v=qXeGnb57_9s
is toch weer raar dat het toevalig nog een oud model outlander is dat ze mee vergelijken
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ysie »

Maakt op zich toch niet uit. Can-am komt er beter uit.
Is toch geen wedstrijd hier wie de betere is.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 07 okt, 2011 14:01

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door dutchgun »

Lees en schrijf op het Ranger forum in Duitsland. Dat is een puur CF Moto forum en de X8 ( inmiddels de 3e serie) pakt daar zeer goed uit. Een merk verheerlijken of de grond in boren: ik doe daar niet aan mee.
Heb Yamaha Grizzly; TGB; Arctic Cat en nu CanAm onder de kont gehad. Alle hebben hun eigenaardigheden, maar hebben bij mij althans hun werk goed gedaan.

De prijs / kwaliteit van CF Moto is ( mijn mening) prima in orde en je beleeft er veel plezier mee.
Gebruikersavatar
skywalker
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 10 jul, 2006 17:46
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door skywalker »

Ik ben sinds 3 jaar de gelukkige bezitter van een CFMoto X8 Terralander en moet zeggen dat ik dik tevreden ben over de kwaliteit.
Inmiddels staat er bijna 10.000 km op en heb ik er geen noemenswaardige kosten aan gehad.
Ik gebruik de quad hoofdzakelijk offroad maar wel altijd met respect voor de techniek, maar ook een blubberbak is geen probleem.
Kortom voor het geld is het een prima quad die zeker niet onderdoet voor de zogenaamde A merken.
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door ysie »

Ben blij dat ik de enige niet ben. Lol
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Vooroordelen cfmoto.

Bericht door Jazzy »

Wel leuk dat er tegenwoordig wat meer recente ervaringen met CFmoto op het forum komen. Een paar jaar geleden was het nog echt drama met CFmoto, zowel de kwaliteit van de quads als het leveren van onderdelen in de Benelux. Zo hier en daar hoorde je wel eens iemand roepen dat de nieuwe CFmoto's, met name de X8, een stuk beter zijn maar nu eindelijk wat meer ervaringen uit eigen hand.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie